Vragen en antwoorden over Bali Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Travelator
Reisexpert

Re: Vragen verblijf Bali en Java

Bericht door Travelator »

Hoi Danamw,

Ehm, heb je eigenlijk al wel eens op de kaart gekeken en gezien hoe ongelooflijk ver Bali en Bandung uit elkaar liggen...?
Ik zou het zelf niet doen in 19 dagen, maar als een bezoekje aan Bandung (op het eiland Java dus) echt belangrijk voor jullie is, kun je overwegen om heen te vliegen op Jakarta, dan Bandung te bezoeken, dan door te vliegen naar Bali en terug te vliegen vanaf Denpasar (of andersom).
Dan ben je wel echt veel onderweg.

Op de plekken die jij noemt (Kuta, Sanur en Lovina), is zat accommodatie. Je zou om te beginnen eens op Tripadvisor of Agoda of zo kunnen kijken.

Succes!

ps. Met "help" trek je juist minder aandacht, omdat mensen niet weten waar je post over gaat (ik zou hem overslaan). Nu kunnen mensen gericht reageren en hebben anderen (die zoeken op "Bali" en "Java") er later ook nog iets aan.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Danamw

Bericht door Danamw »

Bedankt voor je reactie en tips! Ik dacht ( beetje naïef haha) dat dat je zo met de boot op Java zit, taxi naar Bandung en klaar.. Maar zo makkelijk is dat dus niet?? Zag ook dat een vliegticket van Bali naar Java nog behoorlijk duur is...

Nogmaals bedankt voor je tips!
Travelator
Reisexpert

Danamw schreef:Bedankt voor je reactie en tips! Ik dacht ( beetje naïef haha) dat dat je zo met de boot op Java zit, taxi naar Bandung en klaar.. Maar zo makkelijk is dat dus niet?? Zag ook dat een vliegticket van Bali naar Java nog behoorlijk duur is...

Nogmaals bedankt voor je tips!
Eeh, nee... Zo makkelijk is dat niet. Zal, als je met de boot gaat, een reisje van een paar dagen worden, denk ik.
Ik zou me richten op één eiland als ik jou was.
Vergis je, nu we het er toch over hebben, trouwens ook niet in de afstanden op Bali zelf.
Bali is bergachtig en de wegen zijn niet zoals hier.
Ik weet niet precies hoe lang het wel duurt, maar denk niet dat je in een uurtje of twee van Kuta naar Lovina rijdt bijvoorbeeld dus bereid je goed voor.

gerardo

Bericht door gerardo »

Mijn eerste dag op Bali (21/10/2013) heb ik in het 'Pulestis Beach hotel' in Lovina geslapen, geen aanrader. Als backpacker goedkoop maar als je meer luxe wil kan ik Chonos hotel aanraden. Ik heb de kamers niet gezien maar heb er wel lekker gegeten. Het zag er zeer mooi uit. Het kostte er 33 euro per nacht/kamer wat boven mijn budget lag dat ik wou spenderen.
Lovina vond ik niet speciaal, het is zeer toeristisch en veel is er niet te beleven. Je kan er wel dolfijnen spotten tussen 6 en 8 uur 's morgens. Het kost je 3.5 euro. Ik ben er maar 1 dag gebleven en ben dan verder gereisd naar Kuta.
Wanneer je tussen 2 steden wil reizen op Bali is dit zeer eenvoudig te regelen. Je gaat naar één van de vele! touristenbureautjes en koopt een ticketje voor een shuttlebus. Dit kost tussen 3 en 6 euro, afhankelijk van je bestemming. Lovina - Kuta = 6.5 euro = 3.5 uur.
In Kuta heb ik in het Bali Diva hotel geslapen. Voor 2 personen betaal je daar 19.5 euro/nacht. Je hebt airco, zwembad, en BVN-tv. Het hotel ligt op Poppies Lane I. Dit is pal in het centrum maar het ligt op een soort van binnenkoer waardoor je dicht bij alles (strand, restaurants, ...) zit maar toch niets van lawaai hebt. Het is een zeer hectische stad waar je geen moment met rust gelaten word, zeer toeristisch!
Om naar Bandung te gaan zou ik ter plaatse een vliegticket boeken Denpasar - Bandung. Het zal je heus niet zoveel kosten. Informeer in een toerist office of boek online.
Een aanrader om te verblijven op Bali is Ubud. Vanuit deze plaats kan je de vele tempels (Goa Godja, Besakih, Tanah Lot, ...) op Bali bezoeken met een tour. Het is veel voordeliger en eenvoudiger. Voor 6.5 euro (enkel vervoer, excl. entreegelden) kan je een tourtje boeken waarbij je 4-5 tempels in een dag ziet.
Ubud is ook gewoon een leuk stadje om enkele dagen te verblijven, veel interessanter dan Lovina. Je hebt er veel slaapmogelijkheden in alle prijsklassen. Ikzelf heb in "Depa House" op Hanoman road geslapen. Dit is ideaal als backpacker. 7.8 euro/nacht. 2 Australische vrouwen, de leeftijd van je moeder, die ik heb ontmoet hebben in Sania's house geslapen en waren daar zeer tevreden over.
TIP: Slaap in Ubud op Hanoman road of op Monkey forest road, dan heb je alles, te voet, binnen bereik.
Monkey forest is ook leuk om eens rond te wandelen. entree 0.65 euro. Bananan kopen om te voederen is geen aanrader want je word onmiddellijk "aangevallen" door de apen. Gewoon rondwandelen en zo weinig mogelijk meenemen, het blijven wilde dieren.
Danamw

