Weg met BNN backpackerscafe

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ha Jeroen,

Ik weet niet of je het gezien hebt, maar bij elvia hadden ze formulier / schema waar precies instond wat je moest doen in welke situatie. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet heel uitgebreid er naar heb gekeken maar het zag er veel belovend uit. Ik heb een schema meegenomen dus zal eens kijken of ik het kan inscannen en op de site kan zetten.

Ook word ik morgen gebeld door Elvia dus wie weet kan ik kijken of Around The Globe een contact punt kan regelen voor dit soort vragen?

Zelf heb ik BNN backpackerscafé als erg leuk ervaren, schitterend om al die enthousiaste mensen te zien die vol verwachting naar een bepaald land af willen reizen.

Ook heb ik wat feedback gekregen van mensen die al reeds gebruik maakte van de website (thanks jacko + vrienden) en ga hier zeker wat mee doen.

Wat ik heb begrepen van een aantal mensen die er vorig jaar ook stonden is dat het steeds aan het groeien is. Volgens mij bestaat dit evenement ook nog niet zo lang (paar jaar) dus ik denk dat het alleen maar kan groeien. Dat met die boven verdieping aangeven vond ik ook een beetje maar verder was alles netjes geregeld voor de standhouders! Dus BNN! Volgend jaar weer !!! Around The Globe zal van de partij zijn.
Petra

Bericht door Petra »

Nou, wij waren er ook en we hebben het erg leuk gevonden! Erg informatief en weer een boel leuke ideetjes opgedaan. Zelfs nog een mooie rugzak van 60 l gewonnen met een spel op het podium, dus onze dag kon niet meer stuk!
Ook weer een nieuwe site ontdenkt; deze site! Echt een super site. Hier gaan we zeker gebruik van maken als wij op reis zijn vlg jaar.

Groetjes, Petra
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hadden voor de prijsvraag over de lonely planets ales proberen op te zoeken op internet (stond gewoon op lonely planet .com) maar toch zaten we er 300 pagina's naast!

Volgende keer beter. Daarna hebben we het internet op de stand ook niet meer aan de gang gekregen.... :)

Waar ga je volgend jaar heen petra?
Arnout

reactie van BNN!

Bericht door Arnout »

Hoi allemaal!

Bedankt voor al jullie reacties. Gelukkig zijn ze vooral positief. :D

We zullen het zeker meenemen voor volgend jaar. We leren iedere keer weer meer. Dit was namelijk nog maar de tweede editie. Volgend jaar zullen er dus nog meer pijlen zijn die je de weg wijzen. En over de vrijwilligersorganisaties: die waren er zeker wel! SIW is een vrijwilligerswerkstichting, Travel Active en Activity International bemiddelen daar ook in, Ninos de Guatemala is een kleine stichting die zich richt op Guatemala en JoHo weet er inderdaad ook behoorlijk wat over. Lijkt me een redelijke invulling, of hebben jullie nog suggesties. Ook hadden we twee backpackwinkels: Decathlon uit Amsterdam en Kathmandu uit Utrecht.

Tot volgend jaar allemaal!

vriendelijke groeten,
Arnout
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Hi Arnout
Inderdaad 99% positief!!!!

maareh..pijlen????..haha...ben ik dan zo kippig dat ik ze niet heb gezien?

Je hebt ook gelijk over SIW, was ik even vergeten. Ik doelde meer op kleine zelfstandige organisaties zodat er niet weer een tussen persoon tussen zit die ook betaald moet worden. Ik weet dat joho en siw goedkoop zijn maar ik heb altijd de indruk dat je bij Travel Active en Activity International meer betaald dan nodig is.
Die guatamala-stand begint in 2008 pas met vrijwilligerswerk...tenminste dat begreep ik ervan.
En ik heb bij de kathmandu-stand gekeken maar eigenlijk geen rugzak ofzo gezien. Vooral medische dingen...maar goed, we waren net tot de conclusie gekomen dat ik kippig was :wink:

Maar armout, vooral doorgaan!!! niets weg laten. gewoon toevoegen!!!

enneh Petra...gewonnen ?!?!!? :lol: je hebt hem verdient hoor!!

Erik, zelfs met hulp van de LP er nog naast zitten!
Hoeveel pagina's waren het eigenlijk....heb het niet meegekregen en ben wel benieuwsgierig hoever ik er naast zat

groetjes jeroen
Petra

Bericht door Petra »

Wij gaan volgend jaar 4,5 maand naar Zuid Amerika. En al druk bezig met de voorbereidingen natuurlijk!
Wat was het antwoord op de prijsvraag van de LP bladzijden? (ben erg nieuwsgierig!)

Groetjes, Petra
Petra

Bericht door Petra »

2 jeroen: hahahaha, inderdaad, de jongen tegen wie ik moest spelen had al zo'n rugzak en toen kreeg ik die hij eigenlijk had gewonnen.. Super aardig! gelukkig kreeg hij alsnog een mooie Daypack, ook van Deuter. leuk hoor!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Petra...hoe, wat, waar? precies? van zuid-Amerika

wij gaan eind 2007 ook die kant op. Misschien leuk om eens gegevens uit te wisselen, tips en ideeen

ook wij willen het LP antwoord wel weten :wink:

groetjes rudi en jeroen ( andere dan die hier boven)
oja, we vonden het afgelopen zaterdag ook erg leuk!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Petra

Bericht door Petra »

2 Bolletjeom: Wij gaan vanaf eind oktober 4,5 maanden naar Zuid Amerika. Planning is nu als volgt: Brazilie, Bolivia, Peru, Ecuador, Galapagos Eilanden, Chili, Argentinie, Antarctica, en dan weer via Brazilie terug naar NL.

En jullie? Inderdaad leuk om misschien eens tips en ideen uit te wisselen!

groetjes, Petra
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hi Petra

wij gaan ook rond oktober!!!
we willen een jaar en zitten nu te denken om ook midden-Amerika mee te pakken. En dan misschien iets minder landen in het Zuiden.

In het begin van onze planning stond Antartica boven aan ons lijstje. Het is toch behoorlijk duur, het geld wel waard...maar voor dat zelfde geld dat je dan uitgeeft in 10 dagen kan je ook 2 maanden reizen.
Vandaar dat dit idee nu op de achtergrond is geduwd....totdat we de loterij winnen natuurlijk :lol:

in Zuid-amerika weten we al zo goed als zeker dat we naar Equador gaan, we hebben een kennis in Quito. De galapagos, Peru en Bolivia, waar we een vrijwilligersproject met dieren gaan doen. Deze landen willen we sowieso doen als we ook midden-Amerika gaan doen.
Valt midden amerika af....dan willen we het liefst starten in Suriname en dan overland een heel rondje maken.

Zoals je ziet....we weten het nog niet precies.
Maar zijn al wel lekker aan het inlezen.
Voor ons is het op dit moment eigenlijk even een beetje lastig knopen doorhakken. Ik ben ziek en we weten niet precies hoe snel ik opknap. De Ziektewet en de WAO zijn er nog steeds niet uit wie mij gaat betalen. En ik weet niet hoe lang deze situatie duurt.
Veel is afhankelijk van hoeveel we nog kunnen sparen. en nu gaat dat even langzamer dan we hadden gehoopt.

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie