Visum/Reisroute Vietnam & Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Sterre

Visum/Reisroute Vietnam & Cambodja

Bericht door Sterre »

Hallo!

Ik ga deze zomer ongeveer 6 weken backpacken in ZO-azie.
Mijn originele plan is te vliegen op Hanoi, vervolgens 4 weken Vietnam te bezoeken (Sapa, Ha long Bai etc. vervolgens richting het zuiden), en dan de grens oversteken naar Cambodja om vervolgens weer terug vliegen op Hanoi.

Nu vroeg ik me ten eerste af wanneer ik mijn Visum voor Cambodja moet aanschaffen, kan dit aan de grens of moet dit al eerder in bv. Ho Chi Min?

Daarnaast vraag ik me of of mijn reisroute nou wel heel handig is. Aangezien ik waarschijnlijk weer een nieuw visum moet kopen voor Vietnam, als ik terug vlieg vanuit Cambodja? Ik heb ook nog overwogen eerst op Bangkok te vliegen en vanuit daar met Air Asia naar Vietnam te gaan maar dit lijkt me dan ook weer iets omslachtig. Heeft iemand ervaring hier mee of nog goede tips?

Groetjes Sterre
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum/Reisroute Vietnam & Cambodja

Bericht door Tikva »

Retour Bangkok is vaak goedkoper dus zeker een optie. Of kijk eens naar een open jawel ticket heen Hanoi terug Bangkok. Wij vlogen pas heen hcmc terug bkk nog goedkoper ook. In dit geval voa voor Vietnam aanvragen en Cambodja en Thailand gewoon bij de grens
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

6 weken is een prima tijdsbestek voor de landen die je wilt bezoeken!

Een retour Bangkok + een enkeltje BKK-Hanoi is waarschijnlijk het goedkoopst maar heen via Hanoi en terug via Bangkok is natuurlijk het gemakkelijkst.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Sterre

Bericht door Sterre »

Bedankt voor de tips! Ik heb een ticket gevonden dat weer terug vliegt vanuit BKK, dus perfect!
Plaats reactie