Vliegticket boeken

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
DrErik

Vliegticket boeken

Bericht door DrErik »

Wereldreizigers! Ik kan wel wat advies gebruiken over het boeken van vliegtickets. Loop vaak eindeloos te zoeken naar een goede deal en als ik die dan gevonden heb, komen er nog eindeloos extra kosten bij :N Belastingen en brandstoftoeslagen zijn tegenwoordig wel bij prijs in, maar wat ze allemaal niet aan boekingskosten, dossierkosten en reservation fees verzinnen! Moet ik dit gewoon allemaal maar betalen, of kan ik hier ook onderuitkomen? Verschilt dit nog erg per site?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegticket boeken

Bericht door Yvonnetje »

Onlangs dit artikel gelezen over de prijsverschillen tussen aanbieders van vliegtickets.
Misschien kan je eens op de genoemde website kijken?
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_163425.z24
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

extra kosten horen bij lowbudgetmaatschappijen. Dat hoort er nu eenmaal bij. De ene maatschappij is erger dan de andere Easyjet heeft dure tickets maar weinig extra kosten, ryanair heeft hele goedkope tickets maar veel extra kosten.
Verder is het eigenlijk altijd goedkoper om direct bij de airline te boeken en niet via een verkoop of vergelijksite
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Nog los van de airlines, ook tussen die boekingssites zitten verschillen. Zoals dat artiekel van Z24 al aangeeft betaal jij bij veel van dergelijke sites (o.a. Cheaptickets, WorldTicketCenter) nog een flink bedrag aan boekingskosten e.d., die je pas halverwege het boekingsproces ineens voor je kiezen krijgt. Bij Ebookers is dit niet het geval, de prijs die je ziet is de prijs die je betaald. Overigens is de prijs daardoor ook vaak net iets hoger dan op andere boekingssites, maar per saldo ben je dan toch meestal aanzienlijk goedkoper uit. En wellicht zijn er zo meer, wie het weet mag het zeggen.
DrErik

Bericht door DrErik »

@Yvonne: thanks voor het artikeltje, goed om een beetje beeld te krijgen bij hoe dit werkt. Op advies van @wizardofoss ebookers.nl maar eens gechecked voor vlucht naar stockholm. Inderdaad GEEN ENKELE bijkomende kosten, erg relaxed. Op aantal andere sites waren ticketprijzen praktisch hetzelfde (kan net een eurotje verschillen), maar wel allerlei bijkomende kosten. Dus onder de streep scheelde het toch een hoop om daar te boeken. Zoekt trouwens ook wel prettig als je meteen weet hoeveel het totaalbedrag wordt. Weet iemand of ebookers ook zo voordelig is voor vluchten buiten europa?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Alle vluchten die ik daar geboekt heb waren buiten Europa, dus ja, over het algemeen is het ook dan juist gunstig.

Echter, naar aanleiding van de opmerking van Bolletjeom dat direct boeken bij de airline goedkoper is dit nog eens gecheckt met een vlucht Amsterdam - Tokyo, daar kwam ik toch op een typische situatie uit: via Ebookers kwam KLM als goedkoopste optie eruit, maar altijd nog dik €900 (en bij WTC 2 tientjes goedkoper), Emirates de nummer twee. Dus eens even kijken bij de airlines, KLM was dan toch een stuk duurder, maar Emirates had dezelfde vlucht als op Ebookers (€1100) op de eigen site staan voor slechts €651.

En nu kijk ik op dit moment dus nog een keer bij Ebookers, en jawel, nu staat daar die vlucht ineens ook voor €651, en die KLM-vlucht is ineens €791 (nu €781 op KLM.nl). Het lijkt er dan toch op dat die zoeksites dus toch ook een stukje achter lopen. Blijft toch lastige materie...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zoeksites lopen altijd achter! Heb hier toevallig pas met iemand over gesproken. Dit heeft ook een logische verklaring. De zoek en vergelijkingssites moeten de data iedere x periode ophalen bij de airline en daarna verwerken. Maar de vergelijkingssite geeft je beter inzicht waar je moet zoeken en welke airlines je moet vergelijken.
DrErik

Bericht door DrErik »

Die sites zullen wel een beetje achterlopen, maar denk dat admin gelijk heeft dat het niet erg veel zal zijn. Vind ze zelf heel handig om prijzen mee te vergelijken. Zag dat ebookers een grappige tool heeft waarmee je in een oogopslag kunt zien wat de prijzen voor de volgende maand zijn. Kan bijvoorbeeld nu zien dat als ik tussen 17 september en 16 oktober naar london wil, dat 5 oktober dan de goedkoopste dag zou zijn om te vliegen (vakantie.ebookers.nl/prijsgrafiek/)
bas_tromp

Bericht door bas_tromp »

Misschien een beetje laat, maar de laatste tijd heeft de onderstaande website een verzameling ontzettend goeie aanbiedingen! Heb via die site zelf mijn vliegticket naar Bangkok geboekt.
Laatst gewijzigd door Erik op 08 feb 2011 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam link verwijderd
Michiel83

Qreply

Bericht door Michiel83 »

Ook met de nieuwe regels voor het publiceren van tarieven blijft het ondoorzichtig.
Het volgende voorbeeld laat zien dat websites zelf hun toeslagen verzinnen: boekingskosten, customer service tax, dossierkosten en airline reservation fee zijn voorbeelden.
Het bedrijf [verwijderd] zet op de sites budgetair.nl, vliegwinkel.nl en cheaptickets.nl heel verschillende toeslagen voor exact hetzelfde vliegticket! Zie de afbeelding voor het voorbeeld van 3x dezelfde vlucht op hetzelfde moment met totaal andere toeslagen: [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Erik op 03 okt 2012 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Mijn ervaring is als je vroeg boekt ben je voordelig uit.
Zelf boek ik altijd eind januari mijn tickets voor sept/okt. Dit betreft tickets buiten europa.
Na veel checken op div. site kom ik bij Dreizen of de luchtvaartmaatschappij zelf altijd het voordeligste uit.
En bij veel vliegtuigmaatschappijen kun je bij het boeken je stoelen voor de vluchten ook al vastleggen.

Heel soms is een ticket laat boeken ook interessant, maar die gok neem ik liever niet!

Binnenlandse vluchten gewoon ter plekke regelen.

En registreer je voor de nieuwsbrieven van div. vliegtuigmaatschappijen.
Dan krijg je altijd de scherpste aanbiedingen vanzelf gemaild.

Gr Sandra :)
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Tip goedkoop tickets zoeken.

Een voorbeeld:
Ik ben tickets naar Borneo aan het zoeken.
Nu heeft Malaysian airlines een aanbieding naar Kuala Lumpur voor 669,=
Los ticket naar mijn bestemmingen op Borneo en terug kost 95,=
Totaal dus 764,=

Als je een complete zoekopdracht geeft van alle vluchten, neemt hij de aanbieding niet mee,
en betaal je 867,= Scheelt toch 103 euro.

Wel op letten dat je dan zelf meldt bij het inchecken dat ze de bagage doorlabelen naar je eindbestemming.

Dus altijd even verder op de site zoeken.

Ik kan altijd voordeliger uit komen door met verschillende maatschappijen te vliegen zoals Emirates en air asia, maar dan ben ik heel veel tijd meer kwijt.
Ik kies dan toch liever voor snelheid en geen gedoe met extra overstappen en in en uitchecken.
Plaats reactie