Hostel en Tips voor Berlijn
Hostel en Tips voor Berlijn
Ik zit er aan te denken om in februari naar Berlijn te gaan voor 4/5 dagen.
Via Bestbustravel kan ik retour voor 60 euro en dat vond ik wel een mooie prijs.
Nu alleen op zoek naar een leuk en goedkoop hostel.
Heeft iemand tips voor een hostel?
Ook ben ik op zoek naar leuke tips voor Berlijn.
Is in Berlijn alles aan bezienswaardigheden te belopen of kan ik beter een ov kaart kopen?
Via Bestbustravel kan ik retour voor 60 euro en dat vond ik wel een mooie prijs.
Nu alleen op zoek naar een leuk en goedkoop hostel.
Heeft iemand tips voor een hostel?
Ook ben ik op zoek naar leuke tips voor Berlijn.
Is in Berlijn alles aan bezienswaardigheden te belopen of kan ik beter een ov kaart kopen?
Re: Hostel en Tips voor Berlijn
Ik heb zelf destijds de Berlin Welcome Card gekocht. Ik vond dat ideaal omdat het een OV kaart was en een kortingskaart voor bezienswaardigheden. Je kunt nl niet alle bezienswaardigheden belopen dus een OV kaart is echt wel handig!
- Reisfreaks
- Wereldreiziger
Dat hebben wij ook gedaan, zo'n welcome kaart. Echt super.
Wij sliepen in Pension Waizenegger.
Wij hebben dit leuke hostelletje geboekt op www.budgetplaces.com Dat was goedkoper dan wanneer we rechtstreeks via hun eigen site zouden boeken. We betaalden per nacht voor 2 personen inclusief heerlijk uitgebreid ontbijt 35 euro.
Dit pension ligt in een rustige zijstraat, op slechts 100 meter van de winkels en de uitgaansgelegenheden van Kurfürstendamm. Het is een ideale uitvalsbasis voor het verkennen van Berlijn.
Het Hotel Pension Waizenegger is een prachtige gebouw in oude Berlijnse stijl met een klassieke uitstraling in de stijlvolle wijk Charlottenburg.
Het Pension Waizenegger ligt op loopafstand van diverse populaire bezienswaardigheden, zoals de Gedächtniskirche, de dierentuin van Berlijn en het warenhuis KaDeWe.
Dankzij de nabijgelegen bushaltes, metro- en treintations (S-bahn), biedt het pension uitstekende openbaar vervoerverbindingen naar alle delen van Berlijn, inclusief de luchthavens en het ICC beursterrein.
Het personeel was vriendelijk en de kamer was netjes en schoon.
Wij zouden meteen weer kiezen voor dit hostel!
Wij sliepen in Pension Waizenegger.
Wij hebben dit leuke hostelletje geboekt op www.budgetplaces.com Dat was goedkoper dan wanneer we rechtstreeks via hun eigen site zouden boeken. We betaalden per nacht voor 2 personen inclusief heerlijk uitgebreid ontbijt 35 euro.
Dit pension ligt in een rustige zijstraat, op slechts 100 meter van de winkels en de uitgaansgelegenheden van Kurfürstendamm. Het is een ideale uitvalsbasis voor het verkennen van Berlijn.
Het Hotel Pension Waizenegger is een prachtige gebouw in oude Berlijnse stijl met een klassieke uitstraling in de stijlvolle wijk Charlottenburg.
Het Pension Waizenegger ligt op loopafstand van diverse populaire bezienswaardigheden, zoals de Gedächtniskirche, de dierentuin van Berlijn en het warenhuis KaDeWe.
Dankzij de nabijgelegen bushaltes, metro- en treintations (S-bahn), biedt het pension uitstekende openbaar vervoerverbindingen naar alle delen van Berlijn, inclusief de luchthavens en het ICC beursterrein.
Het personeel was vriendelijk en de kamer was netjes en schoon.
Wij zouden meteen weer kiezen voor dit hostel!

