Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Kuess
Wereldreiziger

Re: Café Verweggistan

Bericht door Kuess »

@Sander: Volgens mij kun je achteraf altijd makkelijker zeggen dat een relatie toch al gedoemd was om te stoppen :P Veel makkelijker dan wanneer je er nog in zit. Maarja afstand. Het is niet makkelijk. In het begin merk je dat nog niet zo. Natuurlijk mis je elkaar wel want je wilt nou eenmaal gezellig knuffelen etc ;) Tot je de eerste bumby road tegenkomt en over skype ruzie zit te maken en geen mogelijkheid om het uit te knuffelen etc. --> ervaringsdeskundige <-- Dat zijn de momenten dat je het liefst dat aquarium (aka monitor) door het raam wilt gooien.
Maar overleef je dat allemaal dan zit het wel goed :) De beste remedy overigens tegen onzekerheid en stress etc. is alvast de volgende ontmoeting plannen/boeken. En niet alleen in woord maar ook met betaalde trein/vliegtickets. Ik merk dat mijn vriend en ik minder stress en ruzietjes hebben als de volgende datum vast staat. Het moment dat 1 van ons het volgende ticket betaald heeft voelt altijd als een kleine bevrijding. Zelfs als er nog 60 dagen tussen zit *zucht*.

Als afsluiter de bestemming die ik zojuist aan mijn reislijstje toegevoegd heb: zwemmen met schattige varkentjes op de Bahama's... <3 *O* <3 O+ O+ O+ O+ O+ O+
https://www.youtube.com/watch?v=O89DvVdthDY#t=40
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Om iedereen die naar Myanmar zou willen nog even lekker te maken, laatst nog een mooie documentaire uit de Länder - Menschen - Abenteuer-reeks op NDR gezien. En uiteraard kennen ze in Duitsland ook Uitzending Gemist, of beter gezegd, Sendung Verpasst:
http://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/l ... ma945.html
http://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/l ... ma947.html

En al een wat oudere aflevering ook over Myanmar:
http://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/l ... ma865.html

Mooie serie die meer draait over het alledaagse leven dan over de toeristische kant. Alleen die ellendige nasynchronisatie...

Maar uiteraard kan je ook de recente kerstspecial van Top Gear kijken _O-
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Thnx! vanavond thuis eens bekijken!

Kerstspecial van Top Gear heb ik intussen gezien, en heel herkenbaar allemaal. De Top Gear specials blijven altijd echt geweldig. Binnenkort maar eens een truck gaan kopen in Myanamar, heb tenslotte ook al de Top Gear Vietnam special gedaan... _O-
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ben benieuwd :-) Al denk ik er maar kort te zijn en vooral met het oog op een beetje 'handel'.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Enkele dagen geleden aangekomen in perth. Ondanks het feit dat de stad los van de relaxte ons weinig biedt hebben wij het hier prima naar onze zin. De mensen zijn super vriendelijk. Zalig. En het klimaat is super. Niet te warm maar zalig om in rond te wandelen
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Vandaag bij de grens mijn portemonnee kwijt.... Daar zat ik dan een dag voor Laotiaans Nieuwjaar. Ik naar de balie waar politie/ belasting mensen zitten. Een man kwam mee zoeken en na 10 minuten kwam hij met een vrouwtje die daar SIM-kaarten verkoopt terug. Die haalde mijn portemonnee tevoorschijn... Wat was ik gelukkig want anders was ik lang bezig geweest met alles annuleren en weer krijgen. Ik heb haar maar wat geld gegeven en zij was ook gelukkig toen. Volgens mij zat alles er nog netjes in al zou het kunnen dat er 100.000 Kip (9 euro) weg was. Al denk ik van niet want dan hadden ze ook wel meer kunnen pakken...

Waarschijnlijk uit mijn zak gegleden of langs me gelegd en vergeten... ^O^ :Y _O_
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Pf, gelukkig dat je het weer terug heb gekregen Laosfan! Zou echt ontzettend vervelend zijn als je het echt allemaal kwijt was!

