Reis Albanië en omstreken

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Brasov
Wereldreiziger

Reis Albanië en omstreken

Bericht door Brasov »

Zojuist een vlucht naar Sofia eind juli geboekt om 2,5 week later vanaf Tirana via Istanbul terug te vliegen naar Amsterdam.

Moet eigenlijk sparen en mn scriptie schrijven, maar kon het niet laten toen een vriend zei dit deel van Europa te willen verkennen. :9

Het plan is om vanuit Sofia westwaards te gaan met het openbaar vervoer. Ben nog nooit in Macedonië, Albanië en Kosovo geweest.

Omdat Albanië ons het apartste land lijkt in vergelijking met de rest van de Balkan (en de natuur en de stranden er mooi uitzien), willen we daar de meeste tijd besteden. Maar we willen natuurlijk ook het Meer van Ohrid zien en een uitstapje maken naar Kosovo :)

Wat is de moeite waard in de regio? Hoeveel dagen adviseren jullie voor Skopje? En nog steden in Macedonië en Kosovo naast de hoofdsteden die echt de moeite waard zijn? (dus echt wat toevoegen bijv. qua bijzondere cultuur) Mooie natuurtips (ook te bereiken zonder eigen auto) zijn ook van harte welkom! Ook alle tips wat betreft Albanië zijn welkom, van vervoer tot bezienswaardigheden tot mooie stranden, want veel info op het internet is tegenstrijdig of gedateerd :P

Tips voor gezellige hostels in Macedonië, Albanië en Kosovo ontvangen we ook graag :Y

Groeten,
Daan
Jenny
Reisexpert

Re: Reis Albanië en omstreken

Bericht door Jenny »

Ik ga over 3 weken naar Macedonië en Kosovo. Sofia heb ik reeds 2 keer eerder bezocht.

Neem over ruim een maand eens een kijkje op m'n website of help me middels een pb ff aan dit draadje te herinneren. Dan laat ik je vanalles weten ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

Bedankt! Mooie foto's trouwens van o.a. Oezbekistan!

Goede reis en geniet er van :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Albanie is een bijzonder land. Een jaartje of 6 terug heb ik er eens rondgereisd en het was erg mooi. Kosovo is apart en was toen pas kort 'onafhankelijk'. Ik ben toen in een stadje geweest wat erg mooi was. Ik zal nog eens zoeken wat de naam was.

Skopje is eigenlijk best een leuke stad vond ik. Een dag of 2 of 3 moet genoeg zijn maar ik ben er langer geweest en vermaakte me prima.

Als je vanuit Ohrid met de bus naar Albanie gaat en in de eerste plaats in Albanie een minibusje neemt (lokaal transport) is dat prima te doen. Ik ben toen naar het noorden van het land gegaan en dat was een hele lange rit maar wel erg mooi.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
MonicaD

Bericht door MonicaD »

Butrint, Unesco werelderfgoed is een aanrader.
Kijk hiervoor op deze website onder Reisinformatie-Europa-Albanië
Plaats reactie