Malariatabletten in Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Will
Reisexpert

Malariatabletten in Thailand

Bericht door Will »

Ik zit momenteel in Thailand en plan binnen 2 weken naar Cambodja te gaan. Als ik mij goed heb geïnformeerd is het aangeraden malariatabletten te nemen voor Cambodja.
Zijn er zaken waar ik op moet letten als ik malariatabletten koop in Cambodja?
Sandervh
Reisexpert

Re: Malariatabletten in Thailand

Bericht door Sandervh »

Officieel volgens de richtlijnen zou je malaria tabletten moeten gebruiken ja. Als je naar de praktijk kijkt zul je merken dat eigenlijk niemand het gebruikt en de kans dat je gestoken wordt door een malaria mug heel erg klein is. Natuurlijk in de avond wel insmeren met DEET en bij voorkeur kleding met lange pijpen en mouwen aandoen.

Ik had iig zelf ook een hele vooraad pillen bij. maar heb alleen de eerste 3 dagen dat ik in malaria gebied was gebruikt. Van ook niemand gehoord dat iemand malaria had opgelopen. dengue daar in tegen wel.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik heb wel malariatabletten genomen in Cambodja, maar deze had ik al vanuit Nederland meegenomen. Mocht je ze kopen, zou ik ze eerder bij een wat modernere apotheek in Thailand kopen dan in een apotheek in Cambodja, aangezien alles daar wat meer basic is.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Als je vroeg op bent ook smorgens smeren. Dengue mug is dan ook actief.Vooral voeten en benen.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Een vriend van ons die in Banglung, Cambodja woont heeft enkele weken geleden malaria gekregen.
In principe zou je ze moeten nemen maar ons raden ze in de reiskliniek aan om gewoon Malarone mee te nemen als noodvoorraad wanneer je ziek wordt en dan naar het ziekenhuis te gaan.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ok, dus deet smeren + lange broek zou voldoende moeten zijn, uit hoeveel pillen bestaat een noodvoorraad? En welk percentage deet minimum?
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Noodvoorraad is dus wanneer je reeds 'ziek' bent he. Ik zou het eens moeten opzoeken op onze briefjes van de travelclinic
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Kijk hier voor malarone in nood: http://www.itg.be/itg/Uploads/Medserv/nnoodmal.pdf

"(vanaf 38°C in de oksel) langer dan 24 uur die zich voordoet tijdens of tot drie maanden na een
verblijf in een streek waar malaria voorkomt, moet als malaria aanval worden beschouwd, totdat het tegendeel bewezen is, en vraagt om een snelle medische actie"

Nood Behandeling:
4 tabletten in eenmaal per dag, drie dagen achter elkaar op hetzelfde uur. Malarone® wordt steeds
met enig voedsel ingenomen of met een melkdrank. Soms lokt de inname van het geneesmiddel braken uit.

Qua percentage DEET verschillen de meningen, feit is dat het eigenlijk troep is. Na smeren ook altijd zorgen dat je je handen wast/ontsmet. Maar minimum is wel 30% en zou zelf niet hoger als 50% gaan. Zelf had ik dacht ik 40%
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Simon2

Bericht door Simon2 »

als je in een hut slaap, misschien is wierook een idee.... wel brandgevaarlijk en weet net hoelang het brandertje mee gaat.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Simon2 schreef:als je in een hut slaap, misschien is wierook een idee.... wel brandgevaarlijk en weet net hoelang het brandertje mee gaat.
Schijnen ook lekker giftig te zijn, die spiralen :-p
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Serieus? haha mede reizigers hebben die wel vaak genoeg opgestoken, maar zelf nooit acht op geslagen dat die giftig waren. Weer wat geleerd :)
Simon2

Bericht door Simon2 »

echt! we steken die dingen in de avond bij het eten op.
heeft een logo met een gans/eend

dan maar zonder wierook :)
Plaats reactie