Zelf zit ik nu tussen de boekjes over noord oost Polen. Beetje puzzelen of het haalbaar is nog wat noordelijker te gaan. Aan de andere kant wil ik me ook weer niet teveel haasten...en het gebrek aan accommodatie maakt het er niet makkelijker op. Keuzes, keuzes keuzes. Eerst maar eens naar Parijs in juni! Een vriend van me komt zo hierheen en neemt meteen wat reisboekjes mee!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Heerlijk hè, eerlijke mensen...? : )

Menasil, leuk Parijs!!

Afgelopen week gedoken op Hin Daeng/Hin Muang.
Eerste duik 3 manta's om ons heen en de tweede minstens (!!!) 7...! WOW! Echt overweldigend mooi, deze dieren!
Toch vond ik het wel leuk om de derde duik van de dag weer een macro duik te doen. : )
Da's toch wel echt mijn ding geworden... (Hè, Jenny? ^^)
Eerder die week ook al een walvishaai gezien. Helaas zwom ze alleen heel snel aan ons voorbij nadat ze tien minuten met een andere groep had gespeeld. Tja, als je sloom duikt heb je soms geluk en soms dus pech... -O-

Vandaag is het Thai Nieuwjaar!
Suk-san wan songkran!!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gelukkig songkran!

In Nederland is de eerste sepia weer gespot. Geen walvishaaien, maar ook heel leuk.

Ik hoop dat over een paar weken mijn pols voldoende hersteld is dat ik weer kan duiken. Nu loop ik nog met een brace, maar ik ben af aan het bouwen.

Niks bijzonders hier. Druk met de studie, iets minder druk met werk (geen motivatie) en daarnaast al de nodige sollicitaties voor volgend schooljaar de deur uit. Ik ben benieuwd of ik voor de meivakantie ergens uitgenodigd wordt...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Gelukkig Songkran! Blijft een leuk feestje =)

Ik ben terug van een weekendje Zuid Limburg... in 2 dagen tijd 3 ritten op de racefiets gemaakt! Ben dus moe maar voldaan weer thuis gekomen! Het was bikkelen maar ook super gezellig =)

Nu komende week verhuizen en dan even geen internet, tv etc. hebben, dus alle tijd om alles in te richten en eens wat meer te gaan lezen! Volgende tripje is over een maandje naar de Ardennen =)
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Aaaargh ik kan Skyscanner wel wat. Iemand een betere tip voor ticket prijsvergelijkingen waarbij je ook op meerdere data kan kijken. Skyscanner heeft zo'n optie maar die werkt echt 3x K*t. Staat er eerst 250 euro, bekijk je de prijs, bam 315 euro. Niet dat ik over 65 euro wil klagen. Maar die functie flikt me dat dus elke keer. Heb het wel eens bij ze gemeld. Maar doen ze niets mee.
Fish1994
Vakantieganger

Bericht door Fish1994 »

Heeee reizigers,

terwijl jullie lekker aan het reizen zijn, ben ik druk aan het sparen. In september vertrek ik vanuit Moskou naar Beijing. Trans Mongolië express.
Het duurt nog even, maar.... zoals Kuess het zei: de beste remedy is alvast boeken!
Werkt dus niet alleen bij relaties:D
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Lol! Helemaal waar haha
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Zeer fijn nieuws hier op het werk gekregen, heb een vast contract voor onbepaalde tijd gekregen. Zelfde werkgever als die mij vorig jaar 4,5 maand uit dienst heeft laten gaan en toen weer aangenomen heeft voor m'n reis. Als ze wouden hadden ze me dus nog 2x een jaarcontract kunnen geven. Geeft toch wel een goed gevoel en vertrouwen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat goed Sander!! Zeker in deze tijden is het heeeel fijn om vrij snel een vast contract te krijgen :)

Jenny, hoe gaat het met solliciteren?

Globeskater, hoe bevalt je nieuwe huisje? Al zal je dit voorlopig niet lezen zo zonder internet. Ben benieuwd wat je wel hebt gelezen voor boeken.

Ik heb dit weekend m'n plantenbakken uitgeruimd, oude planten eruit, nieuwe erin. Hopelijk gaan ze het goed doen. Verder ook m'n kledingkast onder handen genomen, al is die sokkenla nog steeds bomvol... maar dat komt nog wel! ;) En toen het zonnetje doorbrak heerlijk op het balkonnetje gezeten met een leesboek.
Plaats reactie