Bericht door Danamw »

Wow wat een top reacties allemaal!!! Hiervoor mijn dank!

Wij hebben besloten om niet naar Java te gaan. Om alles in vogelvlucht te zien is niet aan ons besteed. Het is dus nu uitzoeken wat wij op Bali willen zien/doen/overnachten. Ik heb al gezien dat er bungalows zijn vanaf 7,5 euro per nacht!

Nogmaals bedankt voor de tips.. En als er nog meer tips zijn dan hoor ik dat graag!

Groetjes
Travelator
Reisexpert

Lijkt me een goed plan : )
Ik zou ook zeker Ubud aanraden. Ik vond Nusa Lembongan trouwens ook wel een leuk plekje.

Danamw

Bericht door Danamw »

Weet iemand ook hoe het zit met je visum??
Travel23
Reiziger

Bericht door Travel23 »

Visum is bij aankomst op het vliegveld te kopen als ik me niet vergis.

Kuta is een drukke stad en ik weet niet of je moeder van 60 daar op zit te wachten. Sanur daarentegen is zeker een aanrader voor wat ''oudere'' mensen.
Ik heb destijds in Peneeda View gezeten. M.i. een aanrader, zeker voor met je moeder. Ontbijten aan het strand en dichtbij gezellige restaurantjes.
Danamw

Bericht door Danamw »

Over kuta was ik dus zelf ook aan het twijfelen. Nou is mijn mama nog fit en vol energie maar van mijn vriendinnen ( leeftijdgenootjes 28 jaar) zelfs die gaven aan dat ze kuta te druk vonden.. Misschien is hè leuk voor 2 à 3 dagen?? Heb begrepen dat daar ook een hele grote mall zit?
Travel23
Reiziger

Bericht door Travel23 »

Dat is zeker waar! Daar kunnen de dames van 28 zich helemaal uitleven!;)
2 á 3 dagen Kuta is zeker prima hoor. Het is ook voornamelijk eind van de avond/'s nachts dat het echt druk wordt.

Een aanrader in Kuta qua hotel is het Kuta Beach Club Hotel. Zit vlakbij de grote mall, maar ver genoeg van het echte centrum om genoeg rust te hebben. http://www.kutabeachclub.com
Je zit ook geen 5 minuten lopen verwijderd van goede restaurants. Eén daarvan is zo'n amerikaanse ''vreetschuur'', maar wel mooie serveersters en heerlijke spareribs! Ben de naam even kwijt.
Als je uit het hotel richting strand loopt ga je linksaf en dan na een paar 100 meter aan je linkerhand.
Danamw

Bericht door Danamw »

Hallo allemaal,

Graag zou ik nog willen wat de beste plaats is om
Mee te beginnn als ik aankom op den pasar? Hebben jullie tips wat een goede volgorde zou kunnen zijn?

Ik hoor graag van jullie.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je na aankomst snel naar een hotel wilt, zou ik naar Kuta of Sanur in het zuiden gaan. Daar een paar nachtjes, en dan door naar de volgende bestemming.

Als je het geen probleem vind na een lange vlucht een paar uur in de auto te zitten kun je ook direct naar Ubud. Ik heb daar meestal geen zin in.

In het zuiden verblijf ik tegenwoordig in Diva's hotel, wat hierboven ook genoemd wordt. De bijbehorende bar/het restaurant (ouder dan het hotel) is al jaren m'n favoriet.

Vroegah vond ik AP inn ook een prima plek, maar die hebben de afgelopen 7 jaar de prijzen flink omhoog gegooid.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Danamw

Bericht door Danamw »

Top!

Misschien is het dan handig als ik begin in sanur, ubud en dan als laatste seminyak. Wat denken jullie?

Qua app, hotel wil ik Max 20 euro voor 2 personen betalen per nacht. Ik geef niet veel om luxe als het maar schoon is. Is dit haalbaar?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In het hoogseizoen moet je soms wat langer zoeken, maar daarbuiten zijn er zat kamers voor onder de 200.000 rp.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Danamw

Bericht door Danamw »

Ik ga over een paar weken. Daarom heeft het wat haast met het uitzoekenvan hotels/bungalow of appartement.
Plaats reactie