Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Erik »

Herkenbaar! Je komt zeker net uit de outback? :) Zou er in Melbourne zelf geen groot spektakel zijn?
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Heb een maand op een farm in toowoomba gewerkt! Was heerlijk weer en daarvoor de oostkust gehad.. Vandaag alleen maar regen! Bah . ja denk het wel maar dacht misschien heeft iemand hier ervaring ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Geen ervaring in Melbourne wat de jaarwisseling betreft, maar wel in Cairns. En daar werden destijds diverse feesten, partijen en andere evenementen georganiseerd. Ben toen destijds met vrienden naar een rave party geweest (echt totally mijn ding.. NOT.. Haha, maar het was wel gezellig :P ). Misschien is er ook wel iets specifieks voor backpackers?
http://www.onlymelbourne.com.au/melbour ... qa7FfTuKnY
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik zal eens ronsvragen en kijken...pff sonmige van die feesten zijn zo duur!!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even nagevraagd wat er in Melbourne te doen is met nieuwjaar en dit is het antwoord dat ik terug kreeg. Zal kijken of ik er ook nog op tijd een post van kan maken.
A series of Midnight Live Sites throughout the city (Kings Domain at Flinders Street Station; Flagstaff Gardens at Flagstaff Station; Docklands at Southern Cross Station) will showcase free music from some of Melbourne's best DJs, and a large multi-media entertainment 'nest', complete with music, visuals and pyrotechnic effects. At midnight, the spectacular fireworks will light up the city skyline in a dazzling display of colour and light. 9pm – 1am, free.

New Year's Eve Celebrations in Federation Square
Bring in the new year in the heart of Melbourne with a huge concert at Fed Square. From jazzy tunes, African drums, DJ's and dancers, live music and entertainment will run from 8pm 31 December through to 1am in 2014! For family-friendly fun and a prime vantage spot to watch the City of Melbourne’s firework display, join the biggest party of the year at Fed Square.
Price: Free

Falls Festival
28 December 2013 – 1 January 2014
Catch big names for an epic New Year's Eve celebration in the coastal town of Lorne along the Great Ocean Road. This music and arts festival sees acts such as Solange, !!! (Chk Chk Chk), Vampire Weekend and MGMT, offering four days of beach-bordered fun in a beautiful setting.
http://lorne.fallsfestival.com.au
Doortje
Vakantieganger

Bericht door Doortje »

Goedemorgen allemaal!

Een paar weken geleden heb ik besloten mijn co-schappen een half jaar uit te stellen en het er nog even van te nemen ;).
Nu probeer ik een budget te maken voor een reis van een maand of 4 waarvan ongeveer 6-8 weken Australie.
Ik kom zulke uiteenlopende adviezen tegen wat betreft dagbudget. De een roept 40, de ander 100 euro per dag.
Ik snap dat het er helemaal vanaf hangt of je zuinig reist of niet, maar kan iemand me een grove richtlijn geven?
Naar verwachting zal ik me concentreren op de noordelijke helft van de oostkust en hopelijk nog richting de outback.
Slapen in hostels op slaapzalen is geen probleem, maar ik wil wel lekker tourtjes kunnen doen (duur wordt het toch wel dus dan wil ik het ook goed doen).

Wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Heel erg tof thanks erik!!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Doortje, ik denk dat je qua budget tussen de 40 en de 100 euro per dag moet gaan zitten, zeker als je ook tourtjes wilt gaan doen. Wij hebben nooit echt met een dagbudget gereisd (was niet nodig, omdat we bij mijn gastgezinnen verbleven), maar het leven is er erg duur. Leuk trouwens dat je er even tussenuit gaat! :)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Doortje schreef:Naar verwachting zal ik me concentreren op de noordelijke helft van de oostkust en hopelijk nog richting de outback.
Wanneer wil je gaan?

Het tropische Noorden van Australie is het beste te bereizen van mei-oktober. Als je eerder of later gaat zit je in het bloedhete, benauwde moessonseizoen met potentiele cyclonen en zal het je opties drastisch beperken.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
RensHoomans
Vakantieganger

Bericht door RensHoomans »

hey, ik ben net terug uit australie, en heb 2 tot 8 januari in Cairns gezeten. Oké de luchtvochtigheid en temperatuur is hoog, maar ik kan niet zeggen dat het heel onaangenaam was. ik vond het zelfs een van de mooiste plaatsen van mijn reis die ik niet gemist had willen hebben!

ik zou er aanvankelijk niet heen gegaan zijn, maar na de verhalen van andere reizigers had ik er toch toe besloten, gelukkig!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Mijn tourguide voor daintree rainforest zei dat hij het juist tof vond om in het regenseizoen te werken! De natuur vond hij dan nog mooier...

Ik ben trouwens verliefd op Melbourne!
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Voor mij nog precies 2 maanden voordat ik weer richting down under ga *O*
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heerlijk! Je gaat dan wel richting de winter (van Australië) er naar toe?
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Klopt, maar ik ga werken in het noorden (Kununurra) dus daar is het hoogseizoen. :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Lekker vooruitzicht zeg!! Nog eventjes geduld dus, kun je nog even lekker genieten van de voorpret :)
Plaats reactie