Reis door ZO-Azië. Een aantal vragen
Re: Reis door ZO-Azië. Een aantal vragen
Hoi Torra,
ik heb jou tips opgenomen in mijn reisschema. Bedankt voor je tips!
Ik heb nog een vraag over de visumregelingen van Singapore. In Singapore kom ik aan met het vliegtuig en zal over land vertrekken naar Maleisië.
Op diverse sites lees ik het volgende:
Geen visum benodigd voor een verblijf van maximaal 90 dagen. De reiziger moet:
In het bezit zijn van een paspoort met een geldigheid van minstens zes maanden bij inreis, met minimaal één lege visumpagina
In het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming
In het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming
Bewijs van voldoende financiële middelen kunnen tonen
Een retourvlucht zit er niet in, aangezien ik verder wil reizen over land. De eerstvolgende bestemming weet ik wel, maar die zal niet van te voren worden geboekt aangezien ik dat daar wil doen ivm de flexibiliteit. Is het dan handig om een goedkoop ticket bij AirAsia te kopen die ergens in die 90 dagen ligt? En maakt het dan uit of die vertrekt vanuit Singapore of een ander land, bijvoorbeeld Maleisië?
ik heb jou tips opgenomen in mijn reisschema. Bedankt voor je tips!
Ik heb nog een vraag over de visumregelingen van Singapore. In Singapore kom ik aan met het vliegtuig en zal over land vertrekken naar Maleisië.
Op diverse sites lees ik het volgende:
Geen visum benodigd voor een verblijf van maximaal 90 dagen. De reiziger moet:
In het bezit zijn van een paspoort met een geldigheid van minstens zes maanden bij inreis, met minimaal één lege visumpagina
In het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming
In het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming
Bewijs van voldoende financiële middelen kunnen tonen
Een retourvlucht zit er niet in, aangezien ik verder wil reizen over land. De eerstvolgende bestemming weet ik wel, maar die zal niet van te voren worden geboekt aangezien ik dat daar wil doen ivm de flexibiliteit. Is het dan handig om een goedkoop ticket bij AirAsia te kopen die ergens in die 90 dagen ligt? En maakt het dan uit of die vertrekt vanuit Singapore of een ander land, bijvoorbeeld Maleisië?

-
- Reisexpert
Ik ben nog nooit via Singapore Maleisië binnengekomen, maar in 1,5 jaar tijd wel al drie keer Maleisië bezocht (1 keer over land vanuit Thailand, 2 keer gevlogen op KL) en ik heb nog nooit een uitreisticket moeten overleggen.
Ik wist zelfs niet eens dat dat officieel gevraagd wordt.
Ik zou me er niet al te druk om maken...
Ik wist zelfs niet eens dat dat officieel gevraagd wordt.
Ik zou me er niet al te druk om maken...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Singapore is nooit een land geweest dat hier naar vroeg dus zou me er ook niet druk om maken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY