Taiwan?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Taiwan?

Bericht door WizardOfOss »

Dank voor je reactie ^O^

Ik zat er nu inderdaad aan te denken om Taroko als dagtrip te doen, want twee keer Taiwan bezoeken zonder naar Taroko te gaan, dat kan uiteraard niet. Als ik vroeg vertrek zou ik dan desnoods al om 8.15u in Hualien kunnen staan, en de laatste trein terug naar Taipei gaat zelfs pas om 22.10u. Dat moet tijd zat zijn, toch? Dan kan ik op de terugweg mooi nog de night market in Keelung meepikken, dat schijnt de beste van het land te zijn :9

Alishan sprak me vooral als treinenliefhebber aan, het bergtreintje daar naar toe schijnt grandioos te zijn, en zover ik weet rijdt ie inmiddels gewoon weer. Dat had ik dus nog wel in gedachten als dagtrip vanuit Tainan, de zonsopkomst zit er dan uiteraard helaas niet in...

Voor de mooie spoorlijntjes had ik overigens ook al de Pingxi Branch Line in de planning, niet ver van Taipei.

En dan die scooters, ik moet eerlijk bekennen dat ik überhaupt nog nooit op zo'n ding heb gezeten, wat er nog het dichtste bij in de buurt komt is een middagje Solex _O- . Maar voor Taroko en bijvoorbeeld ook Little Liuqui (vanuit Kaohsiung) zou dat toch wel de beste optie zijn. Van wat ik zo begrepen heb rijden de gewone bussen door Taroko bepaald niet frequent, en een tour in een bus vol Taiwanezen is waarschijnlijk heel komisch maar tegelijkertijd gruwelijk frustrerend. En ik zag dat je daar ook wel fietsen kon huren, maar daar ben ik uiteraard veel te lui voor :)

Maar goed, ik moet van het weekend toch nog even naar Uden om een paar nieuwe schoenen te halen, daar zit ook nog een ANWB-winkel, dus wellicht voor de zekerheid dan toch ook maar zo'n papiertje halen. Waarschijnlijk dus niet nodig, maar je zal zien dat als ik dat niet doe ze er juist naar zullen vragen...
Plaats reactie