Ervaringen met Sawadee, Shoestring of Mamboo?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
rianneeh
Reiziger

Ervaringen met Sawadee, Shoestring of Mamboo?

Bericht door rianneeh »

Hallo!

Heeft er iemand ervaring met de reisorganisaties Sawadee, Shoestring of Mamboo? Ik weet nog niet zo goed voor welke organisatie ik moet gaan en hoor graag ervaringen van mensen:)

Groetjes :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Ervaringen met Sawadee, Shoestring of Mamboo?

Bericht door Globeskater »

Ik heb een reis met shoestring gemaakt, de andere 2 geen ervaring mee.

Ik vond het reizen met shoestring, prettig omdat ze je heel vrij laten, eigenlijk is alleen de accommodatie en vervoer geregeld en kan je zelf een excursiepakket bijboeken. Als je geen zin hebt in het excursiepakket kan je ook je eigen gang gaan.

Shoestring is in de lagere prijsklasse van de georganiseerde reizen en dat zie je terug aan de accommodatie. De accommodatie is zeker niet slecht maar niet super de luxe. Mij maakt dat niets uit als ik maar een bed heb om te slapen.

De leeftijd in onze groep varieerde van begin 20 tot eind 60. Dit was een leuke mix waarvan de meesten denk ik toch rond de 30 waren.

Ik denk dat het heel erg ligt aan de bestemming en het soort reis dat je zoekt ligt om te beslissen welke reisorganisatie. Waar wil je heen, wat wil je zien en dan reisprogramma's van de organisatie vergelijken!
rianneeh
Reiziger

Bericht door rianneeh »

Ok bedankt! Ja ik denk dat Shoestring wel een leuke is :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Naar welke bestemming wil je reizen?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Van Mamboo had ik nog nooit gehoord, met Sawadee heb ik geen ervaring maar daar heb ik eigenlijk louter positieve dingen over gehoord. Ik ben wel 3x met Shoestring op reis geweest (laatste keer echter alweer in 2008), ik kan me goed vinden in de reactie van Globeskater.

Wel iets om rekening mee te houden: Sawadee heeft Nederlandse reisbegleiders, Shoestring Engels sprekende lokale reisbegeleiders. Beiden hebben zo hun voor en nadelen, een local kent z'n land uiteraard door en door maar kan zich soms minder goed in een buitenlander verplaatsen, terwijl het bij een Nederlandse reisbegeleider uiteraard altijd de vraag is hoe goed ze het land in kwestie daadwerkelijk kennen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Klopt niet helemaal wat hierboven staat. Zowel bij Shoestring als bij Sawadee hangt het van de groepsgrootte en de bestemming af of er een Nederlandstalig iemand meegaat (waarbij ik even in het midden laat of dat een gids is of een reisbegeleider).

Ik heb in 2003 een groepsreis met Shoestring geboekt naar Jordanië en in 2011 met Sawadee naar IJsland. Ik vond de Sawadee reis beter. Ik wil daarmee niet zeggen dat Sawadee de betere organisatie is, maar de lokale gids was gewoon geweldig! Hij wist heel veel van literatuur, natuur, cultuur en geschiedenis en kon daar enthousiast overleggen. Hij organiseerde optionele wandelingen tijdens vrije middagen en dat was gratis. Bij Shoestring kreeg je geen gratis tips en wilde de gids vooral commissie. Wederom, ik zeg niet dat dit kenmerkend is voor elke reis...

Shoestring is gemiddeld wat goedkoper en minder luxe. Persoonlijk vond ik alle hotels goed en schoon genoeg. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd bij Shoestring wat lager ligt, maar bij boeking kan je naar de groepssamenstelling kijken mocht je dat belangrijk vinden.

