Vragen en antwoorden over Bali Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
bartjela

Bali accomodatie boeken rond oud en nieuw? (5 - 12 januari)

Bericht door bartjela »

Ik ben in dubio of ik een kort tripje naar Bali zal maken omdat een vriendin mij tegen die tijd komt opzoeken.
Er zijn echter weinig goedkope accommodaties online maar ik durf het eigenlijk niet aan om op de bonnefooi te gaan. Wie heeft hier ervaring mee? Zelfde probleem heb ik met Phuket en Koh Phi Phi (rond kerst)
Ik weet dat er zat budget accommodatie is maar na een slechte ervaring op koh phangang tijdens de full moon party durf ik het niet echt aan om er toch maar heen te vliegen en "wel te zien". Alle tips en reacties zijn welkom
Jenny
Reisexpert

Re: Bali accomodatie boeken rond oud en nieuw? (5 - 12 janua

Bericht door Jenny »

De allergoedkoopste accommodatie is niet online te boeken, maar er zijn wel kamers onder de 15 euro online te vinden. Ik stond er deze zomer van te kijken hoe druk het in het hoogseizoen kan zijn, dus ik raad je aan om vantevoren te boeken als je toch al weet waar je wilt blijven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bartjela

Bericht door bartjela »

nee idd, ben er ook te bang voor dat het te druk gaat zijn. Zal wel in veel plaatsen zijn rond kerst en oud en nieuw.. jammer natuurlijk als je graag zo min mogelijk van tevoren vastlegt. iig bedankt voor je snelle reactie :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

tuurlijk is dat jammer! maar kerst op Bali is altijd heel druk, omdat veel Australiers dan die kant op gaan.
familiereis

Vragen over tickets boeken van Bali naar Phuket

Bericht door familiereis »

Beste Reizigers. Op 2 september vlieg ik met mijn gezin naar Bali. Daar zullen we blijven tot 22 oktober. Tussendoor zullen we waarschijnlijk nog naar lombok gaan. 22 oktober moeten we het land verlaten aangezien dan de 60 dagen van ons visum verloopt. We willen dan naar Thailand vliegen. Klopt het dat ik deze tickets het beste via Airasia boeken?En klopt het als ik nu prijzen van ongeveer 51 euro zie voor een enkele reis per persoon? En kan ik deze tickets het beste nu al boeken?Of moet ik daar nog mee wachten? Klopt het dat ik bij aankomst in thailand een toeristenvisum van 30 dagen krijg? Moet ik dan gelijk een retourticket boeken? En kan ik deze nu ook al boeken? We hebben bij terugkomst een maand de tijd om in Jakarta te komen aangezien we daar iemand gaan ophalen van het vliegveld die de laatste maand met ons meegaat. Ik zou graag nog een stuk reizen per trein over Java. Heeft iemand advies over waar ik het beste naar terug kan vliegen? We hebben onze dochter van 3,5 jaar bij ons, dus ons reistempo ligt wat lager. Aangezien wij voor de eerste keer een reis maken kunnen wij wel wat hulp gebruiken, dus vind je het leuk om advies te geven uit eigen ervaringen dan horen wij dit graag! Alvast bedankt!
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Vragen over tickets boeken van Bali naar Phuket

Bericht door ricardobuma »

familiereis schreef:We willen dan naar Thailand vliegen. Klopt het dat ik deze tickets het beste via Airasia boeken?En klopt het als ik nu prijzen van ongeveer 51 euro zie voor een enkele reis per persoon? En kan ik deze tickets het beste nu al boeken?Of moet ik daar nog mee wachten? Klopt het dat ik bij aankomst in thailand een toeristenvisum van 30 dagen krijg? Moet ik dan gelijk een retourticket boeken? En kan ik deze nu ook al boeken?
AirAsia is inderdaad lowcostmaatschappij in Azië. De prijzen die je gezien hebt zijn zonder bagage. Om het totale tarief te zien moet je nog een aantal stappen verder in het boekingsproces gaan.

Ik heb even gekeken voor jullie en het gaat om de volgende tarieven:

Tot 15 kg - €9,42
Tot 20 kg - €10.77

Ervan uitgaande dat er niet meer dan 20 kilo meegenomen wordt, anders staan op de site ook de tarieven voor bagage tot 40 kg. Het is verstandig om niet te lang te wachten met het boeken van het ticket. Er bestaan altijd uitzonderingen, maar over het algemeen wordt bij langer wachten het ticket alleen maar duurder.

Als je per vliegtuig aankomt krijg je officieel geen visum, maar een visumvrije entree van 30 dagen. Als je over land aankomt gaat het om 15 dagen. Over het algemeen controleren ze op het vliegveld niet zo naar een uitreisticket, maar de verantwoordelijkheid ligt bij de vliegtuigmaatschappij. Zij draaien immers op voor de kosten, mocht je geweigerd worden in Thailand. Als zij erom vragen, moet je aan kunnen tonen dat je het land weer binnen 30 dagen verlaat.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Voor zo'n trip is Air Asia DE maatschappij, en in zijn algemeenheid werkt het met AA zo dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper je uitbent. Deze prijs klinkt ook zo, dus ik zou zsm boeken.

