Reispaspoort

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
zaratoestra
Reisexpert

Reispaspoort

Bericht door zaratoestra »

Dag allemaal,

ons reispas is nog geldig tot april 2016. Op dat vlak geen problemen dus.
We hebben echter nog slechts 8 volle vrije pagina's en nog enkele kleine vrije plekjes op sommige andere pagina's.
Nu ben ik heel hard aan het twijfelen of het niet beter is om gewoon een nieuwe reispas aan te vragen aangezien ik geen gedoe wil.
Concreet: we reizen van eind maart tot eind december.
Australiê is een online-visa-ding dus geen probleem.
Thailand is visa on arrival, dus een entry en exit stempel.
Indonesie is ook visa-on-arrival. Dus een stempel. Weet echter niet hoe dit dan zit met verlenging in een immigration office. Krijg je dan een extra stempel of zo'n sticker in je pas?
Myanmar en Maleisie willen we ook naar toe.
Een nieuw pas aanvragen of toch maar de sprong wagen? Wat zouden jullie doen? Of maak ik mij zorgen om niets?
ellen :-)
Jenny
Reisexpert

Re: Reispaspoort

Bericht door Jenny »

Het visum van Indonesië is geen stempel maar een sticker. Deze is ongeveer een halve pagina (iets kleiner).

Ga je nog naar Borneo? Voor Sabah en Sarawak krijg je aparte stempels.

Myanmar was een sticker toen ik er was, maar dat is alweer een tijdje terug.

Als ze zuinig stempelen zou het moeten gaan, maar niet ieder land stempelt netjes in een hoekje :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Moeten gaan :-) Dat is ook de reactie van mijn man. Ik zeg dat als hij 1000den euro's aan een reis kan spenderen hij mij ook een nieuw reispas mag kopen.
Deze ochtend ga ik aangifte doen in het politiekantoor van verlies van mijn oude reispas :-) Anders vernietigen ze de reispas. En 'tis zo een mooi souvenier aan onze vorige reis;
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik vind dat wel apart om aangifte te doen bij de politie van iets wat niet waar is om je paspoort te houden. Hier maken ze gaten erin, ook zonde, maar biedt de mogelijkheid hem te houden.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Vrienden van mij zijn op reis (overland met de auto van Nieuw-Zeeland naar Amsterdam) en hadden een vergelijkbaar probleem. Zij hebben een tweede paspoort aan kunnen vragen voor die extra stempels etc.

Het is dus mogelijk al is het waarschijnlijk wat werk om geregeld te krijgen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef:Ik vind dat wel apart om aangifte te doen bij de politie van iets wat niet waar is om je paspoort te houden. Hier maken ze gaten erin, ook zonde, maar biedt de mogelijkheid hem te houden.
Daarnaast betaal je in Nederland een boete wanneer je paspoort gestolen of kwijt is. Bovendien komt er een 'onderzoek', en duurt het daarom enige weken voordat je een nieuw paspoort mag aanvragen.

Ik zou absoluut geen valse aangifte doen!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Aangezien ik er zelf ook aan zat te denken m'n paspoort "kwijt" te raken tegen de tijd dat ie vervangen moet worden, weet iemand of het noodzakelijk is dat die gaten door het gehele paspoort gemaakt worden? Als het door de pas zelf is, prima, kan ik best mee leven. Maar juist door de visa zou ik het zonde vinden.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

WizardOfOss schreef:Aangezien ik er zelf ook aan zat te denken m'n paspoort "kwijt" te raken tegen de tijd dat ie vervangen moet worden, weet iemand of het noodzakelijk is dat die gaten door het gehele paspoort gemaakt worden? Als het door de pas zelf is, prima, kan ik best mee leven. Maar juist door de visa zou ik het zonde vinden.
Wiz, de gaten komen alleen door de buitenkant en je identiteitspagina, dus die plastic pagina met je snoet erop.
Alle andere pagina's blijven ongedeerd : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Travelator schreef: Wiz, de gaten komen alleen door de buitenkant en je identiteitspagina, dus die plastic pagina met je snoet erop.
Misschien verschilt het per gemeente (ik woon in Utrecht), maar ik heb hier drie paspoorten liggen met drie gaten door ALLE pagina's. Het zijn gaten met een diameter van nog geen centrimeter, dus niet al te groot.
zaratoestra
Reisexpert

In België kom er geen onderzoek en krijg je gewoon een blaadje mee dat je mee neemt naar het gemeentehuis om een nieuwe pas aan te vragen.
Sorry voor de rel die ik hier ontketend heb. Waarom zijn Nederlanders nu altijd veel eerlijker dan Belgen :-) ~O>
Travelator
Reisexpert

Jenny schreef:
Travelator schreef: Wiz, de gaten komen alleen door de buitenkant en je identiteitspagina, dus die plastic pagina met je snoet erop.
Misschien verschilt het per gemeente (ik woon in Utrecht), maar ik heb hier drie paspoorten liggen met drie gaten door ALLE pagina's. Het zijn gaten met een diameter van nog geen centrimeter, dus niet al te groot.
Dit was in de gemeente Kuala Lumpur haha
Maar volgens mij kun je er wel echt om vragen dat ze je visum pagina's heel houden : )

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn huidige paspoort is nog goed tot juni 2017, ik ga het voorlopig niet uitproberen :P (En aangezien ik een zakenpaspoort heb met extra veel pagina's, krijg ik hem niet vol...)
Travelator
Reisexpert

Jenny schreef:Mijn huidige paspoort is nog goed tot juni 2017, ik ga het voorlopig niet uitproberen :P (En aangezien ik een zakenpaspoort heb met extra veel pagina's, krijg ik hem niet vol...)
Ja, heb ik nu ook. Stelde die aardige mevrouw op de ambassade van KL zelf voor, want die was net zo duur... Heel fijn! : )
Wel jammer dat ik 'm net twee maanden vóór hij tien jaar geldig wordt moest aanvragen... grrrrr!
Maar goed, nu hoef ik tenminste geen 10 jaar tegen die zwaar mislukte foto aan te kijken hehe

WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Toen ik in 2011 m'n paspoort heb vernieuwd zijn er inderdaad bij mij ook gaten door het gehele paspoort gemaakt, inclusief die visum-pagina's. En de keer daarvoor (nood-paspoort aangezien ik toen in China m'n paspoort echt was kwijtgeraakt...) idem dito. Nu kan ik met m'n huidige paspoort dus nog wel even vooruit, tenzij ik naar het Midden-Oosten zou willen, m'n eerste trip met dat paspoort was naar Israël...

Nu gaat het in mijn geval ook om één specifiek visum, dat van Noord-Korea, dus alternatief is dat ik die pagina er gewoon in z'n geheel uit knip. Mag uiteraard ook niet, maar volgens mij wordt daar echt helemaal niet naar gekeken.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een noodpaspoort is kinky roze! Mag je daar als man mee naar Rusland? >:) >:)
Plaats reactie