Welke trekking in Nepal (mei)?
Welke trekking in Nepal (mei)?
In mei wil ik graag een trekking doen in Nepal (van ongeveer 2 weken) Ik twijfel nogal tussen EBC, Goyko lake of Annapurna circuit. Heeft iemand hier ervaring mee? Daarnaast wil ik in Nepal pas een trekking boeken, iemand tips voor goede betrouwbare agencys? Aangezien ik alleen reis wil ik me daar graag aansluiten bij een groep, gebeurd dit vaker?
bedankt
bedankt
Re: Welke trekking in Nepal (mei)?
Je kunt de trekking prima ter plekke boeken. Aansluiten bij een groep(je) is ook goed mogelijk. Voor Annapurna heb je wel meer dan 14 dagen nodig, ik dacht voor EBC ook. Ik zou wel voor een van die twee kiezen. We hebben zelf de Annapurna gelopen en het was echt geweldig!. de natuur, de mensen, afwisseling.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Zelf EBC daar geregeld. Binnen 2 weken is het prima te doen, maar adviseer om extra dagen in te calculeren. Vlucht van Lukla naar Kathmandu kan ivm het weer wel eens een paar dagen uitgesteld worden.
Heb ervaring met een zeer betrouwbare en goede agency in kathmandu. Mocht je interesse hebben stuur me dan maar een bericht.
Heb ervaring met een zeer betrouwbare en goede agency in kathmandu. Mocht je interesse hebben stuur me dan maar een bericht.
-
ABC (annapurna base camp) kun je in 10 dagen lopen, het circuit duurt echter ongeveer 21 dagen, hangt er natuurlijk van af hoe fit je bent.
In Kathmandu en ook Pokhara zijn tal van bureautjes waar je de trekking kan boeken. Het voordeel van de annapurnaregio boven Everestregio is dat je geen vlucht hoeft te nemen om er te komen en je hebt zowel groen andschap, wat dorpjes en besneeuwde bergtoppen. Voor mij gaf juist die verscheidenheid de doorslag om deze trekking te boeken.
In Kathmandu en ook Pokhara zijn tal van bureautjes waar je de trekking kan boeken. Het voordeel van de annapurnaregio boven Everestregio is dat je geen vlucht hoeft te nemen om er te komen en je hebt zowel groen andschap, wat dorpjes en besneeuwde bergtoppen. Voor mij gaf juist die verscheidenheid de doorslag om deze trekking te boeken.
Hoi,
De EBC is 16 dagen, als je aan het schema houdt en niet ziek wordt oid.
Het is enorm zwaar en kost best wat centjes..
- Permit 5000 NR
- eten/drinken slapen 2000 NR PER DAG
- evt porter/guide 2000 tot 5000 NR PER DAG (guide is duurder)
- ticket enkel $165,-
succes!
PS. De LangTang valley trek is ook erg mooi en niet heel zwaar.
Groetjes Patrick
De EBC is 16 dagen, als je aan het schema houdt en niet ziek wordt oid.
Het is enorm zwaar en kost best wat centjes..
- Permit 5000 NR
- eten/drinken slapen 2000 NR PER DAG
- evt porter/guide 2000 tot 5000 NR PER DAG (guide is duurder)
- ticket enkel $165,-
succes!
PS. De LangTang valley trek is ook erg mooi en niet heel zwaar.
Groetjes Patrick