Waar kan ik heen voor €5000?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
HeyHey

Waar kan ik heen voor €5000?

Bericht door HeyHey »

Hallo mensen!

Ik heb ontslag genomen en ik vind dat ik al veel te lang thuis ben geweest, zo'n 6 maanden :P. Ik heb ongeveer 5000 euro gespaard :). Dus ik wil weg en snel, over twee á drie weken.

Maar ik heb geen flauw benul waar ik naartoe wil gaan... Mijn voorkeur gaat uit naar Z-O Azie, hier ben ik al geweest. Het liefst wil ik de steden vermeiden en in de natuur blijven. Dus eigenlijk zoek ik adressen waar ik in een hout hutje kan verblijven bij het strand en goedkoop :). Of ik ga naar Zuid-Amerika toe om daar Spaanse cursus te volgen maar heb ik hiervoor wel genoeg geld voor?

Tweede is het budget.... Ik wil ongeveer 3 maanden wegblijven, heb ik hiervoor genoeg geld voor?

Bedankt alvast :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Waarnaartoe?

Bericht door Tikva »

5000 euro is inc vliegticket neem ik aan. Zuid-oost azie gaat je zeker lukken. Ben je al in Laos geweest? strand heb je niet maar wel genoeg natuur en hout hutjes bijvoorbeeld de 4 duizend eilanden in de mekong. Je zou ook voor Nepal en India kunnen gaan (check wel ff klimaat).

Zuid-Amerika kan wel alleen moet je dan wel de goedkopere landen (bolivia, peru) kiezen voor je budget. Colombia is nu heel erg in opkomst en daar kan je het strand ook vinden maar of dan zou je ff moeten checken in het forum (zijn wel paar topics) hoeveel budget je nodig hebt.

Mijn voorkeur zou gaan met jou wensen naar midden-amerika. Dan kan je ook spaans leren en er is strand genoeg. Ook hebben deze landen veel natuur, mooie vulkanen, meren, regenwoud etc. Is toch weer anders dan Zuid-oost azie plus het is nu een goede periode om er te zijn. Landen zoals Nicaragua en het vaste land van honduras zijn niet veel duurder dan zuid-oost azie. Je moet alleen niet te lang in Costa rica, Mexico en Belize blijven en dat lukt je budget prima. Drie maanden is ook mooie tijd om een groot deel van de regio te zien. Bijvoorbeeld vliegen naar costa rica dan snel naar nicaragua, twee weken spaanse les in Granada en nog 2 weken voor de rest van het land, 2 weken honduras vasteland plus 1 week bay islands, dan 4 weken guatemala (eventueel el salvador) en dan de twee week mexico uitvliegen vanaf mexico stad of mexico en belize en uitvliegen uit Cancun. Maar je kunt ook genoeg andere dingen doen en bijvoorbeeld panama meenemen in je route.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Re: Waar kan ik heen voor €5000?

Bericht door Erik »

Ik sluit me bij Tikva aan. Mexico, Guatemala, Belize, Nicaragua en tussenliggende landen zijn erg afwisselend en interessant om te bezoeken. Naar Cancun vlieg je al voor een paar honderd euro. Bijvoorbeeld met Arke.

Azië is denk ik nog wel goedkoper. Ben je al in Indonesië geweest? Ook dat is zeker de moeite waard. Tickets schommelen volgens mij wel redelijk dus je zou even moeten kijken of je hier een leuke deal kunt scoren.

Verder zou het midden oosten ook nog een optie kunnen zijn? Uiteraard dan exclusief de landen waar het nu rommelt.
Plaats reactie