Bedankt!
Die welcome card ga ik wel nemen. Aangezien het ook meteen een ov kaart is.
Kan ik die bij aankomst op het station kopen?
Ik wou dan een 5 dagen card kopen maar ik moet wel 6 dagen reizen met ov.
Makkelijkste om die ene dag losse kaartjes of een dagkaart te kopen?
Ik twijfel nu tussen Hostel Eastener, Baxpax down town of Plus Berlin.
Iemand daar ervaring mee?
Verder zijn leuke tips voor Berlijn ook erg welkom.
De niet standaard toeristen dingen maar wel de moeite waard om te gaan zien of doen.
Waar is het leuk eten/drinken? etc..
Die welcome card ga ik wel nemen. Aangezien het ook meteen een ov kaart is.
Kan ik die bij aankomst op het station kopen?
Ik wou dan een 5 dagen card kopen maar ik moet wel 6 dagen reizen met ov.
Makkelijkste om die ene dag losse kaartjes of een dagkaart te kopen?
Ik twijfel nu tussen Hostel Eastener, Baxpax down town of Plus Berlin.
Iemand daar ervaring mee?
Verder zijn leuke tips voor Berlijn ook erg welkom.
De niet standaard toeristen dingen maar wel de moeite waard om te gaan zien of doen.
Waar is het leuk eten/drinken? etc..
- Reisfreaks
- Wereldreiziger
Leuke bar tips:
* Weinerei :Een top wijncafeetje waar je op Ma t/m Zo vnaf 20.00 uur tot 24.00 uur heel veel verschillende wijntjes kunt proeven. Als de avond eindigt bepaal je zelf wat de prijs is voor je gedronken wijn. Bij de bar staat een glazen bak waar je je geld in kunt leggen.
Adres: Fehrbelliner Srasse 57 (Ecke Veteranenstrasse)
*Gainsbourg
Voor de meest geweldige cocktails van Berlijn moet je hier zijn. Barman Friedhelm Keiling.
Adres: Savignyplatz 5
Gegarandeerd leuke avonden
* Weinerei :Een top wijncafeetje waar je op Ma t/m Zo vnaf 20.00 uur tot 24.00 uur heel veel verschillende wijntjes kunt proeven. Als de avond eindigt bepaal je zelf wat de prijs is voor je gedronken wijn. Bij de bar staat een glazen bak waar je je geld in kunt leggen.
Adres: Fehrbelliner Srasse 57 (Ecke Veteranenstrasse)
*Gainsbourg
Voor de meest geweldige cocktails van Berlijn moet je hier zijn. Barman Friedhelm Keiling.
Adres: Savignyplatz 5
Gegarandeerd leuke avonden

- Reisfreaks
- Wereldreiziger
Ow ja eten....bij Mirchi
Een echte aanrader!
http://www.amrit.de/index_web.php?rest=mirchi
Adres: Oranienstrasse 204, U-bhf Görlitzer Bahnhof

Een echte aanrader!

http://www.amrit.de/index_web.php?rest=mirchi
Adres: Oranienstrasse 204, U-bhf Görlitzer Bahnhof
Kijk even wat je wilt gaan doen en hoe vaak je OV gaat gebruiken of dagkaart of losse kaartjes voordeliger is..maar een enkele reis kost vaak al 2,80 dus ik denk dat een dagkaart ook die ene dag gaat lonen. Waar liggen de hostels die je noemt? In welke wijken bijvoorbeeld?
Ik heb hem toen volgens mij bij de toeristeninformatie gekocht op het station. Anders moet je even kijken op de website van hen, daar vind je ook verkooppunten.
Ik heb hem toen volgens mij bij de toeristeninformatie gekocht op het station. Anders moet je even kijken op de website van hen, daar vind je ook verkooppunten.
Ik heb gekozen voor Eastener omdat ik daar een privé kamer kon krijgen voor niet te veel geld. Hij zit bij de Friedrichstrasse in de buurt.