Macedonië, ervaringen?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Dennishen

Macedonië, ervaringen?

Bericht door Dennishen »

Aankomende zomer ga ik voor een aantal dagen naar Macedonië. In eerste instantie verblijf ik in Ohrid. Mijn vraag was wat de ervaringen zijn van reizigers die naar Macedonië geweest zijn. Welke bezienswaardigheden je niet mag missen en of het de moeite waard is om een bezoek aan Albanië te brengen?

Ik ben benieuwd! :)
The best thing in life is life
Jenny
Reisexpert

Re: Macedonië, ervaringen?

Bericht door Jenny »

Ik ga dit voorjaar. Ik ben benieuwd naar de antwoorden!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Zeer de moeite waard. Heb me afgelopen september prima vermaakt in Ohrid. Mooie stad, leuke mensen, lekker eten en goedkoop.

Wij hebben diverse excursies gedaan met http://www.laletours.com . Een Nederlandssprekend kleinschalige touroperator.

De excursie 'onbekend Albanië' moet je zeker doen. Ik vond de excursie naar Mavrovo nationaal park ook zeker een aanrader.

Enige nadeel is dat zowel Arkefly als Corendon met charters op Ohrid vliegen, je komt dus best wel veel Nederlanders tegen
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bedankt voor de tip. Ik vlieg zelf naar Skopje. Ik wil Ohrid zeker bezoeken, maar ik wil me beperken tot Ohrid en omgeving.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dennishen

Bericht door Dennishen »

Bedankt voor je reactie!
Wij gaan zeker eens langs bij laletours! Heb de site bekeken, staan erg leuke excursies bij!
Heb het één en ander gelezen over Ohrid. Is het daar echt zo goedkoop? Heb prijzen zien staan
dat bier ongeveer een euro kost e.d.
Kan niet wachten!
The best thing in life is life
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Het is voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik in Macedonië en Ohrid ben geweest.. Omdat Skopje in de zomer redelijk uitgestorven was ben ik naar Ohrid gegaan met de bus vanuit Skopje, dit is erg goed te doen! In Ohrid heb ik heerlijk door het dorpje gewandeld en ben naar Sveti Naum geweest aan de Albanese grens. Albanië ben ik niet in geweest.. De bus naar Sveti Naum was erg vol en erg benauwd door de hoge temperaturen. Ik had naast Ohrid bekijken en Sveti Naum geen tijd om meer dingen te doen, naast relaxen en lekker eten ;)

Skopje vond ik een mooie stad, had het geluk dat ik in de bus terug naar Skopje een local ontmoette die mij de stad heeft laten zien. Zo hebben wij heerlijk door de stad gewandeld en niet alleen de dingen uit de gidsen gezien..

Vanuit Skopje maken velen ook wel 1 of meerdere dagen uitstapjes naar Kosovo..Hier had ik helaas geen tijd voor...
Kimmi

Bericht door Kimmi »

Macedonie is echt een geweldig land. Nu komt het misschien wat negatief in het nieuws door de vluchtelingen maar het is echt een parel.
Zelf ben ik bezig een informatie site op te zetten en lees daar eens wat meer over bijvoorbeeld het [verwijded]. Wandelen en watersporten in overvloed en niet te vergeten de wandelroutes. Ook voor fietsen kun je rond het meer van Ohrid prima doen. Ik zal proberen binnnenkort nog wat mooie routes erop te zetten.
carver91

Bericht door carver91 »

Mijn zusje is sinds vorig jaar groot fan van Marcedonië. Prijzen zijn gewoon goedkoop, kwaliteit en gastgerichtheid is geweldig. Taxi kost niets en de mensen zijn ontzettend vriendelijk. Daarnaast is het land heel mooi, is er geen massatoerisme en geen oostblokfibe.
Ohrid is een must, parel van het Balkan...Ohrid meer is fantastisch...
Plaats reactie