Wat betreft visa, klopt wat hierboven beschreven, je krijgt een visumvrije entree van 30 dagen in Thailand waarvoor officieel een vliegticket naar buiten Thailand is vereist met vertrek binnen 30 dagen. Immigratie doet niet moeilijk over het eventueel ontbreken van dit ticket, Air Asia mogelijk wel, alhoewel in zijn algemeenheid binnen de regio niet zo moeilijk wordt gedaan.
familiereis

Bericht door familiereis »

Bedankt voor jullie info, ik vind dit de spannendste regeldingen zo voor vertrek aangezien we ook onze dochter van drie jaar meenemen. De informatie helpt me om meer te begrijpen! Dus nogmaals bedankt.

Hoe komt het dat airasia dan zo goedkoop is? Via andere maatschappijen zie ik vluchten die minimaal drie keer zo duur zijn. Om die reden vraag ik me af of ik wel juist kijk? En vliegen wij dan rechtstreeks van Bali naar Thailand Phuket, of is er nog een overstap. Via andere maatschappijen zie ik dat wel namenlijk. Anders ga ik denk ik maar gewoon boeken.

bedankt
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Die prijs die je gezien hebt voor de 22ste oktober, dat zijn promo tickets. Die moet je dan ook zo snel mogelijk boeken, want de actie duurt maar een korte periode en het aantal stoelen is beperkt. De vlucht van Bali naar Phuket is een directe vlucht zonder tussenstop en je doet er ca. 3,5 uur over.

Airasia kan erg goedkoop zijn als je op het juiste moment boekt en er is beslist niets mis met die maatschappij. Ze hebben een vrij nieuwe vloot en vriendelijk personeel. Wij hebben de afgelopen 2 jaar in totaal zo'n 20 keer met ze gevlogen en waren over het algemeen erg tevreden. Een paar keer hadden we behoorlijke vertraging, maar dat gebeurt ook bij de duurdere maatschappijen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Beenruimte bij Air Asia is zeer beperkt. Ik betaal altijd wat meer voor duurdere stoelen met extra beenruimte, omdat ik niet in de normale stoelen pas :(
AmsterdaMaike

Bali: verblijf alleenreizende vrouw?!

Bericht door AmsterdaMaike »

hi, wie heeft er tips voor 5 a 7 dagen verblijf in Ubud of aan de kust (eind januari) waar het prettig verblijven is als alleenreizende vrouw. wensen: redelijk comfortabel verblijf, veilig, evt yoga, natuur. ik hoor het graag!! ook als je tips hebt over een leuke kookcursus of mooie trekking! veel dank
Jenny
Reisexpert

Re: Bali: verblijf alleenreizende vrouw?!

Bericht door Jenny »

Bali is overal plezierig voor vrouwen die alleen reizen... Tenminste, dat is mijn ervaring.

Wanneer je aan yoga wilt doen raad ik je aan om in Ubud of Amed te verblijven, al zijn er meer plekken. Trekkingen kan je overal boeken.
Danamw

Vragen verblijf Bali en Java

Bericht door Danamw »

Hallo,

Over een aantal weken ga ik samen met mijn moeder voor 19 dagen naar Bali. Op de prikken na hebben wij nog helemaal niks geregeld. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen.

Wat ik wel weet is dat wij heel graag voor een aantal dagen naar Java/ Bandung willen om te zien waar mijn oma vandaan komt. Ik heb begrepen dat met de boot de goedkoopste manier is? Er worden verschillende meningen gegeven over het verblijf op Bali. De een zegt; " blijf op een plek heel je vakantie" en de ander zegt weer " ga om de zoveel dagen naar een ander verblijf" verwarrend dus!!

Concreet mijn vragen.

Als ik naar Java wil is het dan handig om als eerste plek vanuit Denpasar naar lovina te gaan? Zo niet wat is dan wel handig?

- in 1 app/bungalow/hotel blijven of overal een aantal dagen? Zelf dacht ik aan lovina, Java en daarna sanur en/of kuta??

-tips voor een goedkoop hotel/app/bungalow. Let wel, ik reis met mijn mama van 60 en die heeft niet zo zin om in een stapelbed te slapen haha

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!!
menasil
Reisexpert

Re: Vragen verblijf Bali en Java

Bericht door menasil »

Ik heb topictitel gewijzigd omdat met "help" het onderwerp overal over kan gaan en nu duidelijk is over welke gebieden de vraag precies gaat. Zo zien mensen het op de startpagina ook meteen.
Danamw

Re: Vragen verblijf Bali en Java

Bericht door Danamw »

Prima. Met " help" trek je wel de aandacht van de mensen ;-) Maar goed.
Dit is ook prima.
Plaats reactie