Hoi,
In de zomer willen een vriendin en ik (22 jaar) een roadtrip maken naar Sint-Petersbug en dan via Scandinavië terug naar Nederland. Na het een en ander te lezen op internet vroeg ik me af of er misschien iemand is met ervaring, die deze reis al eens eerder heeft gemaakt. Ik zou graag willen weten hoe veilig het is om met twee meiden in Nood-Euopa rond te rijden en dan voonamelijk bij de grensovergangen. WE willen door Duitsland, Polen, (Belarus), Lithuania, Latvia, Estonia, Sint-Petersburg, Finland, Zweden, Denemaken, Nederland. Is deze reis aan te raden? Het lijkt ons namelijk een erg mooie en avontuurlijke reis om te maken. Nog een vraag, is het moeilijk om aan de visas te komen voor de verschillende landen en om vergunning te kijgen voor de auto?
Alvast bedankt voor tips
Marijke
Roadtrip 2014 Nood-Oost Europa Nederland-Sint-petersburg
-
Re: Roadtrip 2014 Nood-Oost Europa Nederland-Sint-petersburg
Rusland (en Belarus) zal het lastigste zijn, voor de andere landen heb je namelijk geen visum nodig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Roadtrip 2014 Nood-Oost Europa Nederland-Sint-petersburg
Hoe lang wil je voor de reis uittrekken? Want bijv het rijden in een land als Polen is anders dan hier. Stuk langzamer. Al zijn er wat nieuwe wegen aangelegd voor Euro 2012 destijds maar het is nog steeds hier en daar drama om met de auto door Polen te reizen. Verder is het zo dat je even goed moet opletten waar je parkeert omdat buitenlandse kentekens ook populair zijn bij dieven maar dat kan in feite overal gebeuren. Ik heb begrepen dat dit met name is in zuid-oost Polen. Qua grensovergangen schijnt het superdruk te zijn tussen Duitsland en Polen dus daar moet je waarschijnlijk wel even wachten. Verder niet gehoord dat het onveilg zou zijn oid.
In Finland is het prima te doen om in de zomer met de auto te rijden. Je moet wel opletten dat met de midzomernachten het echt heel druk is op de wegen vanuit de merengebieden naar Helsinki. Ik denk dat je sowieso in Denemarken, Duitsland, Noorwegen, Finland en Zweden geen problemen hoeft te verwachten als 2 meiden alleen, gaan veel mensen met de auto naar deze landen op vakantie.
Heb je ook de reisinformatie bekeken? We hebben over sommige landen wat informatie over reizen per auto en eisen voor een visum (zoals Wit Rusland en Rusland)
In Finland is het prima te doen om in de zomer met de auto te rijden. Je moet wel opletten dat met de midzomernachten het echt heel druk is op de wegen vanuit de merengebieden naar Helsinki. Ik denk dat je sowieso in Denemarken, Duitsland, Noorwegen, Finland en Zweden geen problemen hoeft te verwachten als 2 meiden alleen, gaan veel mensen met de auto naar deze landen op vakantie.
Heb je ook de reisinformatie bekeken? We hebben over sommige landen wat informatie over reizen per auto en eisen voor een visum (zoals Wit Rusland en Rusland)