Werken als fysiotherapeut in Afrika, hoe aanpakken?
Werken als fysiotherapeut in Afrika, hoe aanpakken?
Ik ben een ervaren fysiotherapeut haptonoom en manueel therapeut en ik wil graag gaan werken in Afrika, Mijn verdiensten zijn voor mij niet belannrijk.
Ben benieuwd naar jullie antwoord gr Peterpaul
Ben benieuwd naar jullie antwoord gr Peterpaul
Re: Werken als fysiotherapeut in Afrika, hoe aanpakken?
Ik weet niet of er veel vraag is naar dit beroep in Afrika? Ook niet of men er geld voor heeft? Wat je mogelijk wel zou kunnen doen is als vrijwilliger ergens naar toe gaan om daar als fysiotherapeut te werken. Het lijkt mij dat je dan het meeste kans hebt in de wat meer ontwikkelde landen daar, zoals Zuid-Afrika?
Misschien kun je wat meer toelichten wat je plannen verder zijn zodat we je hopelijk wat verder op weg kunnen helpen?
Misschien kun je wat meer toelichten wat je plannen verder zijn zodat we je hopelijk wat verder op weg kunnen helpen?
In Ethiopië was er wel vraag naar een fysiotherapeut in een weeshuis, met als doelgroep kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking.
Maar weet niet zeker of dit om een betaalde functie gaat of op vrijwillige basis is.
Inderdaad misschien slim om eerst als oriëntatie als vrijwilliger in Afrika rond te kijken.
groetjes Marcella.
Maar weet niet zeker of dit om een betaalde functie gaat of op vrijwillige basis is.
Inderdaad misschien slim om eerst als oriëntatie als vrijwilliger in Afrika rond te kijken.
groetjes Marcella.
Beste Marcella
Bedankt voor je reactie maar hoe moet ik dat dan aanpakken. Bij welke instantie en of uitzendorganisatie ? Hopelijk kan je mij daar iets meer over vertellen met vriendelijke groet Peterpaul
Bedankt voor je reactie maar hoe moet ik dat dan aanpakken. Bij welke instantie en of uitzendorganisatie ? Hopelijk kan je mij daar iets meer over vertellen met vriendelijke groet Peterpaul
Hallo Peterpaul,
Ik ben zelf een maand in Ethiopië geweest via projects abroad, maar als vrijwilliger.
Voor vrijwilligerswerk zijn er vele organisaties die ook mensen voor de landen in Afrika vragen.
Maar voor betaalde banen zou ik het eerlijk gezegd niet weten, denk dat je dat daar ter plekke moet "treffen".
Om dit vanuit nl te regelen lijkt me vrij lastig gezien de afstand.
Groetjes!
Ik ben zelf een maand in Ethiopië geweest via projects abroad, maar als vrijwilliger.
Voor vrijwilligerswerk zijn er vele organisaties die ook mensen voor de landen in Afrika vragen.
Maar voor betaalde banen zou ik het eerlijk gezegd niet weten, denk dat je dat daar ter plekke moet "treffen".
Om dit vanuit nl te regelen lijkt me vrij lastig gezien de afstand.
Groetjes!
Marcella
Danke je wel voor je ractie
Groeten terug PP
Danke je wel voor je ractie
Groeten terug PP
Hi Peterpaul,
Ik ben zelf op dit moment op zoek naar een stage in Afrika (ik ben student verloskunde) en heb net een tijdje gesurft op de website van Work the World. Zij hebben stages maar ook vrijwilligerswerk voor medisch studenten en professionals, en zag fysiotherapie ook voorbij komen. Misschien heb je daar iets aan? Website en ervaringsverhalen zien er fantastisch uit!
Succes in elk geval!
Saar
Ik ben zelf op dit moment op zoek naar een stage in Afrika (ik ben student verloskunde) en heb net een tijdje gesurft op de website van Work the World. Zij hebben stages maar ook vrijwilligerswerk voor medisch studenten en professionals, en zag fysiotherapie ook voorbij komen. Misschien heb je daar iets aan? Website en ervaringsverhalen zien er fantastisch uit!
Succes in elk geval!
Saar
Hallo Saar
Bedankt ga ik zeker doen
Groet PP

Bedankt ga ik zeker doen
Groet PP