Tips tussenstops Azie (vlucht naar Nieuw Zeeland)

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Marij
Wereldreiziger

Tips tussenstops Azie (vlucht naar Nieuw Zeeland)

Bericht door Marij »

Hallo,

Eind januari / begin februari wil ik naar Nieuw Zeeland voor 2 maanden + nog 1 maand elders. Ik reis 1 maand samen met een vriend door Nieuw-Zeeland en vervolgens nog 2 maanden alleen. Air New Zealand schijnt speciale tarieven te hebben voor een flexibel jaarticket met de volgende stopovers in Azië (USA of Canada zijn ook mogelijk)

Graag zou ik van degenen die in onderstaande plaatsen geweest zijn tips / aanraders willen hebben om mij te helpen bij het maken van een keuze. Ik heb al veel gelezen hier op de site en gegoogled, maar zie door alle keus door de bomen het bos niet meer.
Ik wil eind januari al vliegen, dus kan ook niet al te lang wachten met boeken.

* Hong Kong, Shanghai, Tokyo of Osaka.
* Ook een gratis stopover in Rarotonga (Cook Islands) is mogelijk.

Voor een toeslag van 150,- euro kun je extra stopovers op de Pacific eilanden in de route opnemen: in Nadi (Fiji), Papeete (Tahiti) of Honolulu (Hawaï).

- Ik zou graag naar 1 "bounty eiland" willen zoals rarotonga. Is een weekje daarvoor genoeg?
Iemand tips qua keuze tussen rarotonga, fiji, tahiti of honolulu?

Ik wil graag zon, zee, strand, relaxen, snorkelen, andere mensen ontmoeten en wat van het eiland zien (natuur, cultuur) en liefst niet al te toeristisch.

- Verder dan nog 3 weken ergens in Azië was het idee.
Zijn China en Japan goed te bereizen als vrouw alleen? In China schijnt het lastig rondreizen te zijn qua taal?

Verder sta ik open voor nieuwe of andere suggesties voor landen in de buurt van Nieuw Zeeland.

Alvast bedankt voor de tips!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips tussenstops Azie (vlucht naar Nieuw Zeeland)

Bericht door Tikva »

Het hangt er vanaf wat je zelf wil.

Japan is in januari koud hoor. Ben er zelf in februari geweest en moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd was van het land en de kou speelde daarin een grote rol. Veel kamers hebben enkel glas en de mooie tempels en tuinen zijn nou eenmaal anders met sneeuw. Als je 3 weken wil blijven maakt het niet echt uit of je op osaka vliegt of tokyo. Tokyo is misschien wat fijner om te beginnen in je eentje.

Shanghai en Hong Kong ben ik nog nooit geweest. Het zijn beide grote steden met veel toeristen dus als meisje alleen zou ik daar niet echt een probleem zien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Bedankt voor je reactie! Ik had gezien dat het Japan eind januari rond de 10 graden was, maar als ik jou zo lees dan kan het ook een stuk kouder zijn.
Ik heb heel erg behoefte aan zon, zee en natuur , dus ik denk dat ik het voor deze reis bij Nieuw-Zeeland en 1 of 2 bounty eilanden houd :)

Bij een volgende reis eventueel weer een grote Aziatische stad.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Van de bounty eilanden ben ik alleen op Fiji geweest. Ik ben 10 dagen heen geweest zodat ik een aantal dagen in de omgeving van Nadi op het hoofdeiland had en iets van 6 dagen om naar de Yasawa Eilanden te gaan en daar op 2 eilanden te verblijven. Ik zat helemaal noordelijk in de archipel met minder tijd kan je ook makkelijk 1 van de zuidelijke eilanden pakken.

Met de andere eilanden geen ervaring, maar heb verschillende mensen gesproken die de cook eilanden aandeden als tussenstop. Kijk wel even hoe het overal met betaalbare accommodatie zit en of het binnen je budget past!

Op de yasawa eilanden boek je bijvoorbeeld accommodatie inclusief alle maaltijden. Op de eilanden waar ik zat had je geen restaurants dus was je gebonden aan het voedsel van je accommodatie en moet je ook op bepaalde tijden eten. Tip is dus wel om even wat koekjes en ander lekkers vanaf de boot of het hoofdeiland mee te nemen, ook een aantal flessen drinken kan dan fijn zijn!
Plaats reactie