2 maanden Reistijd ZO AZIE - hoelang per land?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ShairaLeila

2 maanden Reistijd ZO AZIE - hoelang per land?

Bericht door ShairaLeila »

Hallo allemaal:)

Ik ga begin september eerst 2 maanden naar Zuid-Amerika en daarna voor 2 maanden naar Azie. Dit zal mijn eerste lange reis worden, dus ik vind het hartstikke spannend!:)
In Azie ben ik nog niet helemaal over uit waar ik naartoe wil gaan. Sowieso wil ik naar Vietnam gaan, daar wil ik een maand voor uittrekken en de Filipijnen lijkt mij ook hartstikke gaaf. In de filipijnen zou ik graag naar El nido en Bohol willen. Hebben jullie enig idee hoelang ik hiervoor zal moeten uittrekken? Hebben jullie tips qua reistijd?

Ik heb btw een retour AM-KL gekocht. Cameron highlands spreken mij ook aan.. aaaah zoveel leuke plekken. Tips tips ..

Groetjes, Shaira
Erik
Site Admin

Re: 2 maanden Reistijd ZO AZIE - hoelang per land?

Bericht door Erik »

Je zou kunnen kijken of je onderweg je route verder kunt bepalen. Als je een land leuk vind kun je blijven zo lang je wilt.

Grootste fout is om te veel te willen zien in een te korte tijd. Azië is groot en aangezien je ook nog naar zuid Amerika gaat zou ik het aantal landen beperkt houden.
ShairaLeila

Ja dat zou ook kunnen idd. Ik heb gelukkig nog geen binnenlandse vluchten geboekt. Nee ik wil inderdaad niet alles te gehaast doen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vietnam 1 maand, Filippijnen zou je dan 3 weken kunnen doen dan heb je nog een ruime week voor klein stukje Maleisië. Kijk vast naar air asia bijvoorbeeld voor tickets.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Voor Vietnam is één maand prima! Zelf had ik ook een maand en ik heb niet alles wat ik wilde kunnen zien, maar wel veel. Ik ben niet op de Filipijnen geweest dus daar kan ik je niet bij helpen.

Alleen naar Maleisië gaan voor de Cameron Highlands zou ik niet doen, dus reken dan ook weer minstens een week voor bijvoorbeeld KL & Cameron Highlands en nog 1 plek (Melakka, Taman Negara, Singapore, Georgetown, één van de eilanden... de keuze is reuze :) )

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Mee eens ( met Lisette).
Cameron Highlands viel ons erg tegen. Mooie natuur maar super druk bij de niet zo interessante highlights. Vooral in het weekend. 1 dag is meer dan genoeg naar mijn mening.
ShairaLeila

Thanx voor jullie reactie!

Tikva, ik heb inderdaad al eventjes gekeken op air asia. Is het verstandig om nu alvast te boeken of kan ik het ook paar dagen van te voren doen? (qua prijs)

Mocht ik meer vragen heb Lisette dan laat ik het je zeker weten. Ik ga sowieso meer dingen bezoeken in Maleisie. Btw leuke blog heb je!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Air Asia is kort voor vertrek heel veel duurder. Wanneer je weet wanneer je wilt vliegen, kan je het best meteen boeken, zeker als er net een kortingsactie is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ShairaLeila

Oke dan ga ik even kijken. En wat betreft binnenlandse vluchten in Filipijnen?
Is het verstandig om ver van te voren te boeken of kan dat ook paar weken/dagen van te voren?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Met Cebu air pacific kun je soms mooie prijzen krijgen als ze toevallig een leuke aanbieding hebben. Je kan echter ook zonder problemen een paar dagen vantevoren boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie