Omgeving Beijing

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
rwprwp

Omgeving Beijing

Bericht door rwprwp »

Begin mei ga ik (via Moskou en Mongolie) naar Beijing. Door een aantal wijzigingen in mijn reis zal ik i.p.v. 1 dag en 4 dagen (daartussen ga ik 12 dagen naar Noord-korea), 2 dagen en 7 dagen in Beijing zijn. Vanuit hier gaat ook inmiddels al geboekte vervolg vlucht.

Nu vraag ik mij af of mensen nog tips hebben om buiten Beijing op de Chinese muur na? Omdat ik hierna China weer verlaat en ik nu toch genoeg tijd heb lijkt het me leuk om iets van het minder stedelijke china te zien?

Of hebben jullie eventueel niet toeristische plekken in Beijing die een (dag) bezoek waard zijn?

Eventueel een overnachting buiten (het centrum van) Beijing is natuurlijk ook mogelijk?

Alvast bedankt voor de tips!
Chantal1981
Reiziger

Re: Omgeving Beijing

Bericht door Chantal1981 »

Ik heb zelf geen ervaring met onderstaande tips, maar dit is wat een blik in mijn Lonely Planet en mijn oude reisplannen oplevert.
Er zijn ook hostels bij de Muur, dat kan al een leuk alternatief zijn. Één van de top rated hostels in Beijing op hostelworld ligt volgens mij bij de Muur.
Andere uitstapjes die een dag of meer kunnen duren zijn bv. Tianjin. Met de supersnelle trein (ook al leuk om te doen) makkelijk bereikbaar met wolkenkrabbers maar ook een gedeelte met Europese gebouwen uit de concessie-tijd à la Shanghai.
Chengde is in een dagtrip bijna niet te doen, maar wellicht interessant met een oud zomerpaleis en mini-versie van Potala palace in Lhasa.
Omdat het al uren duurt voor je Beijing uit bent zal het niet meevallen landelijk China in een dagtrip te vinden, maar als je een nachtje weg wil kun je denken aan Zhengding en Yujiacun in de provincie Hebei. Of misschien Datong in Shanxi, met de Yungang grotten en een hangend klooster.
Als je een Lonely Plnet van China aanschaft of leent kun je in de itinerary sectie ook suggesties vinden.
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Omgeving Beijing

Bericht door Yvonnetje »

Een aantal dingen in de omgeving:

* Een dagje een georganiseerde hike doen (op de muur of in een andere omgeving)
* Tianjin
* Een kookcursus doen
* The Silver Fox Cave
* Longqing Gorge
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie