Korte reis Tailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
EvieSmeets

Korte reis Tailand

Bericht door EvieSmeets »

Hoi,

Wij zijn en koppel die graag een keer willen backpacken in Tailand.
We hebben 2 weken de tijd om dit mooie land te ontdekken.
We willen graag za 24 mei vliegen..komen dan zondagochtend 7.30 aan. Zaterdag op zondagnacht (7/8 juni) zullen we dan weer vertrekken. We hebben dus een kleine 2 weken daar.
In die tijd willen we heel wat zien maar hier en daar ook een beetje op adem kunnen komen. Het noorden trekt ons erg. We denken dan ook aan het volgende reissschema..graag jullie reactie of het haalbaar is in deze tijd en of we mooie plekken overslaan op deze route die we niet mogen missen!
- Bangkok bezichtigen
- treinreis naar het noorden..tussenstop in ayutthaya en lopburi
- treinreis door naar chiang mai
- chiang mai bezichtigen
- doorreizen naar pai
- trekking maken
- terug naar chiang mai
- vlucht naar bangkok

Dit is ons reisschema even heel grof opgezet..we willen binnen paar dagen beslissen of het zich loont om de trip naar Thailand te gaan maken als we dit ong. willen ondernemen.
Alvast super bedankt voor jullie reacties...ben benieuwd!! *O*

Groetjes

Evie en Niek
zaratoestra
Reisexpert

Re: Korte reis Tailand

Bericht door zaratoestra »

[quote="EvieSmeets"]Hoi,

We willen graag za 24 mei vliegen..komen dan zondagochtend 7.30 aan. Zaterdag op zondagnacht (7/8 juni) zullen we dan weer vertrekken. We hebben dus een kleine 2 weken daar.
- Bangkok bezichtigen
- treinreis naar het noorden..tussenstop in ayutthaya en lopburi
- treinreis door naar chiang mai
- chiang mai bezichtigen
- doorreizen naar pai
- trekking maken
- terug naar chiang mai
- vlucht naar bangkok

1. 25 mei, de dag dat je aankomt ben je vrijwel zeker uitgeteld (tip!! Boek misschien die nacht al een hostel, hoef je niet op zoek naar iets) - Bangkok
2. 26 mei, Bangkok
3. 27 mei Bangkok
4. 28 mei Treinrit van BKK (Bangkok) naar Ayuthayya (1u30 a 2 u treinen). Diezelfde dag kan je dus nog gerust een tuktuk huren of een fiets om naar de tempels, chedi's,... te gaan.
5. 29 mei, 2e dag Ayuthaya? De busrit naar Chang Mai duurt volgens reisgids 9u. Dus misschien een nachtbus/nachttrein (als die bestaat??) nemen
6. 30 mei aankomst Chang Mai (met Chang Mai heb ik geen ervaring, wij namen er echter een toeristenminibusje naar Pai - weet niet meer hoeveel uren dit rijden was. Ik dacht 2.5 a 3 - maar kan er ook totaal naast zitten. Wij waren niet in CM, maar wel in Pai- wat heel gezellig is en veel mogelijkheden om uitstappen te doen. Misschien direct doorrijden naar Pai. Dus aankomst in Pai
7. 31 mei, Pai
8. 1 juni, Pai
9. 2 juni, Pai
10. 3 juni,
11. 4 juni
12. 5 juni
13. 6 juni 's avonds aankomst BKK per vliegtuig vanuit CM??
14. 7 juni, Bangkok - vlucht vanuit BKK naar huis

Zoiets zou het kunnen worden.
Een leuke wijk ipv Khao San Road in BKK is Thewet. Wij zaten enkele jaren geleden in het Taewez Guesthouse in de buurt van de bibliotheek en gaan er eind maart terug naartoe.
Groetjes Ellen
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Zeker wel Chiang Mai bezoeken. Zorg dat je een guesthouse bij de Thapae Gate hebt, dan zit je dicht bij de oude stad.
Tip: als je naar Pai gaat en je wil een vaste plaats in de minivan, moet je die vanaf het busstation boeken. Een tuktuk brengt je er heen.
Bij het busje vanaf het treinstation heb je geen vaste plaats, maar je kan van je guesthouse afgehaald worden, gratis.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ik zou Lopburi schrappen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

stevenl schreef:Ik zou Lopburi schrappen.
Gezien de tijd die je hebt zou ik dat ook doen.

Vanuit Ayuthaya kun je met de nachttrein naar het noorden. Scheelt weer een dag reizen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Heeeeej Evie
Lopburi schrappen en boeken die reis _O- ^O^
groetjes van schmutzie *)
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Lopburi is inderdaad niet een stop die vaak gemaakt wordt. Mocht je iets daarvoor in de plaats willen doen, is kanchanaburi een mooie optie. Maar denk wel aan je tijd. Deze is beperkt.

Ik raad je aan om niet alle tijd in bangkok aan het begin van de reis te besteden. Bangkok is uitermate geschikt voor souvenirsaankopen, en dat doe je naturlijk het liefst aan het einde van de reis. Ik vond bangkok trouwens de eerste keer niet leuk, pas toen ik de tweede keer terug kwam was ik gewend aan de chaos, stank, hitte, etc, en kon ik veel meer van Bangkok genieten dan toen ik aankwam vanuit Nederland.

Mocht je mijn route door thailand willen zien kijk dan even op mijn site (staat in onderschrift van dit bericht) ik deed zo'n 2,5 week over het stuk dat jij wilt doen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

lisette-van-beek schreef: Ik vond bangkok trouwens de eerste keer niet leuk, pas toen ik de tweede keer terug kwam was ik gewend aan de chaos, stank, hitte, etc, en kon ik veel meer van Bangkok genieten dan toen ik aankwam vanuit Nederland.
Heeeel herkenbaar dit :)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sandervh schreef:
lisette-van-beek schreef: Ik vond bangkok trouwens de eerste keer niet leuk, pas toen ik de tweede keer terug kwam was ik gewend aan de chaos, stank, hitte, etc, en kon ik veel meer van Bangkok genieten dan toen ik aankwam vanuit Nederland.
Had ik ook.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Jenny schreef:
Sandervh schreef:
Had ik ook.
Ik heb nog steeds moeite met Bangkok ik heb er een hekel aan. Ik ben er denk ik zo'n 5 keer geweest en nog steeds ben ik er liever niet dan wel. Zo heb ik wel eens toen ik daar 1 keer was 2 dagen in mjn hotel gezeten en daar rondgehangen omdat ik de drukte, de stank en de opdringerige tuktuk drivers niet meer wilde. Dit was nadat we lange tijd hadden rongereisd btw.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Bij ons is het omgekeerd. Wij vonden BKK de eerste keer dat we er gingen fantastisch. Zo anders dan dat we gewend waren (enige reisjes toen waren citytrips in Europa, 3 weken Turkije met de rugzak,...)
Bangkok was zalig voor ons en we genoten volop.
Dat was in 2008 of 2007. In 2012 waren we er opnieuw en dat voelde anders aan - moet toen ook wel zeggen dat ik mij niet goed in mijn vel voelde aangezien we na 7.5 maand reizen terugvlogen naar Belgie aangezien ik heimwee had. We hebben toen niets bezocht en vooral boeken gelezen en rondgeslenterd.
Dit jaar vliegen we op 26 maart terug naar Bangkok. Heb er zo'n zin in - we zullen het hostel boeken waar we de eerste keer ook verbleven. Kan niet wachten om opnieuw Pad Thai te eten, en lekkere currys. Ik wil ook terug naar de Wat Po en het Koninklijke Paleis en boottochtjes per watertaxi maken, op de markten snuisteren. Ik hoop dat ik het nu anders ervaar dan in 2012. Maar heb er alvast zin in!
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Wij vinden Bangkok juist fantastisch ^O^ :Y en jammer om er maar 1 of 2 dagen te zijn, er is zooooveel te zien.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hoi,

Het is heel persoonlijk geef mij maar Kuala Lumpur dat vind ik een prettige stad om in te verblijven mede ook omdat je daar lekker met rust word gelaten. Ik ben wel helemaal gek van Thailand maar ik ken leukere plaatsen om te verblijven dan Bangkok.
Plaats reactie