voor 3 weken door europa wel geen interrail pas?

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
nicolle007
Reiziger

voor 3 weken door europa wel geen interrail pas?

Bericht door nicolle007 »

hallo, na al vele landen buiten Europa te hebben bezocht vond ik dat het nu eens tijd wordt voor een interrail vak!
ik ben dus wel 31 dus val wel in de duurdere passen zeg maar.

Een plan heb ik eigenlijk niet echt.. ik twijfel de hele tijd waar ik nu heen wil :) ik hoor hele leuke verhalen over san sebastian in spanje en ben gek op surfen. maar ik heb Barcelona en madrid al gezien. weet iemand iets leuks?
en is het verstandig om nu wel een interrail pas te kopen? je moet vaak bij betalen toch? ik wilde eigenlijk met een low budget maatschappij op een stad vliegen en dan van daar uit gaan beginnen. dus de kaartjes voor de trein en bus ter plekken daar boeken.
ik ga de laatste week van augustus.
ik wil graag ook een tent mee nemen om ergens te kamperen.
Brasov
Wereldreiziger

Re: voor 3 weken door europa wel geen interrail pas?

Bericht door Brasov »

Hoi Nicole,

Of een interrail goedkoper is dan losse kaartjes, ligt aan je plannen. Als je vooral in West-Europa reist, langere afstanden aflegt en veel reist zonder maanden van tevoren al de ritten te hebben gepland, is een interrailpas vaak een stuk goedkoper. Maar als je heen (en terug) vliegt kunnen losse tickets weer goedkoper zijn. Extra kosten voor reserveringen komen meestal op de snellere treinen er bij. Zie http://forum.worldonrails.nl voor alle extra kosten bovenop je Interrailpas.

Maar ga je dus 1 week? Dan zal interrail niet goedkoper zijn normaal gesproken. En je wil richting Spanje? Sevilla, Granada en het Alhambra zijn daar ook leuk hoor ik vaak. Ben zelf een keer een week naar Lissabon geweest, dat was ook een coole stad met leuke dingen in de omgeving ook.
nicolle007
Reiziger

Bericht door nicolle007 »

ik heb 3 weken de tijd. ik ben al eens in Sevilla geweest was idd erg geweldig!
ik twijfel een beetje tussen eiland hoppen in griekenland, beetje rond italie spanje frankrijk hangen of de hele andere kant op.
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

Ok dan zou ik ff verder kijken wat je nou echt t leukst lijkt. Je zou ook voor landen kunnen gaan waar je nooit geweest bent. Oost-Europa is ook ideaal om door te interrailen.
Plaats reactie