Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Tikva schreef:leuk! laat maar weten als je er nog bent. Heb de website bekeken en ziet er goed uit. We hebben nog niets geboekt maar hadden mangokampot of zoiets in gedachten.
Leuk, kindvriendelijk ook : )
Jullie zijn de 26e en de 27e dus in Kampot? Hoef ws niet naar Phnom Penh heb ik zojuist gehoord. Kan hopelijk een visum regelen via een visum bureautje hier in Sihanoukville : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl
Vandaag een hond aangereden in de minivan op weg van Kampot naar Sihanoukville...
De chauffeur zag het aankomen, maar remde niet, ook niet na al mijn geschreeuw en smeekbedes om te stoppen.
De hond werd zo hard geraakt dat zij/hij wel dood geweest moet zijn. Dat hoop ik tenminste voor haar/hem...
Voor mij, als absolute dierenliefhebber (en vegetariër) echt super heftig. Ik zat namelijk voorin, naast de bestuurder. Ik heb ontzettend hard zitten huilen. De bus zat vol met toeristen (!!!), maar het leek niemand iets te kunnen boeien.
Er kwam tijdens de plaspauze ook niemand even naar me toe voor wat troost, even een aanraking, of zo (zelfs de twee jongens niet met wie ik de avond ervoor muziek had zitten maken), terwijl ik zichtbaar voor iedereen onbedaarlijk stond te snikken.
Begrijp ik werkelijk helemaal niets van...
O ja, er kwam wel een Duitse man naar me toe om te vertellen dat hij al erger had gezien hier. Iets met gemartelde kinderen of zoiets.
Alsof ik me daar beter door voel??? Heb hem zonder pardon weggestuurd.
Wat is er toch aan de hand met de wereld tegenwoordig...?
Ik lig hier nog nachten wakker van... Ben ik de enige nog of zo??
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl
Lief beide, maar het gaat niet om mij, maar om die hond en het feit dat mensen soms zo bizar afgestompt lijken te zijn...
Met vandaag bijgerekend nog 7 dagen te gaan. Toch een beetje last van pre-reis-kriebels. Beetje maagpijn, beetje zenuwen, zeer weinig nagels meer, nog wat laatste dingen regelen wat maakt dat ik om 6u deze ochtend niet meer kon slapen.
Op het lijstje: naar de bank, wandelsokken kopen, diepvries leeghalen-ontdooien en uitkuisen. Naar het containerpark...
Ons huis is verhuurd, wat super leuk is. De meeste zaken zijn wel rond maar toch...altijd een beetje spannend he
wou ook nog meegeven dat jullie altijd welkom zijn om eens op onze blog te piepen: www.ellenenbjorn.com
Spannend! Wel fijn om zo het aantal dagen af te tellen. Gouden tip voor de rust: Lijstjes maken en die gestructureerd wegwerken Hoe meer overzicht je hebt hoe meer rust je krijgt.
Blijven we je nog wel zien hier?
Jeetje Trav, wat een nare ervaring! Merk sowieso dat mensen steeds meer op zichzelf zijn....
Vandaag naar de stembus. Eindelijk! Na wekenlang campagne voeren, ben ik wel toe aan de dag dat de uitslag komen mag! Ondertussen afgelopen donderdag helaas een gescheurde leiding in de woning boven mij mijn keukenplafond is weer gigantisch lelijk...zelfde plek als ongeveer 1 jaar geleden waar ook lekkage kwam! De schilder die dat heeft opgelost is failliet (was sowieso heel lastig om afspraken mee te maken) dus komende week maar even op zoek naar een nieuwe. Ben tegenwoordig heel bedreven hierin, heb vorig jaar een goede site gevonden waar ik ook de perfecte loodgieter vandaan had. Maar man, heb helemaal geen zin in offertetrajecten! Gelukkig heb ik ervaring met deze klus en heb ik alle offertes van vorig jaar nog dus weet ongeveer wat een gangbare prijs is
Ik kom zeker nog wel langs hier, zij het dan minder vaak. Op reis heb ik niet zo'n behoefte om hier veel langs te komen en info te delen, soms doe ik dit wel maar vaker niet. Eenmaal terug thuis probeer ik echter weer opnieuw mijn steentje bij te net zoals ik de kennis en info van de vorige reis probeer te delen en mensen op weg probeer te helpen indien nodig.
Het was niet perse om kennis en tips te delen, maar om te laten weten hoe het met je gaat Het is inmiddels al zo'n uitgebreid verhaal dat je ook wilt weten (als lezer) hoe het afloopt.
haha Ik kom zeker langs om te laten weten hoe het gaat. Nu gaat alles nog prima. Vergeleken met 2011 zat ik nu al geruime tijd aan de kalmeringspilletjes Ik ga er dus op vooruit. Ben wel benieuwd naar Australie. Heb soms stiekem schrik dat ik het er niet leuk ga vinden. Oeps
Zara Heel veel plezier! Komt wel goed, zou zelf graag ook er weer op uit trekken.
Maar gisteren ook besloten om eigenlijk een idioot plan te gaan uitvoeren. Met carnaval had ik een Zwitser op bezoek voor een week. Die had ook een vriend en vriendin van me op Facebook toegevoegd. Nu kregen we afgelopen week een uitnodiging via Facebook voor z'n 30ste verjaardag feestje wat ie redelijk groot gaat vieren met 2 vrienden van hem. Dus nu hebben die vriendin, vriend en ik besloten om daar heen te gaan.
Volgende week vrijdag in de ochtend vertrekken. 500km rijden (basel, zwitserland). In de avond feestje. Zaterdag ontkateren + wat door de stad wandelen. en Zondag ochtend heeeeeel vroeg (5uur ong.) weer aanrijden naar Nederland. Want moet om 12 uur thuis zijn aangezien ik die middag nog een musical heb. Ik zeg ingrediënten voor een top weekend!
Ik zit zelf een beetje in een dip. Na 6,5 week ik mijn pols nog steeds niet genezen, als gaat het allemaal steeds iets beter. Vanaf morgen handtherapie om de mobiliteit te verhogen (ik kan niet alle bewegingen maken). Ik heb zin in wat leuks, maar kom eigenlijk alleen maar toe aan werk en studie. Bah. Een jaar later afstuderen kost me echter 10.000 euro, dus ik heb een aardige stok achter de deur om door te gaan.
hmmm,Jenny veel succes met je studie en ook veel voorspoed met je pols gewenst. Hoe komt het dat je studie dan opeens 10.000 euro kost? Ik ben van Belgie en heb enkel 3 jaar hogeschool gedaan, dus geen idee van Nederlandse systeem.