Ik ga pas aan het einde van het jaar weer naar Australië, maar de Australische dollar is al een tijdje flink aan het kelderen. Tijdens mijn eerste jaar in Australië heb ik gewoon alles daar gepind, steeds wel een groter bedrag zodat ik niet steeds transactiekosten hoef te betalen. Maar nu lijkt het me misschien slim om vast van de voordelige koers te profiteren. Aangezien ik straks voor langere tijd ga zou ik graag een groot bedrag vast willen omwisselen. Waar kan ik dat het beste doen? Ik heb zo'n idee dat bij je eigen bank bestellen duur is (duurder dan wanneer je in het buitenland pint?) Helaas is mijn Australische bankrekening gesloten omdat ik 'm niet meer gebruikte, dus ik kan niet geld overboeken (en dat is volgens mij ook geen voordelige optie).
Misschien een rare vraag, is het misschien mogelijk om digitaal valuta in te wisselen? Dat mijn bank van mijn euro's Australische dollars maakt maar ik ze niet contant mee hoef te nemen? Ik zag dat ING een 'Vreemde Valuta rekening' heeft, maar dat is voor zakelijke klanten en daar betaal je €7,50 per maand voor. Wat kan ik het beste doen? Nu contant opnemen? En waar dan?
Waar valuta opnemen?
Re: Waar valuta opnemen?
Jammer dat je geen Australische rekening meer hebt, anders zou dat de meest ideale oplossing zijn. Misschien dat je geld ook naar een PayPal account kunt overmaken? Dat zou je eens kunnen bekijken.
Wat ik heb gehoord daalt de AUD al maanden en lijkt steeds verder weg te glijden. Wie weet kun je over een tijdje nog goedkoper aan Australische Dollars komen. Zou dus niet te veel in eens overboeken.
Wat ik heb gehoord daalt de AUD al maanden en lijkt steeds verder weg te glijden. Wie weet kun je over een tijdje nog goedkoper aan Australische Dollars komen. Zou dus niet te veel in eens overboeken.