Working Holiday Visum Australië
35 jaar en werkvisum?
Goeiedag, Ik wil graag tydelijk in sydney werken/wonen; 6 maanden en evt. 12 mnd i.d.m, dit zou dan vanaf begin november moeten. , nou ben ik 35 en kom er niet helemaal uit of dat nou kan/mag..Ik heb een australische vriend daar wonen in sydney die mij onderdak biedt en ook kan ik via kennissen van hem aan het werk..mijn vriendin van onder de 30 gaat ook mee en heeft al 4 maanden dit jaar in australie gezeten op een werkvisum..kan iemand mij op weg helpen? what to do?
mvg Rick
mvg Rick
Re: 35 jaar en werkvisum?
Working holiday visum kan niet meer. Gelukkig heeft australie best een prima website om er achter te komen of je een van de andere visa hebt. Hangt o.a. af van je beroep en of je een sponsor (werkgever) kan vinden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Een WHV is inderdaad geen optie door je leeftijd, dat is het makkelijkste werk/vakantievisum om te krijgen tot en met je 30e.
Het ligt er aan of je met je beroep in aanmerking komt voor een werkvisum. Als er een tekort is aan jouw specifieke beroep zou je in aanmerking kunnen komen voor een 457 sponsorship visum waarbij een bedrijf je een werkvisum geeft van max. 4 jaar. De beroepen waar een tekort aan is staan op de Skills Occupation List (SOL), zie: http://www.immi.gov.au/skilled/sol/.
Om deze visa aan te vragen, moet je alleen meestal heel wat formulieren invullen, testen doen zoals een Engelse IELTS test en een eventuele beroepserkenning. Daarnaast moet je dan een werkgever vinden die je wil sponsoren, iets wat niet perse gemakkelijk is ook al is er een tekort aan je specifieke beroep. Het kost ook aardig wat tijd en geld, en ik vrees dat je dat niet gaat halen voor november, maar je weet het niet...
Als je beroep/studie niet op de SOL staat, wordt het heel moeilijk om een werkvisum te krijgen maar niet perse onmogelijk. Dan zou je de Visa Wizard kunnen doen en kijken wat er uit komt, zie:http://www.immi.gov.au/visawizard/.
Als alternatief kun je een toeristenvisum aanvragen van 6 of 12 maanden maar dan mag je natuurlijk officieel niet werken! En je moet dan kunnen aantonen dat je genoeg financien hebt om jezelf te onderhouden al die tijd en laten zien wat je van plan bent om te gaan doen in die tijd.
Succes ermee!
Een WHV is inderdaad geen optie door je leeftijd, dat is het makkelijkste werk/vakantievisum om te krijgen tot en met je 30e.
Het ligt er aan of je met je beroep in aanmerking komt voor een werkvisum. Als er een tekort is aan jouw specifieke beroep zou je in aanmerking kunnen komen voor een 457 sponsorship visum waarbij een bedrijf je een werkvisum geeft van max. 4 jaar. De beroepen waar een tekort aan is staan op de Skills Occupation List (SOL), zie: http://www.immi.gov.au/skilled/sol/.
Om deze visa aan te vragen, moet je alleen meestal heel wat formulieren invullen, testen doen zoals een Engelse IELTS test en een eventuele beroepserkenning. Daarnaast moet je dan een werkgever vinden die je wil sponsoren, iets wat niet perse gemakkelijk is ook al is er een tekort aan je specifieke beroep. Het kost ook aardig wat tijd en geld, en ik vrees dat je dat niet gaat halen voor november, maar je weet het niet...
Als je beroep/studie niet op de SOL staat, wordt het heel moeilijk om een werkvisum te krijgen maar niet perse onmogelijk. Dan zou je de Visa Wizard kunnen doen en kijken wat er uit komt, zie:http://www.immi.gov.au/visawizard/.
