Inca-trail
-
- Reiziger
Re: Inca Trail Peru
Er zijn diverse trails die vanuit Cusco georganiseerd worden, die een stuk goedkoper zijn dan de authentieke Inca Trail en die je niet ver van te voren hoeft te bespreken. Bijvoorbeeld de Salkantay en Lares trails. Gewoon naar Cusco gaan en daar rondkijken bij de diverse bureautjes. De Inca trail en de andere trails begin je niet in Cusco te lopen maar vanaf punten een stuk dichterbij Machu Picchu.
Als alternatief kan je geen trail lopen en gewoon met de trein naar Aguascalientes gaan en dan naar boven lopen.
Of je gaat met lokaal openbaar vervoer vanuit Cusco naar Santa María, Santa Teresa, Hydro Eléctrico en je loopt dan het laatste stuk langs de spoorlijn naar Aguascalientes. Dit is de goedkoopste manier en neemt een hele dag in beslag.
Als alternatief kan je geen trail lopen en gewoon met de trein naar Aguascalientes gaan en dan naar boven lopen.
Of je gaat met lokaal openbaar vervoer vanuit Cusco naar Santa María, Santa Teresa, Hydro Eléctrico en je loopt dan het laatste stuk langs de spoorlijn naar Aguascalientes. Dit is de goedkoopste manier en neemt een hele dag in beslag.
Ik was vorig jaar aan de trein al meer dan US$ 100 kwijt. De entree voor MP is ook niet goedkoop. Welke optie je ook kiest, je bent er niet voor een paar tientjes.ubiytsa schreef:Is er ook een alternatief dat je met de trein erheen gaat en ergens in de buurt een minder toeristische trail hebt met ruïnes zonder zo'n absurd hoog bedrag te betalen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hmm, ok. Ik ga er sowieso heen, dus dat is zeker het afwegen waard. Ik snap ook wel dat het eigenlijk niet duur is voor wat je krijgt, maar toch heb ik dat er ook niet voor over.Jenny schreef:Ik was vorig jaar aan de trein al meer dan US$ 100 kwijt. De entree voor MP is ook niet goedkoop. Welke optie je ook kiest, je bent er niet voor een paar tientjes.ubiytsa schreef:Is er ook een alternatief dat je met de trein erheen gaat en ergens in de buurt een minder toeristische trail hebt met ruïnes zonder zo'n absurd hoog bedrag te betalen?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Op deze link staan nog goedkope tips.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/pe ... si738.html
Tja MP kost 126 sol of +- 35€ ofwel heb je er dat voor over, ofwel niet. Ik vond het wel de moeite, en ja het kost geld, maar je moet zelf weten of je er dat voor over hebt of niet.
Voor mij was dit een fantastische ervaring maar gelukkig zijn we allemaal verschillend.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/pe ... si738.html
Tja MP kost 126 sol of +- 35€ ofwel heb je er dat voor over, ofwel niet. Ik vond het wel de moeite, en ja het kost geld, maar je moet zelf weten of je er dat voor over hebt of niet.
Voor mij was dit een fantastische ervaring maar gelukkig zijn we allemaal verschillend.
Ik ga in mei naar Peru en twijfel ook nog over de Incatrail. Wat me vooral tegenstaat is dat ik hoorde dat je met een hele meute toeristen achter elkaar aanloopt. Bovendien wil ik liever niets van te voren vastleggen en ik hoorde dat wordt aangeraden om maanden van tevoren een plekje te reserveren. Wil wel graag MP gaan bezoeken.
Ik heb vorig jaar 2-3 dagen voor vertrek alles in Cusco geregeld.
Ik wilde kaartjes boeken via de officiële site, maar na heel veel pogingen heb ik dat opgegeven. En toen waren ineens alle kaarten uitverkocht
Dat was een week voor het geplande bezoek. Zelf regelen was daardoor niet meer mogelijk, en heb ik alsnog alles via een organisatie moeten doen. Duurder dan zelf doen, maar ik wilde toch graag gaan.
Ik wilde kaartjes boeken via de officiële site, maar na heel veel pogingen heb ik dat opgegeven. En toen waren ineens alle kaarten uitverkocht

