Midden-Oosten backpacken 2e helft februari

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
Plaats reactie
Marijn
Wereldreiziger

Midden-Oosten backpacken 2e helft februari

Bericht door Marijn »

Hi allemaal,
Mijn vriendin en ik zoeken naar een leuke bestemming om eind februari een weekje weg te gaan. We willen niet al te ver vliegen, dat zou zonde zijn voor zo'n korte trip. Maar als het even kan toch wel 20+ graden :-) We zijn niet echt de types om naar de Canarische Eilanden te gaan denk ik. Nu een beetje verder aan het kijken en het Midden-Oosten is ook een kanshebber. Ik vraag me alleen af of daar genoeg leuks te doen is als je een beetje op eigen houtje wilt reizen en geen 4x4 gaat huren. Onze enige ervaring met de regio is Dahab in Egypte, dat was mooi maar toch wel vrij toeristisch en niet iets wat we nog een keer zouden doen. Israel, Marokko en Jordanie lijken me leuk maar ik denk dat je dan beter net wat later in het seizoen kunt gaan. Dubai lijkt me een bizarre plek, interessant, maar niet echt iets voor een welverdiende week vakantie. Het liefst ergens waar je meer kunt doen dan alleen trips de woestijn in. Iemand nog tips? Of kunnen we dan beter gewoon een andere regio zoeken?
Retse
Wereldreiziger

Re: Midden-Oosten backpacken 2e helft februari

Bericht door Retse »

Gambia? Vorig jaar 1,5 week geweest. Je boekt een goedkope pakketreis via bijv. Arke (goedkoper dan een los ticket) en regelt een gids die je het hele land kan laten zien. Je kan op plaatsen komen waar je de enige blanke bent. Toeristen vind je bijna alleen aan het strand. Er zijn zoveel leuke trips te ondernemen dat je aan een week te kort hebt (schaf de wereldwijzer Gambia aan). Een week Dubai is ook de moeite waard (ook al zullen de mensen die er een dag een stopover hebben gehad dit niet beamen). Je kunt een dag naar het Musandam schiereiland om de Omaanse fjorden te bewonderen en dolfijnen te spotten. Dagje naar Abu Dhabi om de grootste moskee ter wereld te zien (en het Emirate Palace waar de gold to go ATM staat). Verder in Dubai genoeg bizars te ontdekken naast het traditionele leven. Te denken aan de winkelcentra, Burj Khalifa (hoogste gebouw), Burj Al Arab (zeilschip), moskee (tour door cultureel centruk), souks, creek, de Palm, Marina, woestijn. En als je nog tijd over hebt kan je de overige emiraten ook bezoeken. Kosten vallen ook heel erg mee als je een pakketreis boekt bij Arke inclusief het goedkoopste hotel. Marrakesh in combi met woestijn is ook een aanrader. Februari is wel wat vroeg in het jaar en dan kan het nog koud zijn, hetzelfde geldt voor het midden oosten (check de huidige situatie qua veiligheid).
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

20 graden in februari zal in grote delen van het midden-oosten toch lastig worden. Jordanië zou heel leuk zijn ook voor een week maar dan zit je in grote delen toch echt nog op 10 graden, zelfde voor Israel.

Dubai voor een week zou ik echt niet zien zitten maar Oman absoluut wel. Je kunt beide ook combineren. Ik weet niet hoeveel budget je hebt en hoe avontuurlijke je bent maar het mooiste is toch echt wel om een 4wd auto te huren en off-road een paar wadi;s te bekijken. Wil je wel een gewone auto huren? anders is Oman wel lastig hoor. Meteen gewone auto kan je ook bij de ingang van wadi's parkeren en lopen, je kunt ook naar de grand canyon van arabia, diverse forten bekijken etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben net terug van een weekje Egypte. Daar is het overdag nu 20-25 graden. 's Avonds en 's nachts koelt het uiteraard wel af, maar met een trui aan is het buiten prima vol te houden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Jenny schreef:Ik ben net terug van een weekje Egypte. Daar is het overdag nu 20-25 graden. 's Avonds en 's nachts koelt het uiteraard wel af, maar met een trui aan is het buiten prima vol te houden.
+1
Zit nu al een week of 5 in Israel en loop bijna elke dag overdag in een t-shirt en 's avonds in een trui.
Weer is in februari hetzelfde. Er zijn uiteraard geen garanties. Je kan pech hebben dat het toevallig koeler is in de week dat je hier bent. Als je toch het 1 en ander wil bezichtiging dan maakt dat mijn inziens niet uit. Als je op het strand wil liggen dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Plaats reactie