Op Borneo ben ik met iemand op een zeilboot van Mabul naar KK gevaren en ik ben tussendoor in Sandakan uitgestapt voor een tripje Sepilok/Kinabatagan rivier. Erg leuk en bijzonder!
Ik heb van zowel Borneo als Peninsula te weinig gezien om te zeggen wat m'n voorkeur had.
Perhentians vond ik (in tegenstelling tot zo'n beetje iederéén hier!) niet zo leuk. Het duiken was wel oké trouwens. Schildpadden en veel zeeslakjes met geweldige kleuren! Perhentian Besar vond ik (ook in tegenstelling tot zo'n beetje iederéén hier!) echt veel relaxter en mooier dan Kecil. Vooral Flora Bay is een onontdekt paradijsje.
Ik was wel te spreken over Mama's, met bijbehorende duikschool. Naam is me even ontschoten. Maar dat zit aan de andere kant van het eiland.
Misschien heeft Zara wel een punt, niet in 3 weken allebei willen.
Maar dan zou ik zelf voor Borneo gaan, omdat het tóch wat ongerepter is en omdat de natuur en ook het duiken echt spectaculair is (vond ik).
@Jenny: Wij moeten ÉCHT een keer samen gaan duiken!! Volgens mij zitten wij echt wel op dezelfde golflengte : ) Ik ben ook mega-muckdive-fan.
Als Kimmie haar tripje nu ook nog een beetje richting de zomer schuift, kunnen we een ATG-feestje bouwen, met duiken én dansen!

Echt geen idee waar ik van de zomer uithang. Ik hoop op een boot ergens op de Molukken of zo... ^^ Of misschien treffen we elkaar wel in Papoea ; ) Schijnt echt super te zijn...!