3 weken door California in juli

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
annenas
Vakantieganger

3 weken door California in juli

Bericht door annenas »

Hallo allemaal,

Mijn vriend gaat deze zomer voor 3 weken met in totaal 4 man rondreizen door Californie.
Ze willen een camper huren en ze zijn ook bezig met de route. Ze willen beginnen in San Fransisco.

- wat is de beste route (is het te warm voor las vegas in juli?)
- wat is de beste/goedkoopste manier om een camper te huren voor 4 personen?
- met welk budget moeten ze rekening houden?
- waar kopen ze de goedkoopste vliegtickets?
- is het handig om ver van tevoren of juist last-minute de vliegtickets te kopen?
- alle tips zijn welkom!

Alvast heel erg bedankt! *O*

Groetjes, Anne
menasil
Reisexpert

Re: 3 weken door California in juli

Bericht door menasil »

Las Vegas ligt in Nevada en heeft een woestijnklimaat, dat wil zeggen... milde winters en zeer hete zomers. Ja, in de zomer is het er dus heel warm. Denk aan 40 graden. Half januari had ik er 20 graden overdag. 's avonds koelde het wel snel af. Californië heeft minder hete temperaturen in de zomer maar kan ook zo'n 30 graden worden. Aan de kust heb je weer andere temperaturen dan landinwaarts. Grappige is dat ik in november juist een hittegolf meemaakte in LA.

Ik zou zeker geen last minute vlieg tickets kopen maar nu eens goed rondkijken want je zit in het hoogseizoen. Je kan o.a. via skyscanner goedkope opties zoeken of boekingssites als cheaptickets, worldticketcenter. Met een overstap kun je veel geld besparen.

Qua route: Kijk eens in topics als deze weken-californie-t27408.html
rondreis-vanaf-san-francisco-t26875.html

In het tweede topics heb ik ook nog wat meer topics gezet en wat artikelen uit onze reis informatie. Als je nog meer vragen hebt op basis van de artikelen of andere topics, stel ze gerust!
Plaats reactie