King's Cross
-
King's Cross
Ik vertrek in Juli naar Australië en kom aan in Sydney.
Voor de eerste week zou ik graag op voorhand een verblijfplaats regelen.
Ik had gehoord dat in King's Cross veel verblijfsgelegenheden zijn voor backpackers.
Maar nu zou ik willen vragen of het daar wel veilig genoeg is voor een meisje van 18?
Alvast bedankt !
Voor de eerste week zou ik graag op voorhand een verblijfplaats regelen.
Ik had gehoord dat in King's Cross veel verblijfsgelegenheden zijn voor backpackers.
Maar nu zou ik willen vragen of het daar wel veilig genoeg is voor een meisje van 18?
Alvast bedankt !
Re: King's Cross
Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar wij zijn er een hele tijd geleden ook verbleven. King's Cross staat bekent als de rosse buurt van Sydney. Hoewel er prostituee's rondlopen en er ongetwijfeld ook andere dingen gebeuren vond ik het niet heel onveilig.
Net als in iedere grote wereld stad moet je overal op je tellen passen en niet dronken over straat lopen (en al helemaal niet snachts). Wanneer je de problemen niet opzoekt verwacht ik dat je er prima kunt verblijven. Misschien dat iemand nog wat recentere informatie heeft?
Net als in iedere grote wereld stad moet je overal op je tellen passen en niet dronken over straat lopen (en al helemaal niet snachts). Wanneer je de problemen niet opzoekt verwacht ik dat je er prima kunt verblijven. Misschien dat iemand nog wat recentere informatie heeft?
-
- Reisexpert
Wij waren er 2012. Wij gingen altijd ten laatste rond 23u terug naar het hostel.
In de buurt van Kings Cross zeer veel partyhostels
Zeer veel dronken mensen, drugs,....in het hostel waar wij bleven dronk iedereen zich serieus tipsy om nadien uit te gaan;
Voelden ons echter niet onveilig.
Toen we op het einde van onze trip een trein moesten nemen omstreeks 5 uur zagen we veel druggebruikers.
Ook controle van politie bij mensen die dealden, drugs gebruikten.
Met een beetje gezond verstand kan je er perfect blijven.
In de buurt van Kings Cross zeer veel partyhostels
Zeer veel dronken mensen, drugs,....in het hostel waar wij bleven dronk iedereen zich serieus tipsy om nadien uit te gaan;
Voelden ons echter niet onveilig.
Toen we op het einde van onze trip een trein moesten nemen omstreeks 5 uur zagen we veel druggebruikers.
Ook controle van politie bij mensen die dealden, drugs gebruikten.
Met een beetje gezond verstand kan je er perfect blijven.
-
- Reiziger
Mijn advies, zoek een hostel op een andere locatie en ga er dan gewoon een keer heen om uit te gaan.
Ik heb in totaal 2 weken in kings cross gezeten en vond het er verschrikkelijk. Dit was in december 2012. Wat de andere zeggen heb ik ook ervaren. Alleen ik voelde me niet veilig, heb een dronken jongen uit mijn bed moeten schoppen op mijn 2de nacht. Er lopen veel junks en hoeren op straat die je gerust het station daar op volgen terwijl ze je uit schelden. Er was een junk die mij elke dag vertelde hoe hij me wilde verkrachten.. En verder bestond mijn hostel voornamelijk uit mannen die allemaal de hele dag op de bank zaten met kater en tegen de avond weer begonnen te zuipen..
Ik was daar overigens ook alleen, en heb amper mensen leren kennen omdat ik vrijwel nooit in mijn hostel zat. (Nou had ik ook geen behoefte om bij deze mensen op de bank te gaan zitten en woonde er gelukkig bekenden van mij in Sydney).
Edit: overdag voelde ik me er wel veiliger, maar die vent kwam ik dus telkens overdag tegen.
Ik heb in totaal 2 weken in kings cross gezeten en vond het er verschrikkelijk. Dit was in december 2012. Wat de andere zeggen heb ik ook ervaren. Alleen ik voelde me niet veilig, heb een dronken jongen uit mijn bed moeten schoppen op mijn 2de nacht. Er lopen veel junks en hoeren op straat die je gerust het station daar op volgen terwijl ze je uit schelden. Er was een junk die mij elke dag vertelde hoe hij me wilde verkrachten.. En verder bestond mijn hostel voornamelijk uit mannen die allemaal de hele dag op de bank zaten met kater en tegen de avond weer begonnen te zuipen..
Ik was daar overigens ook alleen, en heb amper mensen leren kennen omdat ik vrijwel nooit in mijn hostel zat. (Nou had ik ook geen behoefte om bij deze mensen op de bank te gaan zitten en woonde er gelukkig bekenden van mij in Sydney).
Edit: overdag voelde ik me er wel veiliger, maar die vent kwam ik dus telkens overdag tegen.
-
Allemaal héél erg bedankt voor de informatie ! Ik ga nog eens kijken voor wat andere plaatsen om te verblijven 

Ik kan bij iemand die in Sydney woont navragen wat een goede plek is om te verblijven. Mocht je daar belang bij hebben, laat het me maar weten.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
- Reiziger
Ik heb bij cooggee beach gezeten, redelijk ver van het centrum maar direct aan het strand. Vond het daar heel fijn. En in YHA railwaystation (of iets in die richting) boven centraal station, ook super fijn en dichtbij alles
. Misschien heb je hier nog iets aan!

-
- Vakantieganger
hey, ik ben nu twee weken terug uit australie, en over kings cross heb ik hetzelfde gehoord als hierboven staat, ik heb ik Sydney net als "daretodream" in YHA Railway square gezeten, echt super:)
Ik heb afgelopen jaar voor zeven weken verbleven in een hostel in King's Cross. Ik heb nooit last gehad van de junkies en prostituees die me de huid vol aan het schelden waren, wel zie je ze overal. Zoals er eerder werd vermeld mocht je 'safe' willen spelen ga naar YHA of een ander in het centrum.
Kings Cross verpestte voor mij de Sydney ervaring ook een beetje. Ben na een paar dagen naar een duurder (34 dollar per nacht, au!) hostel vertrokken in het centrum. Als jong meisje met een gezond verstand ben je er niet per se onveilig, maar ik voelde me er niet prettig.