enkele reis bangkok
enkele reis bangkok
Ik heb een enkele reis bangkok geboekt, maar lees nu
op de forums berichten dat ze je kunnen weigeren als je
geen visum vooraf hebt geregeld. Klopt dit? Ik ben namelijk
maar van plan een kleine 2 weken in thailand te blijven en
reis dan met de trein door na cambodja... Wie kan mij vertellen
of ik nu toch nog een visum voor thailand moet regelen? of
een bewijs moet hebben dat ik het land uitga binnen 30 dgn?
alvast bedankt
op de forums berichten dat ze je kunnen weigeren als je
geen visum vooraf hebt geregeld. Klopt dit? Ik ben namelijk
maar van plan een kleine 2 weken in thailand te blijven en
reis dan met de trein door na cambodja... Wie kan mij vertellen
of ik nu toch nog een visum voor thailand moet regelen? of
een bewijs moet hebben dat ik het land uitga binnen 30 dgn?
alvast bedankt
Re: enkele reis bangkok
Kijk een op http://www.enkeltjebangkok.nl 

bedankt voor je reactie,
ik hoef me dus geen zorgen te maken
ik hoef me dus geen zorgen te maken

erik, volgens mij klopt het niet... de regels zijn in 2007 (geloof ik) aangescherpt en je hebt WEL een bewijs nodig dat je het land verlaat. wanneer je dat niet hebt, dan de luchtvaartmaatschappij je weigeren mee te nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ja, je loopt altijd wat risico. Er zijn meerdere van dit soort vragen gesteld:
indonesie-in-zonder-terugticket-t1841.html
indonesie-in-zonder-terugticket-t1841.html
haha nu maak ik me toch weer zorgen want tja zie het niet zitten
dat ik niet mee mag met de vlucht of dat ik het land niet in kan...
ik zou vast wel een trein ticket kunnen kopen van bangkok-aranyaprathet via
internet, dan heb ik een bewijs maar het laatste stukje de grens over daar
kan ik geen bewijs van hebben... Waar zou ik de meest recente informatie
kunnen vinden?
alvast bedankt
dat ik niet mee mag met de vlucht of dat ik het land niet in kan...
ik zou vast wel een trein ticket kunnen kopen van bangkok-aranyaprathet via
internet, dan heb ik een bewijs maar het laatste stukje de grens over daar
kan ik geen bewijs van hebben... Waar zou ik de meest recente informatie
kunnen vinden?
alvast bedankt
- bolletjeom
- Reisexpert
de controlles zijn steeds strenger maar soms heb je mazzel. ik zou het risico niet meer nemen
je kunt ook een goedkope airasia vlucht boeken van een tientje en die vlucht dan gewoon niet gebruiken.
je kunt ook een goedkope airasia vlucht boeken van een tientje en die vlucht dan gewoon niet gebruiken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ik heb net even op airasia gekeken en alle mogelijke vluchten vanaf bangkok uitgeprobeerd maar
gek genoeg kom ik alleen maar op bedragen uit van 50 euro p.p (enkele reis)... Tja dat is toch wel
veel geld als je hem niet gebruikt... Ik ga nog even verder zoeken maar ga het risico in ieder
geval niet nemen... als er nog meer tips zijn dan hoor ik ze graag...
gek genoeg kom ik alleen maar op bedragen uit van 50 euro p.p (enkele reis)... Tja dat is toch wel
veel geld als je hem niet gebruikt... Ik ga nog even verder zoeken maar ga het risico in ieder
geval niet nemen... als er nog meer tips zijn dan hoor ik ze graag...
Eh....nep eticket? Misschien heeft iemand er nog wel een. Wat namen en data veranderen en klaar is kees 

na lang nadenken en inlezen toch maar besloten om het ons gewoon makkelijk te maken...
We hebben besloten om een ticket na cambodja te boeken en deze ook gewoon te gebruiken...
Daarna gaan we met de trein weer terug naar thailand... Heb je trouwens als je via land reist,
ook het bewijs van uitreis nodig of is het dan geen probleem?
groetje sunny
We hebben besloten om een ticket na cambodja te boeken en deze ook gewoon te gebruiken...
Daarna gaan we met de trein weer terug naar thailand... Heb je trouwens als je via land reist,
ook het bewijs van uitreis nodig of is het dan geen probleem?
groetje sunny
Heb daar in Zuid Amerika nooit problemen mee gehad, maar kan in Azie anders liggen. Belangrijker is misschien dat het nooit een groot probleem kan zijn. Als er iets mis gaat op de lange heenreis vanuit Nederland is dat erg. Als je een bus terug moet nemen naar een of ander grensplaatsje is dat niet zo heel erg.
Het probleem is meestal niet eens de douane bij aankomst die moeilijk doet, maar de balie-miep op Schiphol die je het vliegtuig niet in laat....Erik schreef:Heb daar in Zuid Amerika nooit problemen mee gehad, maar kan in Azie anders liggen. Belangrijker is misschien dat het nooit een groot probleem kan zijn. Als er iets mis gaat op de lange heenreis vanuit Nederland is dat erg. Als je een bus terug moet nemen naar een of ander grensplaatsje is dat niet zo heel erg.
@ Sunny: volgens mij heb je voor Cambodja nog altijd geen bewijs nodig dat je het land weer verlaat. Laten we hopen dat het zo blijft!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Daarom is de e-checkin ook handig (en dan bagage afgeven bij luggage drop-off). Kan natuurlijk niet bij alle maatschappijen.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp
Indien u niet langer dan 30 dagen in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht heeft geboekt binnen 30 dagen, heeft u geen visum nodig. Heeft u een enkele reis of een open ticket, dan heeft u altijd een visum nodig.
hier staat dat je thailand wel in mag met een enkeltje maar dat je dan een visum moet hebben.
voor cambodja heeft niemand ons gevraagt wanneer we er weer uit gingen, geen ticket ofzo. je moet dat alleen op je visumaanvraag vermelden.
Indien u niet langer dan 30 dagen in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht heeft geboekt binnen 30 dagen, heeft u geen visum nodig. Heeft u een enkele reis of een open ticket, dan heeft u altijd een visum nodig.
hier staat dat je thailand wel in mag met een enkeltje maar dat je dan een visum moet hebben.
voor cambodja heeft niemand ons gevraagt wanneer we er weer uit gingen, geen ticket ofzo. je moet dat alleen op je visumaanvraag vermelden.
- bolletjeom
- Reisexpert
mijn ervaring is dat ze aan landsgrenzen zelden lastig zijn. eigenlijk nooit. En zoals erik al zei...dan is een probleem vaak makkelijker op te lossen dan wanneer je op schiphol op je vlucht geweigerd word.
ik zou me dus de meeste zorgen maken m het wegkomen uit nederland. eenmaal in azie loopt het allemaal wel los
ik zou me dus de meeste zorgen maken m het wegkomen uit nederland. eenmaal in azie loopt het allemaal wel los
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl