Goa of Kerala in augustus?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Djoebie
Vakantieganger

Goa of Kerala in augustus?

Bericht door Djoebie »

Hoi allemaal,

Ik ga een reis maken door India en wil eind augustus 10 dagen in het zuiden besteden. Eerst wilde ik graag naar Goa maar ik hoorde dat het in de zomermaanden (juli en augustus) helemaal niet zo leuk is omdat de meeste winkeltjes etc dicht zijn, er bijna geen backpackers zijn en het eigenlijk een beetje 'dood' is daar. Daarom zit ik te twijfelen om toch naar Kerala te gaan ipv. Goa. Heeft iemand ervaring met het bezoeken van Goa in de maand augustus? Of iemand tips over wat leuker is, Goa of Kerala.

Bedankt alvast!! :)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Goa of Kerala in augustus?

Bericht door Bird »

In Kerala regent het net zo goed in augustus.
Tamil Nadu lijkt me een iets beter idee, ook wel regen, maar hopelijk iets minder fors.

10 dagen is niet zo heel erg veel, ik zou me dan beperken tot Pondicherry, Thanjavur en Madurai.
Of in Kerala bijvoorbeeld Cochin en Munnar combineren. Vanuit die plaatsen zijn allerlei dagtrips te maken door respectievelijk de backwaters en de bergen.

Over wat leuker is: ik vond Kerala leuker dan Goa. Er is meer te zien (logisch, het oppervlak is veel groter), de mensen zijn vriendelijk, het eten is geweldig en de natuur is overweldigend groen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Djoebie
Vakantieganger

Bericht door Djoebie »

Bedankt voor je tips! Denk dat ik indd dan toch voor kerala of Tamil Nadu kies :)
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Persoonlijk zou ik in deze tijd liever voor Rajasthan kiezen, als je een beetje lekker weer wilt hebben..
Djoebie
Vakantieganger

Bericht door Djoebie »

Ja ik ga ook naar Rajasthan en naar Ladakh, maar zou daarna graag nog een weekje aan het strand willen liggen en een beetje bijkomen, dus vandaar!
Liam10

Bericht door Liam10 »

Hallo vakantiegangers, ik wil even het volgende kwijt,jullie willen gaan rondtrekken in India, ik zou het overwegen omdat India momenteel voor backpackers levensgevaarlijk is, je bent namelijk vogelvrij voor verkrachters en andere gekken,je kan er wel heen, maar dan in groepsverband, alleen of met z,n tweeën is niet aan te raden
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Liam10 schreef:Hallo vakantiegangers, ik wil even het volgende kwijt,jullie willen gaan rondtrekken in India, ik zou het overwegen omdat India momenteel voor backpackers levensgevaarlijk is, je bent namelijk vogelvrij voor verkrachters en andere gekken,je kan er wel heen, maar dan in groepsverband, alleen of met z,n tweeën is niet aan te raden
Wat een onzin. Heb er met gezin (inc. drie blonde vrouwen) een dikke 5 weken rondgereisd en geen enkel moment onveilig of bedreigd gevoeld. Ook niet als je in je eentje of met een ander op pad ging. En genoeg gezien dat mensen met z'n tweeën reisden die daar totaal geen last van hebben ondervonden.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Djoebie
Vakantieganger

Bericht door Djoebie »

Liam10 schreef:Hallo vakantiegangers, ik wil even het volgende kwijt,jullie willen gaan rondtrekken in India, ik zou het overwegen omdat India momenteel voor backpackers levensgevaarlijk is, je bent namelijk vogelvrij voor verkrachters en andere gekken,je kan er wel heen, maar dan in groepsverband, alleen of met z,n tweeën is niet aan te raden
Ook geen last van gehad en was alleen met m'n vriend. Je loopt overal altijd wel het risico om iets te overkomen (verkrachters lopen hier ook rond) maar India is relatief best veilig t.o.v. sommige landen in Zuid-Amerika bijvoorbeeld. En ook daar kan het meevallen en kan je zonder problemen reizen. Gewoon niet al te gek doen en goed naar je gevoel luisteren. Juist de onverwachtse momenten en gebeurtenissen en het niet weten waar je aan toe bent maakt reizen een van de mooiste dingen die er is, vind ik persoonlijk. Niet te bang zijn voor dingen die je in het nieuws leest en gewoon je gezond verstand gebruiken.
trashie0

Bericht door trashie0 »

Ik ben een vrouw en heb 6wkn alleen rond getrokken van Mumbai naar de Andaman Ijlanden en terug gebackpackt... en tuurlijk als buitenlander en alleenstaander vrouw, word je gekeken en soms en benaderd, maar je moet gewoon je wijsheid gebruiken en soms een beetje hard reageeren , vooral in de grote steden (daar vond ik het minder leuk) maar op de kleine plekken en dorpjes waren de mensen heel warm en lief. India is super diverse kwa mensen, culturen, landschap etc...
Mijn aanraders voor bezoek zijn: Gokarna, Hampi en absoluut de Andaman Ijlanden!
Plaats reactie