night layover in Atlanta

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Iw_verwijderd

night layover in Atlanta

Bericht door Iw_verwijderd »

Hi allen,

Ik vlieg volgende maand naar Belize, via Atlanta. Ik kom om 15.00uur aan (ong) en vertrek de volgende ochtend pas, dus ik heb een hotel nodig.

Nu vroeg ik me af hoe dit in z'n werking allemaal gaat? Moet ik de bagage mee nemen of wordt dit doorgeboekt? Ik weet dat ik een ESTA verklaring nodig heb, maar moet ik verder nog iets doen? Bedankt!

Ohja, en kan iemand een hotel aanraden? Ik hoef niet zoveel te zien van Atlanta, dus een airport hotel is prima.
Jenny
Reisexpert

Re: night layover in Atlanta

Bericht door Jenny »

Ik had afgelopen zomer hetzelfde probleem, maar dan met een vlucht naar Peru :)

Ja, je bagage wordt tegenwoordig doorgelabeld voor internationale bestemmingen. Dat is redelijk nieuw, maar echt ideaal! Je moet inderdaad een ESTA hebben, deze moet je minstens 72 uur voor vertrek aanvragen. Je hoeft geen bewijs mee te nemen, dat vond ik echt raar. Maar alles ging goed.

Het vliegveld verlaten is geen probleem. Ik ben zelf overigens de stad in geweest, eerst met de shuttle naar de domestic airport (die is groter dan de international airport), toen met de metro en toen met de bus. Klinkt omslachtig, maar viel reuze mee. Ik vond het leuk iets van de stad te zien. Ik weet de naam van mijn hostel niet meer, maar kan het evt. navragen als je wilt?

Op Booking.com of hostelworld.com zijn ook hostels te vinden die je een gratis transfer aanbieden. Als je echt bij het vliegveld wilt blijven is dat wellicht een betere keus.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Iw_verwijderd

Bericht door Iw_verwijderd »

Super, dank je wel!

Los van dat esta-formulier hoef ik verder geen visum oid aan te vragen toch?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

nope, alleen de esta.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie