Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Nick, 24jaar, woonachtig in België.
Na lang, lees: jaren!, twijfelen en nadenken heb ik de beslissing genomen om te gaan reizen! In het verleden heb ik een keer met een interrail pass Europa ontdekt. Maar wat ik nu ga doen is toch wel even iets anders.
Wat ik wil gaan doen is 6maand door zuid-oost Azië backpacken met een budget van €7500. Ik ben al begonnen met het halen van de nodige vaccinaties.
Mijn eerste idee was om een retour Bangkok te boeken voor de periode februari-augustus. De route zou dan zijn 2maanden Thailand,1maand Vietnam, 3weken Cambodja, 1week Singapore, 2maanden Indonesië. Het plan was om enkel een visum voor 2maand Thailand te regelen en de rest dan ter plaatsen te regelen om zo vrij mogelijk te zijn ivm het krijgen van tips/ideeën, het ontmoeten van mensen waar je misschien samen mee verder reist, etc... Ook is de uitgetrokken tijd per land ruim genomen om echt no stress te reizen, lekker rustig.
Nu twijfel ik de laatste dagen meer aan het hele idee om vrijwel niets te plannen, tijd ruim te nemen om rustig te reizen... Rede: ik vrees dat ik ga wegzakken in 'verveling'. Dat na een tijdje reizen het spannende gaat verdwijnen. Als ik mezelf even bekijk dan heb ik misschien wel iets van een plan nodig om een beetje het tempo erin te houden en 'gemotiveerd' te blijven. (Klinkt misschien wel raar zo! )
Dus dan kreeg ik het idee om Nepal toch op te nemen in de reis.
(Note: Nepal wou ik er van in het begin al bij, maar liet dit uiteindelijk vallen om het idee van, rustig, ruim de tijd, zonder planning te kunnen reizen)
Nepal erbij betekend wel planning en wat minder tijd in andere landen.
(+punt: planning en beetje tempo houd mij wel gemotiveerde denk ik)
Dan zou ik 2weken van Thailand, 1week van Cambodja en 1week van Indonesië willen opofferen om 4weken te sparen voor Nepal. Het kan ook dat er bij Indonesië 2weken worden ingeleverd en maar 1week bij Thailand.
Ik zou het fijn vinden om wat feedback te krijgen van ervaren reizigers.
Hoe en waar plaats ik Nepal het beste in mijn route?
Een echte reis route per land en wat allemaal wil zien heb ik (nog) niet. Ik denk er wel aan om te leren duiken in Thailand. Dus misschien dat ik na een paar dagen Bangkok meteen naar de Thaise eilanden ga en hierna pas naar het noorden. Dan wou ik vliegen op Hanoi om Vietnam in een noord-zuid richting te reizen. Over land naar en door Cambodja reizen om uiteindelijk weer in Bangkok aan te komen en te vliegen naar Singapore. En als laatste Indonesië (Java-Bali + gili eilanden of Flores/komodo trip te doen.) dit is natuurlijk het plan zonder Nepal ...
Wat is mijn vraag nu eigenlijk... Euhm, ik zou bijna zeggen dat ik het zelf niet meer weet...

Nepal waar in de route?
Tickets toch nu al boeken of pas ter plaatsen paar dagen voor vertrek?
Budget? Volgens mij heb ik wel een voldoende ruim budget dat is €7500 exclusief retour Brussel-Bangkok. De lokale vluchten zouden wel binnen dit budget vallen!
Vriendelijke Groeten!
Nick