Na Australie naar Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
PiAir

Na Australie naar Thailand

Bericht door PiAir »

Momenteel ben ik Australie aan het reizen, maar ik ben van plan om langer te blijven dan gepland waarvoor ik mijn ticket moet omboeken. Nu ben ik de laatste maanden aardig wat mensen tegen gekomen die helemaal weg waren van Thailand en ben inmiddels aan het overwegen om mijn vlucht zo om te boeken zodat ik een tussenstop heb. Als ik mijn vlucht omboek, dan wil ik eind April vanuit Sydney naar Singapore vliegen, waar ik een tussenstop wil maken om ongeveer 2 weken in Thailand door te brengen.

Is het makkelijk om vanuit Singapore naar Thailand te reizen en zo ja, wat is de makkelijkste/goedkoopste manier?
Is 2 weken genoeg om in Thailand rond te reizen? Kun je dan alle hoogtepunten van het land zien? En wat voor een budget moet je dan aanhouden?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Kan je bv. met Engels wel je weg vinden of moet ik Thais gaan leren?

Alvast bedankt voor de moeite :)
kohraya
Reisexpert

Re: Na Australie naar Thailand

Bericht door kohraya »

Is het makkelijk om vanuit Singapore naar Thailand te reizen en zo ja, wat is de makkelijkste/goedkoopste manier?
Air Asia is één van de bekendste low cost airlines.

Is 2 weken genoeg om in Thailand rond te reizen? Kun je dan alle hoogtepunten van het land zien?
Thailand heeft te veel hoogtepunten om in 2 weken te zien. Je zal dus keuzes moeten maken.

En wat voor een budget moet je dan aanhouden?
Afhankelijk van jouw manier van reizen; 15 à 25€ per dag all in.

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Niet echt. Thailand is super gemakkelijk om individueel te bereizen. Met een Lonely Planet of zo, redt je je uitstekend.

Kan je bv. met Engels wel je weg vinden of moet ik Thais gaan leren?
Ze spreken daar nergens Engels. Je zal dus inderdaad Thais moeten leren.

Graag gedaan ;)
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Zonder Thais red je het ook wel. Je kan mij niet vertellen dat al die horde toeristen allemaal thais hebben geleerd voordat ze naar thailand gingen. Mijn ervaring is dat er ebst veel mensen Engels spreken, het is dan niet vloeiend en soms maar een paar woordjes, maar een stuk meer dan in de rest van Zuid-Oost Azie. En met lichaamstaal kom je ook een heel ein.
karinmartin

Bericht door karinmartin »

wij spreken ook maar een paar woordjes thais hoor. en we hebben ons ook gered, in de lp staat een woordenboekje voor als ze echt geen woord engels spreken en niet begrijpen wat je bedoeld. dan wijzen we gewoon de zin/woord in het thais aan.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

The speak special English the call it Thai English "me no have" or "same same but different.

Je zult altijd thai engels moeten spreken dus makkelijke woorden en niet te lange zinnen dan kom je een heel end.
In sommige plaatsen spreken ze prima engels maar er zijn nog altijd veel thaien die half om half engels spreken.
Gewoon zo veel mogelijk aanwijzen en dan snappen ze het best wel het maakt het reizen in Thailand erg leuk.

Ze vinden het wel heel leuk als je een beetje thai spreekt.
gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kohraya!!! wat zit je weer iedereen op de kast te jagen...haha
alle andere antwoorden van Kohraya zijn overigens erg correct
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie