Sporten op reis?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Bjorn123
Reisexpert

Sporten op reis?

Bericht door Bjorn123 »

Ik sport al langere tijd, maar wil binnenkort (als het weer nog even zo blijft :P ) ook gaan beginnen met hardlopen. Helemaal op reis lijkt me dit supervet, ik zie mezelf al door Mumbai/Bangkok rennen straks, of heerlijk door het platteland. Iemand die dit ook doet op reis? Of iets anders om in vorm te blijven (behalve trekkingen, dat is natuurlijk ook een sport op zich).
Sandervh
Reisexpert

Re: Sporten op reis?

Bericht door Sandervh »

Mwah ik was meer het type die een pakje sigaretten per dag rookte om m'n conditie op peil te houden. haha

Maar even zonder gekheid, op zich wel een goed plan van je, heb er zelf genoeg gezien dit dit zo af en toe deden. Of die in de avond een tijdje baantjes gingen trekken in een rivier. De mensen die midden op de dag een eindje gingen rennen verklaarde ik wel voor gek ;)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Dennishen

Bericht door Dennishen »

Ik dacht er ook over zoals jij maar dat viel behoorlijk tegen. Bij het hardlopen raakte ik altijd de weg kwijt haha en als ik me bij een sportschool inschreef op reis dan was werkelijk elk apparaat kapot. Ik ben genezen, ik sport voortaan wel weer na afloop van mijn reis! ;p
The best thing in life is life
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ondanks dat ik eten altijd een belangrijk onderdeel van m'n vakantie vormt slaag ik er ook zonder te sporten altijd wel in een paar kilo af te vallen. Gewoon de toerist uithangen is blijkbaar al voldoende lichaamsbeweging voor mij...
(waarschijnlijk geeft dat dus des te meer aan dat ik in het gewone dagelijkse leven juist teveel op m'n gat zit...)
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Sandervh schreef:Mwah ik was meer het type die een pakje sigaretten per dag rookte om m'n conditie op peil te houden. haha
Hahah zo eentje was ik er ook tijdens mijn vorige reizen. Lekker chillen, zuipen, blowen en roken 8)7 Blowen en roken doe ik nu al een hele tijd niet meer dus dat scheelt :P

Denk idd dat ik bij aankomst wat minder entoushast zal zijn over mijn plannen (35 graden, luchtvochtigheid 95% ^O^ ) maar ik houd het iig in mijn achterhoofd 8)7
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

haha lekker toch, jointje op zn tijd moet kunnen. Zeker op vakantie. Zelf verder afgelopen reis ook geen sport nodig gehad om af te vallen. Was sowieso al 12 kilo lichter teruggekomen. En volgens mij was het niet echt gezond geweest als ik nog extra mn best had gedaan om nog meer kwijt te raken. ;)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik had het stoere voornemen om tijdens mijn 2 weken reis van Canada/USA te gaan sporten. Je hebt het dan over een mini vakantie. Ik merkte dat ik door het hoogteverschil en jetlag sowieso de eerste dagen niet in staat was grote inspanningen te verrichten. Ik doe trainingsprogramma met oefeningen die je overal zou kunnen doen, maar behalve wat buikspieroefeningen op 1 avond, ben ik niet ver gekomen :P

Qua hardlopen: het is niet altijd slim om in andere klimaatomstandigheden meteen fanatiek te gaan hardlopen. Met name in hoge temperaturen met hoge luchtvochtigheid. Bouw het anders rustig op en ga sowieso niet midden op de dag.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik zit nu al zo'n 6 weken in Thailand en heb nog geen reden gezien om te stopped met hardlopen. Ik moet wel zeggen dat ik meestal voor 7u 's morgens vertrek, kwestie van zowel de hitte als het verkeer te vermijden.
colonel
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door colonel »

Ook had ik de voornemens om tijdens het reizen ook lekker hard te gaan lopen. Geen verkeerd idee maar in de praktijk is het mij niet gelukt, berg beklimmen en veel walking tracks waren voor mij genoeg...
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik beweeg tijdens reizen bijna alleen maar, dus die extra bewegingen zouden mij alleen maar tegenhouden in de snelheid van het reizen. Misschien dat ik met mijn reis door Zuid-Amerika nog extra sport, omdat ik dan waarschijnlijk een stuk slomer reis.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Toen ik nog fanatiek aan hardlopen deed heb ik ook verschillende wedstrijdjes in het buitenland tijdens de vakanties gelopen! Echt super was dat, ineens in de bergen met steile hellingen een wedstrijd lopen en dan ook nog winnen =) Helaas kan en mag ik al heel lang niet meer hardlopen, Ik heb wel toen ik langere periode in Australië op 1 plek woonde daar een mountainbike gekocht en verder beweeg ik zoveel dat sporten niet heel hard nodig is..
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

In Bangkok kan je trouwens goed rennen in het Lumpini park, goed bereikbaar met de skytrain. Prachtig park omringd door hoge skyscapers. leuk om te gaan lopen.
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Ik ben zelf groepsles instructrice en geef gemiddeld 10 a 12 lessen per week op de sportschool.
1 volle maand per jaar ga ik op reis en dan doe ik helemaal niks aan sport,(erg he!)
Met gevolg dat ik na mijn vakantie weer vol aan de bak moet met lesgeven met de bijbehorende spierpijn.
Overnacht op vakantie ook niet vaak in hotels waar ze sportfaciliteiten hebben.

Tijdens mijn reizen ben ik wel veel in beweging. Ik ben geen type die uren aan het strand kan liggen.
Een jungletocht, zwemmen, snorkelen, steden/dorpen bezoeken, bergwandelingen maken, met lokale bussen reizen, tempels bezoeken vind ik best vergelijkbaar met een uurtje sporten.
En wat dacht je van het dragen van je backpack in ca.30 graden. Dat is al een sport op zich!
Best een goed excuus toch? :Y
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je krijgt volgens mij voldoende beweging op vakantie wanneer je maar dingen onderneemt. Gemiddeld genomen zal je op vakantie meer bewegen dan in de thuissituatie dus echt heel veel extra bewegen lijkt me dan niet nodig.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik sport tijdens het reizen meer dan wanneer in in NL ben. Zwemmen, surfen, duiken, hiken, raften, Skieen, fietsen etc.
Plaats reactie