Opbergen paspoort en geld: tips gevraagd
Opbergen paspoort en geld: tips gevraagd
Hallo,
Misschien een domme vraag... Maarre we gaan in januari naar Laos en willen daar snorkelen, tubing etc. Hebben mensen ervaring met het opbergen van hun paspoort en geld? Die kun je namelijk niet in dde zak van je zwembroek doen.
Groetjes
Misschien een domme vraag... Maarre we gaan in januari naar Laos en willen daar snorkelen, tubing etc. Hebben mensen ervaring met het opbergen van hun paspoort en geld? Die kun je namelijk niet in dde zak van je zwembroek doen.
Groetjes
- jmksprangers
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Opbergen paspoort en geld: tips gevraagd
tip: kijk of ze op je hostel kluisjes hebben waar je zelf een slot op kan doen. Het is dan handig om een klein stevig cijferslotje mee te nemen. Op die manier hoef je ook geen sleuteltjes te bewaren.
Let op als ze kluisjes hebben met slotjes van het hostels. Vaak hebben ze reservesleutels en liggen je spullen misschien nog niet veilig...
Let op als ze kluisjes hebben met slotjes van het hostels. Vaak hebben ze reservesleutels en liggen je spullen misschien nog niet veilig...
Ja dat is zeker een goed idee! Jij neemt dat soort spullen dus gewoon niet mee begrijp ik.
Ik laat die spullen vaak in mn grote rugzak zitten die ik dan afsluit met mn flightbag. Je houd nooit helemaal iedereen tegen om in je spullen te snuffelen maar zo kun je in ieder geval zien dat het open is geweest. Wanneer je het meeneemt kunt je het kwijtraken. Je kunt het ook net als jeroen zegt ook goedverpakken in kranten o.i.d. daar tape omheen zodat je ook kunt zien of er wat uit is gehaald. Zelf doe ik dat nooit.
Ik laat mijn paspoort ook ergens in mijn grote rugzak zitten. Eigenlijk altijd wel, omdat dat voor mijn gevoel veiliger is dan het continu mee te slepen. (Bovendien word je paspoort daar ook niet mooier op.
)
Soms zijn er kluisjes en lokkers, maar ik heb altijd het idee dat dat juist mensen aantrekt: kijk ik sluit dit af, er zit iets van waarde in! Misschien valt het allemaal mee en zijn de kluisjes gewoon van goede kwaliteit, maar de meeste kluisjes zijn meer houten kastjes en die vertrouw ik dus niet zo....
Maareh, snorkelen in Laos? Waar?

Soms zijn er kluisjes en lokkers, maar ik heb altijd het idee dat dat juist mensen aantrekt: kijk ik sluit dit af, er zit iets van waarde in! Misschien valt het allemaal mee en zijn de kluisjes gewoon van goede kwaliteit, maar de meeste kluisjes zijn meer houten kastjes en die vertrouw ik dus niet zo....
Maareh, snorkelen in Laos? Waar?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Of je in Laos kunt snorkelen daar heb ik geen idee van. We gaan vanaf januari een paar maanden door Zuidoost-Azië backpacken. We wilden gaan tubing in Laos en snorkelen in Thailand... Vandaar mijn vraag. Lijkt me heerlijk om zo onbezorgd in het water bezig te zijn, maar de moneybelt kan natuurlijk niet mee! Bij eerdere reizen had ik die altijd bij me (dus ook op het strand, maar dan moet je er weer op letten als je het water in gaat 

moneybelt/paspoort laat ik dan gewoon in guesthouse achter, in je grote tas ofzo.
bij het tuben in laos kun je waterdichte zakken krijgen maar die zijn niet betrouwbaar, jongen uit mn guesthouse had al zn geld enzo daar inzitten, alles zeiknat
bij het tuben in laos kun je waterdichte zakken krijgen maar die zijn niet betrouwbaar, jongen uit mn guesthouse had al zn geld enzo daar inzitten, alles zeiknat

