Tips voor reisplan in midden- en zuid amerika (3 mndn)

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
assie84

Tips voor reisplan in midden- en zuid amerika (3 mndn)

Bericht door assie84 »

Hoi, graag zou ik wat tips ontvangen over een reis die mijn vriend en ik willlen gaan maken in april, mei en juni dit jaar in delen van Midden- en Zuid-Amerika.

Ik wil al erg lang een keer naar Midden-Amerika toe, hetgeen ik zou willen combineren met het noordelijke deel van Zuid-Amerika. Colombia staat namelijk ook al lang hoog op mijn mijn lijstje. Ik heb zelf een tijdje in Chili gewoond (en toen Argentinie en Brazilie bezocht), maar bijv. Peru en Bolivia ook nog nooit gezien. Ik zat zelf te denken om in april een a twee landen aan te doen in Midden-Amerika (bijv. Nicaragua en Panama), en dan met de boot door te reizen (goede verhalen over gehoord!) naar Colombia om vervolgens nog Peru of Bolivia te bezoeken.

Ik zou alleereerst heel graag willen weten of iemand ervaring heeft met deze reisroute en of het uberhaupt haalbaar is in 3 maanden (als je een selectie maakt). Ik ben iemand die altijd te veel wil zien in korte tijd (vorig jaar bijv. Hongkong, Cambodja en Vietnam in 3 wkn gedaan ;-), en heb me deze keer voorgenomen het wat rustiger aan te doen. We hebben wel veel reiservaring dus "bewegen" ons redelijk makkelijk.

Daarnaast vroeg ik me af of het qua weer nog uitmaakt hoe je de reisroute maakt. Ik weet dat in midden Amerika het regenseizoen in mei begint, dus dat we dan beter daar zouden kunnen beginnen. Ik las dat Peru / Boliva weer beter in mei /juni bezocht kunnen worden (het droge seizoen), dus dat zou dan goed uitkomen. Colombia maakt volgens mij niet zo veel uit wanneer je er bent.

Tenslotte, we dachten aan een budget van EUR 1000 / 1500 per persoon per maand (zonder tickets), maar las op het forum dat dit wellicht te weinig is. Zouden we het hiermee moeten kunnen redden in voornoemde landen? De tijd dat ik in Zuid Amerika reiste is al namelijk 10 jaar geleden, dus weet niet zo goed hoe de prijzen er nu zijn.

Ik ben heel erg benieuwd naar alle tips en ervaring! Alvast veel dank voor het meedenken! :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips voor reisplan in midden- en zuid amerika (3 mndn)

Bericht door Tikva »

Je wilt in drie maanden tijd een beetje te veel. 5 landen is echt te veel zeker met grote landen zoals Peru en Colombia. Je vergeet bovendien dat je ook nog door Ecuador en door Costa Rica moet reizen voor je route dus je komt dan om 7 landen uit.

Ik zou met 3 maanden kiezen voor of Pananama en Colombia (eventueel stukje ecuador meepakken) of alleen zuid-amerika of alleen midden-amerika.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie