4-5 dagen Berlijn

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Niellles
Reiziger

4-5 dagen Berlijn

Bericht door Niellles »

Hallo mensen (long time no see...),

Ik zit er over te denken om 5 dagen naar Berlijn te gaan... 4 kan ook als ik om 7 uur aankom en 's avonds terug ga. Ben er nog nooit geweest, hoeveel moet ik daar ongeveer voor uit trekken per dag? Restaurants, etc hoeven niet perse... picknicken in een park is (ook) leuk(er)!

Helaas zit ik gebonden aan het hoogseizoen: laatste week juli - eerste week augustus.
Qua vervoer lijkt het vliegtuig (KLM notabene) vooralsnog het goedkoopste: €99,- via skyscanner.

De slaapplaats moet vooral 's nachts bereikbaar zijn (hoe zit dat met OV 's nachts?), het wordt waarschijnlijk een hostel - we gaan met z'n tweeën.

Ideeën, tips, suggesties, of wat dan ook?

Groetjes,

Niels
Erik
Site Admin

Re: 4-5 dagen Berlijn

Bericht door Erik »

Net terug van een week Berlijn. Ik moet het artikel nog updaten, maar aangezien je in de zomer gaat moet dat nog op tijd komen :)

Heb je ook al eens naar de trein gekeken? Op dit moment wordt her erg gepromoot en zijn er aantrekkelijke tickets te krijgen. Vanuit Nederland vertrekken er meerdere keren per dag rechtstreekse treinen naar Berlijn. Vanaf Deventer doe je er zo'n 5 uur over en je komt uit in het centrum van de stad. Vergelijk DB Bahn en NShispeed even in prijzen, deze kunnen namelijk wat verschillen.

In de stad zijn voldoende parken, musea en dingen te doen om je gemakkelijk een aantal dagen te vermaken. Hou er wel rekening mee dat de grotere musea helaas niet goedkoop zijn (€12,- per persoon gemiddeld). De kleintjes kosten ongeveer €5,- pp.

Het OV is goed geregeld en een Berlin Card is aan te raden. Die heb je er vrij snel uit. Normaal rijdt het OV tot een uurtje of 1 s'nachts daarna wordt het nachtrooster ingezet met aanzienlijk minder vervoer.

Wanneer je de highlights in de stad wilt bekijken (ze liggen ver uit elkaar) ben je lopend zo een of twee dagen kwijt om ze te bekijken. Een fiets huren is eventueel aan te raden als je efficiënt met je tijd om wilt gaan. Verder weet ik het zo even niet.
semplar

Bericht door semplar »

http://ip-hostel.com/ Een geweldig hostel, erg schoon en geeft de indruk van een hotel waar bij de prijs nog leuk is.
Zelf heb ik er 3 keer verbleven, elke keer goed geregeld.

Het is gelegen vlak bij warschauer strasse, en dicht bij de east side gallery. Erg veel leuke eet tentjes en dergelijken dichtbij, en qua openbaar vervoer goed gelegen.

4 a 5 dagen is voor Berlijn zeker goed te doen!

Wess
GoAroundEurope

Bericht door GoAroundEurope »

Mijn favoriete vervoersmiddel in Berlijn is de fiets. Bij elk hostel kun je een fiets huren voor ongeveer €8 per dag en dan ben je ook wat minder tijdsgebonden.

Als het er nog is, dan vind ik Urban Spree erg leuk. Dit is een oude fabriek waar nu (alternatieve) barretjes e.d. te vinden zijn. Daarnaast is Yaam ook erg leuk, het ligt aan de rivier en je waant je bijna in Jamaica.

Qua hostels zijn er verschillende opties;
- IP-hostel: ligt tegenover Urban Spree en East Side Gallery. Is goed verzorgd, maar wat groter en daardoor niet het ideale hostel om andere reizigers te ontmoeten (hebben wel een keuken).
Link: [verwijderd]
- Comebackpackers: ligt in Kreuzberg en heeft een goede sfeer en groot dakterras
Link:[verwijderd]
- Grand hostel Berlin: is een luxer hostel zonder stapelbedden
Link: [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Erik op 01 apr 2014 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame
Plaats reactie