-
- Reiziger
"Wat me vooral tegenstaat is dat ik hoorde dat je met een hele meute toeristen achter elkaar aanloopt. Bovendien wil ik liever niets van te voren vastleggen"
Dan doe je toch gewoon de Inca Trail niet. Het is inderdaad zo dat je met een groep achter elkaar loopt, dat er een groep voor jouw groep regelmatig zichtbaar is en regelmatig ook de groep achter jouw groep. Maar goed, we zijn nu eenmaal kuddedieren en vinden dat nog avontuurlijk ook. Trekt het je aan, doe het vooral, maar als dat je tegenstaat, ga dan gewoon naar Cusco zonder iets van te voren te bespreken. De Inca Trail kan je dan wel vergeten en het beklimmen van de Huayna Picchu waarschijnlijk ook. Maar een bezoek aan Machu Picchu is in mei zeker nog wel te regelen (voor een paar dagen later). Wil je een trail lopen, dan regel je een alternatieve trail, wil je met de trein, dan regel je de trein, wil je de lokale route via Santa Maria, Santa Teresa en Hydro Electrica, dan regel je die.
Dan doe je toch gewoon de Inca Trail niet. Het is inderdaad zo dat je met een groep achter elkaar loopt, dat er een groep voor jouw groep regelmatig zichtbaar is en regelmatig ook de groep achter jouw groep. Maar goed, we zijn nu eenmaal kuddedieren en vinden dat nog avontuurlijk ook. Trekt het je aan, doe het vooral, maar als dat je tegenstaat, ga dan gewoon naar Cusco zonder iets van te voren te bespreken. De Inca Trail kan je dan wel vergeten en het beklimmen van de Huayna Picchu waarschijnlijk ook. Maar een bezoek aan Machu Picchu is in mei zeker nog wel te regelen (voor een paar dagen later). Wil je een trail lopen, dan regel je een alternatieve trail, wil je met de trein, dan regel je de trein, wil je de lokale route via Santa Maria, Santa Teresa en Hydro Electrica, dan regel je die.
-
- Reisexpert
@Jenny: wat bedoel je met uitverkocht? Wij hebben onze tickets bij aankomst gekocht.
Wij zijn met de bus via santa maria gegaan... heel goedkoop maar wel een dag reizen
Wij zijn met de bus via santa maria gegaan... heel goedkoop maar wel een dag reizen
Ik was in augustus naar MP. Met 'uitverkocht' bedoel ik wat er staat, er waren geen tickets meer want ze waren al uitgegevenzaratoestra schreef:@Jenny: wat bedoel je met uitverkocht? Wij hebben onze tickets bij aankomst gekocht.

Ik weet niet of dat te maken had met het seizoen.
-
- Reisexpert
Wij waren er de laatste week van juli. Misschien hadden wij geluk of jullie pech. Hangt er maar van af he
Ja, alleen al om de groep mensen zou ik het niet doen. Ik hou niet eens van westerse mensen, om maar eens lekker te generaliseren. Vrijheid is niet de enige reden waarom ik nooit georganiseerd zou willen.HendrikHerman schreef:"Wat me vooral tegenstaat is dat ik hoorde dat je met een hele meute toeristen achter elkaar aanloopt. Bovendien wil ik liever niets van te voren vastleggen"

Tja als je veel mensen wil vermijden mag je ook bijvoorbeeld het kijken naar condors in de colca canyon schrappen (Wij waren daar in augustus samen met nog 400 andere toeristen) Of Ballestas eilanden, Maras, Moray, Titicaca eilanden, Ollantaytambo, ... Peru is op heel wat plekken behoorlijk toeristisch! Ik hou ook niet van massa's toeristen op een hoopje. Maar jij bent nu eenmaal ook een toerist!ubiytsa schreef:Ja, alleen al om de groep mensen zou ik het niet doen. Ik hou niet eens van westerse mensen, om maar eens lekker te generaliseren. Vrijheid is niet de enige reden waarom ik nooit georganiseerd zou willen.
En als je echt groepen mensen wil mijden. Sla dan heel zuid peru over en vertrek vanuit Lima rechtstreeks naar Noord-Peru. En ook daar kom je op sommige plekken heel wat toeristen tegen (bv Gocta, Kuelap, ....)
Bedankt voor de tips. Zo erg vind ik het ook weer niet hoor. Zolang het maar geen stoet wordt. Tot nu toe heb ik altijd extreem veel geluk gehad met toeristische attracties (bv. Taj Mahal, Chinese muur). Het is natuurlijk ook maar een onderdeel van de momenten dat je niet onder toeristen zit 

Is makkelijk te regelen in mei. Je moet een klein beetje plannen en flexibel zijn bij het kopen van het ticket. Je kunt het in aquas caliente zelf kopen op de 'avond' er voor. Of je koopt het in cusco bij het ticketpunt. Begin april hadden ze drie dagen van tevoren nog ruim 500 tickets voor huayni Picchu en een heleboel voor machu Picchu.ketting schreef:Ik ga in mei naar Peru en twijfel ook nog over de Incatrail. Wat me vooral tegenstaat is dat ik hoorde dat je met een hele meute toeristen achter elkaar aanloopt. Bovendien wil ik liever niets van te voren vastleggen en ik hoorde dat wordt aangeraden om maanden van tevoren een plekje te reserveren. Wil wel graag MP gaan bezoeken.
Als je via santa teresa en de hydro electrica gaat is beter om van tevoren de tickets te regelen. Maar zelfs met openbaar transport is dat in een dag te doen. (Voor heen en terug)