Als alternatief kun je een toeristenvisum aanvragen van 6 of 12 maanden maar dan mag je natuurlijk officieel niet werken! En je moet dan kunnen aantonen dat je genoeg financien hebt om jezelf te onderhouden al die tijd en laten zien wat je van plan bent om te gaan doen in die tijd.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
WHV kan je inderdaad vergeten. Een 457 visum kan onder verschillende omstandigheden alleen wordt het steeds moeilijker. De politiek begint steeds meer met het beschermen van de werkgelegeheid van de Aussies. Ook het verkrijgen van een visum via sponsorship kan maar is een stuk lastiger geworden
Beide zijn dus mogelijk maar niet makkelijk! Hetzelfde geldt trouwens voor een 2e WHV, deze worden erg streng gecontroleerd en niet snel vergeven. Heb hier meerdere collega's die al langer dan een maand wachten op een 2e WHV.
Tja, op/over het randje van de regels van het forum misschien, maar er wordt in OZ veel met cash in hand gewerkt.... Dus als je dat durft dan kan er veel (zeg ik uit ervaring).
Beide zijn dus mogelijk maar niet makkelijk! Hetzelfde geldt trouwens voor een 2e WHV, deze worden erg streng gecontroleerd en niet snel vergeven. Heb hier meerdere collega's die al langer dan een maand wachten op een 2e WHV.
Tja, op/over het randje van de regels van het forum misschien, maar er wordt in OZ veel met cash in hand gewerkt.... Dus als je dat durft dan kan er veel (zeg ik uit ervaring).
Visa 2e stage in Australië
Dit jaar ben ik voor 6 maanden naar Australië geweest (van februari t/m augustus) voor mijn stage. Hiervoor heb ik des tijds een Working Holiday visa aangevraagd. Naast mijn stage heb ik verder niks van ander werk gedaan. Komend jaar mag ik terug naar Sydney voor mijn afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf. Dit zal van februari t/m juni zijn. Ik heb momenteel erg veel moeite met het vinden van een geschikt visa. Deels omdat ik al een WH visa heb gehad, deels door de tijdsdruk en deels omdat ik niet gesponsord zal worden door het bedrijf. Mijn stagebedrijf dacht de student/research visa 570 t/m 576 of 580 het meest geschikt zouden zijn. Echter moet ik hierbij een studie volgen bij een Australische school/uni (tenminste voor zo ver ik het kan begrijpen). Momenteel doe ik een bachelor opleiding en het is de bedoeling dat ik tijdens mijn afstudeerstage een onderzoek ga uitvoeren voor het bedrijf. Momenteel zit ik nogal met de handen in het haar omdat ik maar geen geschikt visa kan vinden
Weet iemand van jullie misschien een visa dat misschien van toepassing kan zijn?

Re: Visa 2e stage in Australië
Volgens mij heb je de eerste keer een verkeerd visa gebruikt, waardoor je nu wat in de knel komt. Voor stages zijn (volgens mij) aparte visa's. Daarna had je dan een WHV kunnen aanvragen.
Wat nu het beste is durf ik niet te zeggen. Kims is onze Australië visa expert, hopelijk weet zij een antwoord op deze vraag.
Wat nu het beste is durf ik niet te zeggen. Kims is onze Australië visa expert, hopelijk weet zij een antwoord op deze vraag.
WHV vraag! (langer dan 3mnd in TBC gebied)
Hoi,
Ik zit met een dilemma. Bij de aanvraag van mijn WHV voor Australië wordt gevraagd of ik langer dan 3 mnd aangesloten in een ander land ben geweest? Ja, in India. India is een land met een hoog TBC risico, dus als ik dit invul...weet ik zeker dat ik een x-ray en gezondheidsverklaring moet gaan laten maken. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in!
Maar, wat als ik de vraag met ''nee'' beantwoord, komen ze er dan alsnog achter?
Ik heb namelijk net een nieuw paspoort dus mijn stempels/ visa voor India staan er niet in. Ik neem echter aan dat ze dit digitaal wel kunnen terug vinden.
Lastig lastig... Iemand advies of zelf ervaring mee gehad?
Dankje,
Rosa.
Ik zit met een dilemma. Bij de aanvraag van mijn WHV voor Australië wordt gevraagd of ik langer dan 3 mnd aangesloten in een ander land ben geweest? Ja, in India. India is een land met een hoog TBC risico, dus als ik dit invul...weet ik zeker dat ik een x-ray en gezondheidsverklaring moet gaan laten maken. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in!
