Inhoud rugzak als koppel

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
NickDB

Inhoud rugzak als koppel

Bericht door NickDB »

Binnen 5 weken vertrekken we voor het eerst met de rugzak voor twee weken op reis. Thailand en Cambodja is de bestemming, van Bangkok naar Phnom Penh.

Hiervoor zijn we aan het kijken of onze huidige rugzakken voldoen. Momenteel hebben we de Deuter Futura 24 SL (27 liter) en Deuter Futura 32 (36 liter) die we gebruiken voor korte wandeltochten (1-2 dagen) en op citytrip als dagrugzak. Zou dit voldoende zijn of beter toch 1 grotere rugzak van 50 liter extra kopen waar we al ons spullen in kwijt kunnen die in het hotel mogen blijven en de Futura 32 gebruiken als dagrugzak?

We hebben ervaring met fietsvakanties dus alles compact inpakken en onderweg spullen uitwassen zijn ons niet onbekend.
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Inhoud rugzak als koppel

Bericht door eefje »

Hoi,

Persoonlijk denk ik meteen, help wat weinig ruimte heb je dan! Als je een klamboe, handdoeken, toilettas en een lakenzak meeneemt zit je tas denk ik al vrij vol. Toch is de keuze van je tas erg persoonlijk. Probeer het anders gewoon een keertje uit! Bekijk globaal wat je mee wilt nemen en bekijk of dit past. Denk er dan nog aan dat je waarschijnlijk ook nog wel een souvenir mee wilt nemen. Succes!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Wij kennen een koppel dat steeds met zo'n rugzak reist. Zij nemen dan ook bijna niets mee. Een kleine compacte camera, geen andere electronica, ... Dragen dit rugzakje steeds met zich mee;
Zoals eefje zegt, bekijk of de spullen die jullie willen meenemen erin gaan. Als je echt light reist kan je nog kiezen om 1 grote rugzak voor beiden te gebruiken.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Compact reizen heeft erg veel voordelen! Wij reizen al jaren alleen met handbagage naar Zuidoost-Azië. De afgelopen zomer voor 30 dagen Thailand had ik 3 kg bij me en m'n zoon van 9 had 2 kg. Daar zaten de LP en een compact cameraatje bij in.

Niet hoeven wachten bij de bagageband, geen risico lopen dat je bagage kwijt is als je veel binnenlandse of regionale vluchten maakt. Bij b.v. Airaisia stukken goedkopere tickets omdat je niks incheckt. Je snel en makkelijk kunnen verplaatsen, zowel lopend in de hitte als met het openbaar vervoer en je ziet er nooit uit als de onervaren toerist die net is aangekomen in een nieuwe plaats ;)

Voor 2 weken Thailand en Cambodja heb je eigenlijk vrijwel niets nodig. Een lakenzak en klamboe heb je echt niet nodig.
NickDB

Bericht door NickDB »

Bedankt al voor de antwoorden!

Het is zeker een goede tip om eens te bekijken of alles wat we willen meenemen in de rugzakken past. Deze week eens proberen. Al vrees ik er wat voor, vooral omdat zo goed als zeker mijn DSLR mee gaat.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

bekijk deze blog post ook eens van een koppel wat ik heb leren kennen in Myanmar, heb me zelf verbaast hoe ze het voor elkaar kregen, en was zeer jaloers. http://slyzotravels.wordpress.com/2013/ ... east-asia/
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Plaats reactie