Mambo ken ik alleen van de reclames. Hoewel ik qua leeftijd prima in de doelgroep pas, past het concept voor mijn gevoel niet bij me. Als je reizen als gezamenlijke interesse hebt, is leeftijd voor mij niet relevant.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
rianneeh
Reiziger

Bericht door rianneeh »

Erik schreef:Naar welke bestemming wil je reizen?
Daar ben ik nog niet helemaal uit.. sta daar nog vrij open in, ik vind het nu meer belangrijk dat ik de juist organisatie vind :) .. ben nog nooit mee geweest met een groepsreis en vind het wel belangrijk dat ik een beetje met leeftijdsgenoten zit (ben zelf 26). Maar zit ik een beetje te kijken naar Afrika (safari) en Nepal/tibet...
rianneeh
Reiziger

Bericht door rianneeh »

Jenny schreef:Klopt niet helemaal wat hierboven staat. Zowel bij Shoestring als bij Sawadee hangt het van de groepsgrootte en de bestemming af of er een Nederlandstalig iemand meegaat (waarbij ik even in het midden laat of dat een gids is of een reisbegeleider).

Ik heb in 2003 een groepsreis met Shoestring geboekt naar Jordanië en in 2011 met Sawadee naar IJsland. Ik vond de Sawadee reis beter. Ik wil daarmee niet zeggen dat Sawadee de betere organisatie is, maar de lokale gids was gewoon geweldig! Hij wist heel veel van literatuur, natuur, cultuur en geschiedenis en kon daar enthousiast overleggen. Hij organiseerde optionele wandelingen tijdens vrije middagen en dat was gratis. Bij Shoestring kreeg je geen gratis tips en wilde de gids vooral commissie. Wederom, ik zeg niet dat dit kenmerkend is voor elke reis...

Shoestring is gemiddeld wat goedkoper en minder luxe. Persoonlijk vond ik alle hotels goed en schoon genoeg. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd bij Shoestring wat lager ligt, maar bij boeking kan je naar de groepssamenstelling kijken mocht je dat belangrijk vinden.

Mambo ken ik alleen van de reclames. Hoewel ik qua leeftijd prima in de doelgroep pas, past het concept voor mijn gevoel niet bij me. Als je reizen als gezamenlijke interesse hebt, is leeftijd voor mij niet relevant.
Bedankt voor je berichtje! :) Ik denk dat Sawadee en Shoestring dan beide wel prima zijn, misschien Sawadee iets beter maar dan ook waarschijnlijk iets duurder.. Het is voor mij op het moment wel belangrijk wat de groepssamenstelling is qua leeftijd (ben zelf 26) vind het wel fijn om beetje met leeftijdsgenoten te gaan, en ga voor het eerst georganiseerd. Ik 'hoor' nu meer dat shoestring gemiddeld wel de goedkoopste is en niet heel luxe is in zijn accomodaties, maar dat vind ik gelukkig niet erg, ben wel wat gewend :P (hostels)
rianneeh
Reiziger

Bericht door rianneeh »

WizardOfOss schreef:Van Mamboo had ik nog nooit gehoord, met Sawadee heb ik geen ervaring maar daar heb ik eigenlijk louter positieve dingen over gehoord. Ik ben wel 3x met Shoestring op reis geweest (laatste keer echter alweer in 2008), ik kan me goed vinden in de reactie van Globeskater.

Wel iets om rekening mee te houden: Sawadee heeft Nederlandse reisbegleiders, Shoestring Engels sprekende lokale reisbegeleiders. Beiden hebben zo hun voor en nadelen, een local kent z'n land uiteraard door en door maar kan zich soms minder goed in een buitenlander verplaatsen, terwijl het bij een Nederlandse reisbegeleider uiteraard altijd de vraag is hoe goed ze het land in kwestie daadwerkelijk kennen.
Ok bedankt voor je berichtje!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Jenny schreef:Klopt niet helemaal wat hierboven staat. Zowel bij Shoestring als bij Sawadee hangt het van de groepsgrootte en de bestemming af of er een Nederlandstalig iemand meegaat (waarbij ik even in het midden laat of dat een gids is of een reisbegeleider).
Misschien dat dat nu veranderd is, maar ook afgaand op wat er op hun site staat werkt Shoestring nog steeds met lokale reisbegeleiding, ongeacht groepsgrootte. Zal ook wel bewust zijn, want dat is nu net een van de voornaamste verschillen met de wat duurdere reizen van Koning Aap, eveneens onderdeel van Kuoni.
basdegroot

Bericht door basdegroot »

Beetje late reactie, maar ik heb net mijn hele ervaring met Shoestring op reisorakel gezet: [verwijderd].
Plaats reactie