Maar, wat als ik de vraag met ''nee'' beantwoord, komen ze er dan alsnog achter?
Ik heb namelijk net een nieuw paspoort dus mijn stempels/ visa voor India staan er niet in. Ik neem echter aan dat ze dit digitaal wel kunnen terug vinden.
Lastig lastig... Iemand advies of zelf ervaring mee gehad?
Dankje,
Rosa.
Re: WHV vraag! (langer dan 3mnd in TBC gebied)
Lastig inderdaad, maar mochten ze er achter komen dat je in India bent geweest en je hebt dit niet aangegeven, heb je waarschijnlijk een groter probleem.
als ik border security Australia moet geloven gaan ze er wel achter komen:)
ze kunnen iig checken dat je er bent geweest maar ik weet niet of ze kunnen checken hoe lang..
ze kunnen iig checken dat je er bent geweest maar ik weet niet of ze kunnen checken hoe lang..
Hm....voor de zekerheid dan denk ik toch maar die testen laten doen. Ik wil liever niet riskeren dat ik terug gestuurd word..
Verzekeren (WHV)
Hoi!
Volgende maand ga ik naar Australië maar ik kom er maar niet uit met mijn verzekering.
Ik heb een WHV en ben van plan om te werken in Australië, maar ook een 'uitstapje' naar India en Indonesië te maken voor vakantie.
Mijn Nederlandse zorgverzekering geldt niet meer zodra ik daar begin met werken.
Nu zag ik de verzekering van Australian Backpackers, maar vroeg mij af of iemand daar ervaring mee heeft?
Andere tips voor verzekeringen zijn ook welkom!
Volgende maand ga ik naar Australië maar ik kom er maar niet uit met mijn verzekering.
Ik heb een WHV en ben van plan om te werken in Australië, maar ook een 'uitstapje' naar India en Indonesië te maken voor vakantie.
Mijn Nederlandse zorgverzekering geldt niet meer zodra ik daar begin met werken.
Nu zag ik de verzekering van Australian Backpackers, maar vroeg mij af of iemand daar ervaring mee heeft?
Andere tips voor verzekeringen zijn ook welkom!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Verzekeren (WHV)
Hallo,
Ik heb zelf bij het reizen contact gehad met joho die kunnen je daar precies over informeren. Ik heb met hun altijd zeer goeie ervaringen en contact.
gr van Moira
Ik heb zelf bij het reizen contact gehad met joho die kunnen je daar precies over informeren. Ik heb met hun altijd zeer goeie ervaringen en contact.
gr van Moira
- Kims
- Reisexpert
Hi,kaatxxx schreef:Mijn Nederlandse zorgverzekering geldt niet meer zodra ik daar begin met werken.
Volgens mij, als je rond een jaar (misschien zelfs 2) of korter weggaat uit NL, ben je verplicht je Nederlandse zorgverzekering te houden. Je kunt dan een extra reisverzekering nemen om je te dekken op reis.
In Australie val je onder de "reciprocal agreement" tussen Australie en Nederland en ben je voor basis zorgkosten gedekt onder het Australische Medicare systeem. Je moet je dan wel aanmelden.
Groetjes
Je bent verplicht je Nederlands verzekering te houden zolang je ingeschreven staat in de GBA. Ga je langer dan 8 maanden weg en schrijf je je uit, dan mag je de Nederlandse zorgverzekering niet aanhouden.Kims schreef:Hi,kaatxxx schreef:Mijn Nederlandse zorgverzekering geldt niet meer zodra ik daar begin met werken.
Volgens mij, als je rond een jaar (misschien zelfs 2) of korter weggaat uit NL, ben je verplicht je Nederlandse zorgverzekering te houden. Je kunt dan een extra reisverzekering nemen om je te dekken op reis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Kims
- Reisexpert
ThnxJenny schreef:Je bent verplicht je Nederlands verzekering te houden zolang je ingeschreven staat in de GBA. Ga je langer dan 8 maanden weg en schrijf je je uit, dan mag je de Nederlandse zorgverzekering niet aanhouden.