Wat slecht van me dat ik nu pas reageer. Dat komt omdat het e.e.a. even wat lastig liep. Bedankt voor de leuk reactie!
Een korte update:
We gingen heel erg voortvarend aan de slag en een Franse vrijwilliger en een Italiaan (die ik al kende van een eerdere ontmoeting) hielpen we enorm. Ik had een soort vrachtwagentje geregeld via een bevriende tuk-tuk chauffeur en bijna alle spullen die ik in Pakse had staan gingen erop. Daarna op de boot en naar het eiland. Daar met een handkar en brommers nog diverse keren op en en neer.
De twee vrijwilligers waren erg enthousiast en hardwerkend en na een paar dagen hadden we al een openluchtkeukentje en stond er al wat. Kinderen uit de buurt wisten ons ook al prima te vinden en ik kreeg het gevoel dat het absoluut een mooie start was met heel veel potentieel. Tot de politie langs kwam. De eerste keer alleen om gegeven te controleren, en om te melden dat het prima was. De tweede keer (een dag later) werd duidelijk gemaakt dat (ondanks toezeggingen van het dorpshoofd) de vrijwilligers daar niet mochten blijven. Het project was dus alweer ten einde. En daar baal ik ontzettend van. Ik probeer nu papieren te krijgen (via de familie) voor een homestay, om op die manier toch een doorstart te kunnen maken. Ik denk namelijk dat het erg veel potentieel kan hebben en alle voortekenen waren goed.