Old school reizen, "off the grid"

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
piepert
Reiziger
Contacteer:

Re: Old school reizen, "off the grid"

Bericht door piepert »

Bij mij is het juist omgekeerd. Ik moet mezelf er aan helpen herinneren om foto's te maken. En als ik dat al doe, maak ik al snel te weinig foto's. Misschien dat ik dan iets teveel geniet?

Maar het voordeel van een digitale camera is dat je van een bepaald object meerdere foto's kan maken om achteraf te bepalen welke de beste is.
*O* *O* *O*
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

piepert schreef:Bij mij is het juist omgekeerd. Ik moet mezelf er aan helpen herinneren om foto's te maken. En als ik dat al doe, maak ik al snel te weinig foto's. Misschien dat ik dan iets teveel geniet?

Maar het voordeel van een digitale camera is dat je van een bepaald object meerdere foto's kan maken om achteraf te bepalen welke de beste is.
Het is heel dubbel bij mij. Ik geniet het meeste als ik rond loop zonder camera, maar aan de andere kant vind ik het ook weer dood zonde als ik dan geen foto's heb. Het meest ideale zou een privé fotograaf zijn! 8)7
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik geniet van het maken van foto's en ben te huur als privéfotograaf :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

In ruil voor een drankje op een terras? *O*

Maar serieus, als het kon zou ik weleens een weekje terug willen in de tijd :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik reis eigenlijk bijna hetzelfde als 10 jaar geleden. Ik heb een smartfoon, maar in het buitenland ben ik niet dagelijks online. Ik bel mijn ouders nooit als ik weg ben (dat is tegenwoordig maximaal 5-6 weken). Ik mail mijn vrienden bijna niet als ik op reis ben, ik heb daar geen zin in. Facebook gebruik ik meer vanuit Nederland dan vanaf mijn vakantieadres.

Ik maak wel meer foto's dan 10 jaar geleden, maar ik klik niet klakkeloos. Wel heb ik soms een plaatje in m'n hoofd, en dan maak ik makkelijk tien plaatjes om die foto te krijgen. Ik loop echter niet continu met een camera in m'n hand.

Ik neem wel een laptop mee op reis als backup voor m'n foto's en het schrijven van reisverslagen. Die laatste zet is echter niet gelijk online, althans, niet niet altijd. Ik ga er geen moeite voor doen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Als ik ergens ben zonder camera heb ik het gevoel dat ik de herinnering niet in de hand heb, maar afhankelijk ben van de ander die de foto maakt. Ik vind het geweldig om te fotograferen en ik denk dat je juist op die manier de details kunt gaan waarderen van de natuur, architectuur of mensen. Natuurlijk, zonder de foto kan ik ook genoeg herinneren van een reis, maar die foto voegt toch echt veel toe.

Ik internet ook best veel tijdens het reizen in de avonduren als ontspanning. Reizen is voor mij ook niet volledig 'weg te zijn' van mijn huidige leven. Ik wil naast mijn huidige leven gewoon andere dingen meemaken dan ik normaal doe. Internet/whatsapp/etc. past daar dan prima bij.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie