Reispaspoort

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reispaspoort

Bericht door WizardOfOss »

Heb het destijds maar niet geprobeerd, ben niet levensmoe ;)

Is sowieso lastig, zo'n ding is 6 maanden geldig en bij veel landen moet je paspoort bij vertrek juist ook nog 6 maanden geldig zijn. Het is in de praktijk dus puur om een land uit te komen als je je paspoort onderweg verloren bent. Maar wie weet helpt dat je in Rusland hooguit van de regen in de drup...
Reismeis
Reisexpert

Re: Reispaspoort

Bericht door Reismeis »

Mijn portemonnee is een paar maanden geleden gestolen, dus ik moest mijn rijbewijs opnieuw aanvragen (en die had ik net een paar weken daarvoor laten verlengen..). Kostte me even 80 euro, inclusief 35 euro voor het opmaken van een vermissingsverklaring. Dit zal voor een paspoort of ander identiteitsbewijs niet anders zijn. Bovendien zou ik je afraden om zomaar aangifte te doen.. Als je een valse aangifte doet, maak je je schuldig aan een strafbaar feit. Dat is in België niet anders denk ik. Dat moet je toch niet willen, en al helemaal niet als het 'maar' een paspoort betreft..

Trouwens, in Australië delen ze ook nog gezellig stempels uit :) Tenminste, in 2011 nog wel!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie