Iemand ervaring met Afghanistan?
Iemand ervaring met Afghanistan?
Een vriend van me en ikzelf zijn aan het orienteren voor de vakantie van deze zomer en nu schoot Afghanistan in ons hoofd. Nu zijn we beide geen luxepaarden, maar meer van het back to basics en zoveel mogelijk zien waaronder natuur en cultuur (met daarbij natuurlijk ook eten).
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit land als vakantieland en misschien tips en do's en don't voor ons hebben?
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit land als vakantieland en misschien tips en do's en don't voor ons hebben?
Re: Iemand ervaring met Afghanistan?
Ik heb laatst een tv-programma met Floortje Dessing (niet 3opreis) gezien over Afghanistan. Wat ik me vooral herinner van dat programma is de voorzichtigheid die je continu in acht moest nemen: op bepaalde plekken was het risico op aanslagen groot en kon het het beste niet langer dan 15 minuten blijven.
Verder ken ik alleen mensen uit het leger of artsen zonder grenzen die Afghanistan bezocht hebben...
Ik ben benieuwd of jullie daadwerkelijk gaan en hoe het is als reiziger.
Verder ken ik alleen mensen uit het leger of artsen zonder grenzen die Afghanistan bezocht hebben...
Ik ben benieuwd of jullie daadwerkelijk gaan en hoe het is als reiziger.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Laatst hier iemand over gesproken die met een eigen voertuig door het land was getrokken op doorreis. Zodra je het land binnenkomt is je aanwezigheid direct bekent bij een heleboel mensen. Deze zullen je veelal proberen te helpen en je de goede kant op wijzen om probleem gebieden te voorkomen.
Een reëel risico is ook ontvoering (voor geld). Als men weet dat je als westerling er aan komt en ze slechte bedoelingen hebben gaat deze informatie ook rond. Wat je waarschijnlijk al wist is het niet zo maar een land waar je even doorheen reist en goede voorbereiding (en misschien zelf goede contacten) zijn nodig.
Een reëel risico is ook ontvoering (voor geld). Als men weet dat je als westerling er aan komt en ze slechte bedoelingen hebben gaat deze informatie ook rond. Wat je waarschijnlijk al wist is het niet zo maar een land waar je even doorheen reist en goede voorbereiding (en misschien zelf goede contacten) zijn nodig.
Heel herkendbaar dit verhaal, alleen ik was iemand tegen gekomen die er liftend door is gegaan.Erik schreef:Laatst hier iemand over gesproken die met een eigen voertuig door het land was getrokken op doorreis. Zodra je het land binnenkomt is je aanwezigheid direct bekent bij een heleboel mensen. Deze zullen je veelal proberen te helpen en je de goede kant op wijzen om probleem gebieden te voorkomen.
Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Hou ons hier iig op de hoogte! Lekker avontuurlijk!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Alvast bedankt voor de info. Ik ga een Afghaanse vriendin van me eens vragen om info. We hebben een aantal opties, deze is het lastigste maar daardoor misschien ook wel erg leuk. Ik vraag me wel af hoe groot de kans is op ontvoeringen ed. We zullen aardig sober reizen, maar ik weet niet of dit verschil maakt.
Keep you posted
Keep you posted
Zo ver ik begreep moet je goede lokale info inwinnen wat je wel en niet moet doen. Of je nu wel of niet veel dure spullen bij je hebt maakt niet uit. De "win/geld" zit hem in het feit dat je een westerling bent.
Hartelijk dank allemaal,
Besloten deze locatie dit jaar sowieso nog even te laten liggen. Ik heb wel een vriendin uit Afghanistan en zij heeft nog wat familie daar. Maar het is nog niet echt aan te raden als vakantieland. Gezien mijn reisgenoot en ikzelf redelijk makkelijk te vinden zijn op het internet i.v.m. werk, lijkt het ons helemaal niet zo tactisch.
Mocht ik toch nog die kant op gaan, zal ik hier wel verslag uitbrengen.
Grz. Nick
Besloten deze locatie dit jaar sowieso nog even te laten liggen. Ik heb wel een vriendin uit Afghanistan en zij heeft nog wat familie daar. Maar het is nog niet echt aan te raden als vakantieland. Gezien mijn reisgenoot en ikzelf redelijk makkelijk te vinden zijn op het internet i.v.m. werk, lijkt het ons helemaal niet zo tactisch.
Mocht ik toch nog die kant op gaan, zal ik hier wel verslag uitbrengen.
Grz. Nick
Lijkt me geen onverstandige keus. Ik heb ook wel eens wat zitten lezen over de mogelijkheden om het land te bezoeken, maar het lijkt op dit moment zeker behoorlijk link. Maar wie weet veranderen die dingen nog eens (al gaan de dingen in Afghanistan niet snel lijkt het...).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts