Backpacken

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
marinodm
Vakantieganger

Backpacken

Bericht door marinodm »

Hey iedereen,

Eindelijk gaat het er van komen na 2jaar heb ik nu eindelijk de tijd gevonden om naar Australie te trekken.Mijn vraag is ik ben namelijk 43 jaar en zou er graag 6 maand verbijven,ik weet niet of ik daarvoor een visa kan verkrijgen aangezien mijn leeftijd.Het is gewoon de bedoeling om daar gewoon rond te trekken en even te ontsnappen aan de dagelijkse sleur.Volgens het gene ik vind op het internet kan ik daar maximum 3 maand blijven,klopt dit?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Marino
Kims
Reisexpert

Re: Backpacken

Bericht door Kims »

Hi Marino,

Je kunt een toeristenvisum voor 3, 6 of 12 maanden aanvragen. Je leeftijd doet niet ter zake. Het gaat er om dat je eventueel aan kunt tonen dat je genoeg financien hebt en een reisplan voor als je in Australie bent.

Deze visa zijn makkelijk online aan te vragen via de officiele website van de "Department of Immigration".
Zie: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/600.aspx

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
marinodm
Vakantieganger

Bericht door marinodm »

Hey Kims,

Bedankt voor uw antwoord,dat visum zal ik wel in orde krijgen,maar naar het financiële toe hoeveel moet ik kunnen aantonen niet dat het een probleem is maar ze moeten niet alles weten over mij,of toch wel?

Greetz
Marino
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Soms wordt steeksproefgewijs gevraagd naar je reisplannen en financien. Dit gebeurt niet vaak, maar is een mogelijkheid. Dit kan zowel via de email gevraagd worden voor het visum wordt toegekend als op het vliegveld bij aankomst.

Zij hebben zeker het recht om dit te vragen omdat de immigratiedienst niet wil dat mensen naar Australie komen als toerist zonder genoeg geld. Zij willen illegaal werken voorkomen. Je financien moeten dus globaal overeen komen met de kosten van je reisplannen. Als je niet kunt aantonen dat je genoeg geld hebt voor de tijd dat je in Australie wil zijn, kunnen zij het visum weigeren zelfs als je al in Australie bent aangekomen op het vliegveld.

Zoals gezegd, dit gebeurt niet vaak. Een kopie van een bankafschrift is afdoende mocht het wel gebeuren.

Groetjes
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Even hier op inpikken. Hoop dat je dit niet erg vindt Marino :-)

Onderstaande heb ik gekopieerd vanaf die immigratie website.
In het vet schrijf ik er wat vragen, bemerkingen bij.

Features
Visa Summary Features
This visa lets you visit Australia:

•to visit or for business purposes
•for up to three, six or 12 months.
There is an AUD130 visa application charge. Dus volgens mij moet je steeds 130 AUD per persoon betalen voor een visum, ongedacht of je dit E-visitor subclass 651 aanvraagt of die ETA
If you hold a certain passport, you might be able to apply for a free or cheaper visa.

The eVisitor (subclass 651) visa is free. You must be a passport holder of a certain country.
An eVisitor allows you to enter Australia for tourism or business visitor purposes. You can stay for up to three months during each visit during the 12 months from the date the eVisitor is granted. Volgens mij kan je hiermee dus per keer dat je zo'n e-visitor aanvraagt 3 maand blijven. Dit visum is gratis, maar je betaalt wel nog eens 130 aud voor je visa aanvraag???
The Electronic Travel Authority (subclass 601) visa as an AUD20 service charge. You must be a passport holder of a certain country.​​ Die ETA kan ik als Belg niet aanvragen omdat mijn land van herkomst niet in de lijst van mogelijke landen voorkomt.

Dus kan ik enkel zo'n e-visitor subclass aanvragen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Dit is het overzicht van de prijzen:
http://www.immi.gov.au/fees-charges/_pd ... -table.pdf

Ik zou als ik jou was even kijken bij de verschillende toeristenvisa die genoemd worden op pagina 8 en welke van jou van toepassing zijn. Het ligt er dus voornamelijk aan hoe lang je wil blijven.
De 651 is voor maximaal 3 maanden en gratis. De anderen voor andere tijdsduren. De 601 voor maximaal een jaar maar je kan er meerdere malen het land mee in en uit. De 600 voor 3, 6 of 12 maanden. Het ligt er inderdaad ook aan uit welk land je komt mbt welk visum je in aanmerking komt. Even goed de details lezen is belangrijk.

Succes ermee!
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Zelf met een evisitor visum Oz binnen gegaan en na 3 maanden naar de immigratiedienst geweest in Melbourne en binnen een uur stond ik weer buiten met een visum voor nog 9 maanden.
Het enige wat ik echt moest laten zien dat ik 1000 AUS$ per maand had. Kosten waren rond de $160.
marinodm
Vakantieganger

Bericht door marinodm »

Dank jullie voor de vele reacties maar ik kom er echt niet uit welk visum ik moet nemen.
marinodm
Vakantieganger

Bericht door marinodm »

Iemand ervaring met Auvisa.org,naar mijn gevoel gaat het heel snel misschien te snel om via deze site een visum te bemachtigen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

marinodm schreef:Iemand ervaring met Auvisa.org,naar mijn gevoel gaat het heel snel misschien te snel om via deze site een visum te bemachtigen.
Waarom vraag je je visum niet rechtstreeks aan bij de officiele website?
Is het goedkoopst, het snelst en je hebt geen tussenbureau. Het tussenbureau moet zeer waarschijnlijk precies dezelfde info hebben als ze op de officiele website vragen.

Dit is het visum: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/600.aspx
Onder How To Apply, kun je het online aanvragen door eerst een profiel aan te maken en als alternatief kun je het formulier 1419 invullen en opsturen.

Succes ermee!
marinodm
Vakantieganger

Bericht door marinodm »

Hey Kims,

Het is gelukt!!!Ik vertrek op 24 maart,ik doe eerst 3 maanden New Zealand om daarna over te steken naar Australia waar ik nog 3 maanden zal verblijven,
Toch bedankt voor de vele info

Greetz Marino
Plaats reactie