Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Gefeliciteerd Sander en Sander!! Beterschap, Jenny.. Balen :(
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Aan de Sanders, een dikke proficiat!! Aan Jenny, even omgekeerd feminisme toepassen en je laten verwennen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

zaratoestra schreef:Aan de Sanders, een dikke proficiat!! Aan Jenny, even omgekeerd feminisme toepassen en je laten verwennen.
Ik werk op dit moment ongeveer 75% van mijn uren die ik normaal maak. Een paar collega's kijkt toetsen voor me na, m'n leerlingen dragen m'n tas en m'n laptop en schrijven op het bord. Hoewel dit best relaxed klinkt als ik het zo schrijf, is het heel vervelend!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Beide Sanders: gefeliciteerd!!! ;)

Jenny, wat vervelend! Beterschap!

Ik heb drukke tijden op het werk. Niet alleen omdat het sowieso drukte is ivm veel vergaderingen en overleggen, ook omdat ik tegenwoordig een stagaire begeleid. Vind ik heel leuk en leerzaam! :) Daarnaast is het verkiezingentijd en ook daar de nodige uren zoet mee. Maar is ook wel weer heel erg gezellig!
zaratoestra
Reisexpert

Zo...vanaf vandaag nog 'offficieel' 6 weken vooraleer we opnieuw op reis vertrekken! Super leuk, we kijken er beiden al heel hard naar uit al moeten er nu nog wel wat dingen in orde gebracht worden aan ons huis alvorens we opnieuw kunnen vertrekken. Wij verbouwd er ook net voor zo'n grote reis he :-) Het leuke zal zijn om eind volgend jaar in een netjes afgewerkt huis te komen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat is al snel!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, lekker druk zo te lezen! Ook volop voor de Olympische Spelen, vermoed ik? :)

Jenny, hoe gaat het nu?

Zara, zo dat schiet lekker op zeg! Moet er nog veel in huis gebeuren?

Hier gaat alles zijn gangetje. Volgende week staat er veel op het programma: De belastingaangifte wordt gedaan, de 20 weken echo, twee verjaardagen, op kraamvisite, carnaval vieren op school, etentje met collega's en naar de Negenmaandenbeurs. En dan.. Malta :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@reismeis: bedankt voor het vragen ;)

Mijn pols begint te genezen. Geen mitella meer, niet continu pijn, ik kan weer kort typen en een kopje vastpakken. Helaas niet veel meer dan dat, m'n hand zit nog in een zwachtel en ik werk minder. Vrijdag ziekenhuis, volgende week vakantie (paar dagen Rome) en daarna hoop ik weer al m'n uren te kunnen draaien op het werk.

Ik heb afgelopen zaterdag deel 1 van een cursus onderwaterfotografie gedaan. Zaterdag deel 2, zin in!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Malta en negenmaandenbeurs klinken als leuke plannen.

Ik heb vorige week een echo van m'n hand gehad, niet echt hetzelfde als een 20-weken echo :) Willen jullie weten wat het wordt? Al begonnen met het kamertje?

Ik las net een artikel over stereotypieën voor jongetjes en meisjes. Die zijn er blijkbaar nu meer dan in de jaren '80. Terug in de tijd dus.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

@Wizard, nee sorry, helaas geen ervaring hier!

@Jenny, fijn dat het weer wat beter gaat! Dan merk je pas hoe vaak je je hand moet gebruiken.. Veel plezier zaterdag! Als ze dinsdag kan zien wat het geslacht is, mag ze het wel vertellen. Wil de kleine het niet laten zien, is het ook goed. Als het maar gezond is.. We zijn inderdaad al begonnen met het kamertje, maar het is nog lang niet klaar. Gelukkig heeft het geen haast ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ach een echo is een echo al zou het wel apart zijn als je hand opeens een jongetje bleek te zijn, Jenny. Spannend reismeis.

Moldavie wel eens naar gekeken (in combinatie met roemenie) maar had toen het idee dat er behalve wijn drinken niet zoveel te zien was. Roemenie staat nog wel hoog op de verlanglijst. We hadden er in 2012 een lange dag en Marcel is vorig jaar ook nog op mannenweekend geweest.

Zaratoestra, 6 weken nog maar dat gaat lekker snel. Hoe kijk je er nu naar ben je helemaal happy met je plannen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:Ach een echo is een echo al zou het wel apart zijn als je hand opeens een jongetje bleek te zijn, Jenny. Spannend reismeis.
Ik zag een stokje. En ik maar denken dat het mijn middenhandsbeentjes waren *O*
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

@Wizard, ik heb je vraag even een eigen topic gegeven: moldavie-transnistrie-t27912.html
zaratoestra
Reisexpert

Zaratoestra, 6 weken nog maar dat gaat lekker snel. Hoe kijk je er nu naar ben je helemaal happy met je plannen.
Ik vind wel dat ik de goede beslissing genomen heb door onze route te veranderen. Van Centraal Azie en China opeens naar Australië en Indonesie/Maleisie/Myanmar.
Ik krijg nog steeds kriebeltjes als ik hoor dat mensen naar China op reis gaan, want dat vinden wij een super land! Maar we zien het beiden zitten om op reis te vertrekken.
Jammer genoeg heb ik vooral niet echt genoeg nagedacht over ons budget en blijkt nu toch wel dat we wanneer we onze camper betalen, vluchten, ... met een richtbudget van 100 euro/per dag/2 personen voor Australie (camper zit hier niet in) en 50 euro/2 personen/ per dag voor de andere landen echt wel niet genoeg geld hebben. Hopelijk kunnen we de komende 6 weken nog flink wat sparen van mijn werkloosheidsuitkering van februari en maart, en van Bjorn zijn loon van februari en maart en dan zijn vakantiedagen in april die hij zal opnemen.
In het slechtste geval zeggen mijn ouders dat we wat van hen mogen lenen, maar da's nooit de bedoeling geweest en hier voel ik mij eigenlijk niet zo goed bij.
Ons huis moet enkel nog het toilet behangen worden, kasten ingevuld worden, deurklinken gemonteerd, enkele stopcontacten geplaatst en een stuk muur in de hall moet gestuckt worden. Dus dat schiet wel goed op maar waar zat ik in godsnaam met mijn gedachten om te denken dat we met het budget dat we in ons hoofd hadden gingen toe komen voor de verbouwingen. :-(
We zijn er toch wel serieus over gegaan waardoor we nu met enkele duizenden euro's te kort zitten op ons reisbudget. Echt geen tof gevoel!! We zien wel hoe het afloopt, was waarschijnlijk opnieuw te optimistisch!!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Reismeis schreef:@Wizard, ik heb je vraag even een eigen topic gegeven: moldavie-transnistrie-t27912.html
^O^
Plaats reactie