Rondreis door Thailand Laos Vietnam en Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Nestor

Re: Veel vragen over Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam

Bericht door Nestor »

Dank je wel Steven en voor Mauddtje,

ik had het laatste niet goed gelezen. Als je de laatste keer Thailand binnenkomt, heb je inderdaad een ticket voor 3 weken erna, maar ik neem aan dat je over land van Cambodja naar Thailand gaat? Als dat zo ik krijg je namelijk een visumvrije entree voor twee weken. Mocht je met het vliegtuig gaan dan is de visumvrije entree 4 weken.

Dus nu kan je ervoor kiezen om te vliegen van Siem Reap of Phnom Pehn naar BKK of (als je toch naar het zuiden wil) Phuket. Dan is het goed vwb je visa. Of als je besluit om toch over land te gaan, moet je een zogenaamde "visumrun" doen. Even naar een buurland op en neer om weer een visumvrij entree te krijgen. (Maleisie zou het dan waarschijnlijk worden voor je).

Succes!! En laat ff weten hoe je het gaat doen!

(ik zou voor die paar centen overigens gaan vliegen vanuit Cambodja)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

In plaats van een visarun kun je ook je entree verlengen. Visumvrije entree kun je bij ieder immigratiekantoor in Thailand verlengen voor 7 dagen, kost je 1,900 Baht en een pasfoto.
mauddtjee
Vakantieganger

Bericht door mauddtjee »

stevenl en nestor, bedankt!
ik ga denk ik gewoon via land van Cambodja naar Thailand aangezien ik eerst graag naar Koh Chang wil. En dan verleng ik het inderdaad gewoon met 7 dagen. Maar als ik via land ga kan ik natuurlijk weer niet aantonen dat ik binnen 14 dagen weer ga, aangezien ik pas na 21 dagen ga. hoe moet ik dat dan uitleggen?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

mauddtjee schreef:stevenl en nestor, bedankt!
ik ga denk ik gewoon via land van Cambodja naar Thailand aangezien ik eerst graag naar Koh Chang wil. En dan verleng ik het inderdaad gewoon met 7 dagen. Maar als ik via land ga kan ik natuurlijk weer niet aantonen dat ik binnen 14 dagen weer ga, aangezien ik pas na 21 dagen ga. hoe moet ik dat dan uitleggen?
Geen probleem, daarop wordt daar Thaise immigratie vrijwel nooit gecontroleerd of naar gevraagd.
mauddtjee
Vakantieganger

Bericht door mauddtjee »

dat is dan mooi!
weet je ook hoe het in China zit?
ik verblijf 9 dagen in Beijing en 7 in Hong Kong, moet ik hiervoor een visum regelen in Nederland of beter daar? Ik heb voor beide al ee ticket na het aantal dagen dat ik wegga. Ik begin trouwens in Beijing dus kom hier binnen vanuit NL.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Dag Maudje,

zoals gezegd krijg je je stempel in je reispas wanneer je hk binnen komt. Vliegend of overland.

Voor China, weet niet precies wanneer je daar heen gaat, maar is op voorhand te regelen.
Soms is het ook handig om eens te kijken onder reisinfo hier op de website of op de website van diplomatie - staat ook veel info op.
Kenneth020

Bericht door Kenneth020 »

Je kan toch ook gewoon een bewijs van boeking laten zien van een hotel in bijvoorbeeld Laos of Cambodja om aan te tonen dat je binnen 30 dagen het Thailand verlaat?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je moet officieel een vliegticket hebben.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
mauddtjee
Vakantieganger

Bericht door mauddtjee »

Hee Zara, ja ik probeer het uit te zoeken, maar ik denk dat het gewoon een toeristenvisum wordt. Wel duur voor die 9 dagen maarja..
Ja zoals Jenny zegt, je hebt een vliegticket nodig helaas!
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Hoi Maud,

heb je al een reisschema? Ik heb er één van een maatje die in 2012 voor 2 weken naar China is geweest. Begint ook in Beijing en eindig in Hongkong, net als jij. Kun je zo overnemen, hier en daar een wijziging doorvoeren en klaar.
*O* *O* *O*
JoskaR

Bericht door JoskaR »

Ik weet niet hoe het zit met het vliegen op Bangkok maar ik ben in oktober van Kuala Lumpur naar Hat Yai (zuiden thailand) gevlogen en kreeg zonder een ticket voor het land uit een visa on arrival. Ze vroegen alleen wat mijn reisplannen waren. Dat ik vertelde dat ik de grens met Laos wou oversteken via land was voldoende om een visum te krijgen.

Maar ik weet dus niet in hoevere ik misschien wel geluk heb gehad. Maar op het vliegveld in Kuala Lumpur hebben ze gecheckt of ik een vlucht het land uit nodig had en dit was niet het geval voor mensen uit Nederland zeiden ze daar.
mauddtjee
Vakantieganger

Bericht door mauddtjee »

Piepert dat zou heel chill zijn! Graag =)
Joska, hmm dat klinkt goed! Ik denk dat ik in Hong Kong even vraag of ik iets nodig heb of niet. Kan dan altijd nog even snel een ticket boeken ofzo. Durf geen risico te nemen. Bedankt voor je reactie!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

JoskaR schreef:Ik weet niet hoe het zit met het vliegen op Bangkok maar ik ben in oktober van Kuala Lumpur naar Hat Yai (zuiden thailand) gevlogen en kreeg zonder een ticket voor het land uit een visa on arrival. Ze vroegen alleen wat mijn reisplannen waren. Dat ik vertelde dat ik de grens met Laos wou oversteken via land was voldoende om een visum te krijgen.

Maar ik weet dus niet in hoevere ik misschien wel geluk heb gehad. Maar op het vliegveld in Kuala Lumpur hebben ze gecheckt of ik een vlucht het land uit nodig had en dit was niet het geval voor mensen uit Nederland zeiden ze daar.
Voor Maleisie heb je geen ticket het land uit nodig, voor Thailand wel. Met name op Europese en Australische luchtvelden controleert men streng, en zonder ticket het land uit word je geweigerd het vliegtuig in te stappen!
JoskaR

Bericht door JoskaR »

Jenny schreef:
JoskaR schreef:Ik weet niet hoe het zit met het vliegen op Bangkok maar ik ben in oktober van Kuala Lumpur naar Hat Yai (zuiden thailand) gevlogen en kreeg zonder een ticket voor het land uit een visa on arrival. Ze vroegen alleen wat mijn reisplannen waren. Dat ik vertelde dat ik de grens met Laos wou oversteken via land was voldoende om een visum te krijgen.

Voor Maleisie heb je geen ticket het land uit nodig, voor Thailand wel. Met name op Europese en Australische luchtvelden controleert men streng, en zonder ticket het land uit word je geweigerd het vliegtuig in te stappen!
Ik had geen vliegticket Thailand uit en toch Thailand in gekomen zonder enige moeite. Maar nogmaals ik weet niet hoe het bij andere vliegvelden is ik ben alleen van Kuala Lumpur naar Hat Yai gevlogen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

JoskaR schreef:
Jenny schreef:

Ik had geen vliegticket Thailand uit en toch Thailand in gekomen zonder enige moeite. Maar nogmaals ik weet niet hoe het bij andere vliegvelden is ik ben alleen van Kuala Lumpur naar Hat Yai gevlogen.
Even dik gedrukt in de post hierboven: vanuit Europa controleert men streng.

Ja, ik ben verschillende keren gecontroleerd. En nee, het kan me niet schelen als mensen me niet geloven. Niet mijn probleem als je niet mee mag >:)
Plaats reactie