amassakoul
Je kan bij oa bever waterdichte documentmappen kopen, Ortlieb. Bij het tuben krijg je idd waterdichte units, mocht er water inkomen dan heb je alsnog die 2de waterdichte unit. Maar wat iedereen zegt: zou het gewoon achterlaten in je guesthouse. Ik kom net uit vang vieng en had een relaxte bungalow in het rijstveld. Ik wilde mijn camera apparatuur en paspoort + geld achterlaten in de locker van de receptie omdat ze dat zelf zeiden te doen. Ze vroegen hoeveel geld erin zat, ik van: wat boeit dat, het is toch een kluis. Toen zei ik maar 200dollar en kon het niet meer opeens. Heel raar allemaal. Heb blijft dus altijd een gok, maarja, dat is reizen.Kyra schreef:Of je in Laos kunt snorkelen daar heb ik geen idee van. We gaan vanaf januari een paar maanden door Zuidoost-Azië backpacken. We wilden gaan tubing in Laos en snorkelen in Thailand... Vandaar mijn vraag. Lijkt me heerlijk om zo onbezorgd in het water bezig te zijn, maar de moneybelt kan natuurlijk niet mee! Bij eerdere reizen had ik die altijd bij me (dus ook op het strand, maar dan moet je er weer op letten als je het water in gaat
Ik ben daar altijd laks in eigenlijk en ik liet zoiets vaak in mijn grote tas zitten of nam het zoveel mogelijk mee in mijn broekzak. Wel probeerde ik contant geld zoveel mogelijk te spreiden om diefstal te verkleinen. Dus een pluk hier en een plukje daar.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Een rol (stevige) tape behoort tot mijn top 5 atributen voor op reis.
Ik gebruik hem o.a. om mijn paspoort en geld achter een schilderij, spiegel of kast te plakken. Of ergens onder.
In rieten hutjes heb je plaats zat om zoiets kleins te verstoppen. En sommige hostels hebben plafond tegels die je kan oplichten zodat je er kostbaarheden kan verstoppen. Ik verstop mijn geld wel altijd verspreid (met paniekaanvallen tot gevolg als ik voor het uitchecken een plekje ben vergeten
).
Als ik even geen kamer heb, en m'n rugzak elders moet achterlaten, heb ik een geheim 'vakje' in/aan m'n rugzak waar niemand gaat zoeken.
Maar zoals de rest al zei: niet meenemen!
Ik gebruik hem o.a. om mijn paspoort en geld achter een schilderij, spiegel of kast te plakken. Of ergens onder.
In rieten hutjes heb je plaats zat om zoiets kleins te verstoppen. En sommige hostels hebben plafond tegels die je kan oplichten zodat je er kostbaarheden kan verstoppen. Ik verstop mijn geld wel altijd verspreid (met paniekaanvallen tot gevolg als ik voor het uitchecken een plekje ben vergeten

Als ik even geen kamer heb, en m'n rugzak elders moet achterlaten, heb ik een geheim 'vakje' in/aan m'n rugzak waar niemand gaat zoeken.
Fantastisch! Nog nooit opgekomen. Echter, zelf zou ik het vergeten mee te nemen als ik naar de volgende bestemming reis >:)kohraya schreef:Een rol (stevige) tape behoort tot mijn top 5 atributen voor op reis.
In rieten hutjes heb je plaats zat om zoiets kleins te verstoppen. En sommige hostels hebben plafond tegels die je kan oplichten zodat je er kostbaarheden kan verstoppen. Ik verstop mijn geld wel altijd verspreid (met paniekaanvallen tot gevolg als ik voor het uitchecken een plekje ben vergeten).
Sommige mensen hier verbazen me meer en meer....kohraya schreef:Een rol (stevige) tape behoort tot mijn top 5 atributen voor op reis.
In rieten hutjes heb je plaats zat om zoiets kleins te verstoppen. En sommige hostels hebben plafond tegels die je kan oplichten zodat je er kostbaarheden kan verstoppen. Ik verstop mijn geld wel altijd verspreid (met paniekaanvallen tot gevolg als ik voor het uitchecken een plekje ben vergeten).
Eerste vraag: wat ben je allemaal tegengekomen tijdens deze verstop spelletjes was NIET van jou is en wat je niet had willen vinden?
Tweede vraag: wat is de raarste plaats die je ooit gebruikt hebt om iets te verstoppen?
P.S. ik verstop geld ook altijd in kleine stapeltjes tussen mijn spullen. En zo kom je ineens na maanden een vreemde valuta tegen die je nergens kwijt kan... Ik heb nog S$, GBP en rupia's in de aanbieding

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie