Geocachen (Australië)

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Roosmarijn

Geocachen (Australië)

Bericht door Roosmarijn »

Hallo allemaal,

Over ruim een half jaar hoop ik op reis te gaan naar Australië. Nu ben ik hier in NL zo nu en dan aan het geocachen (voor mensen die er nog nooit van hebben gehoord, zie www.geocaching.com)
Nu is mijn vraag:

Heeft er iemand ervaringen met geocachen in Australië? Zo ja, hoe deed je dit? Gewoon alleen met je telefoon? Of speciaal GPS-apparaat erbij? En hoe deed je het terwijl je geen internet had? Van te voren caches opslaan voor offline gebruik? Welke kaarten gebruikte je dan om op te navigeren?

Ik ben benieuwd of er meer reizigers zijn die deze hobby hebben.
Roosmarijn

Re: Geocachen (Australië)

Niemand enige ervaring met geocachen in het buitenland?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik sprak laatst wel iemand die dit deed, maar dit ging niet over Australië. Zal even vragen of ze naar je vragen wil kijken. Misschien kan ze je verder helpen.
vrouwopreis

Bericht door vrouwopreis »

Hoi!

Ik ben weleens gaan Geocachen in het buitenland. Heb er ook een blog over geschreven hoe je dat het beste kan doen. Deze is hier te vinden: http://vrouwopreis.nl/tips-info/geocach ... uitenland/

Als je van tevoren je cashes offline opslaat kan je gemakkelijk cashen in het buiteland! :) Later kan je dan nog de cash registreren (als je weer internet hebt)

Hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dank je wel! Erg nuttige blog ook!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Roosmarijn

Dank allen!

@vrouwopreis: Ja dat is inderdaad een optie, de caches van te voren handmatig opslaan. Maar omdat de plannen zijn om in Australië te gaan backpacken, is het ietwat lastig om in te plannen in welke gebieden ik precies kom. Maar op internet las ik over GSAK en GDAK, dat ga ik maar eens uitvogelen;)

@Kims: Dank! Ik had de site inmiddels ook gevonden, dank voor het meezoeken ;)
Plaats reactie